Biznis

vtk bih

Trebinje domaćin konferencije “Jačanje regionalnih turističkih proizvoda”

17/05/2022
Foto: Fena

Trenutno se BiH, u smislu stepena njenih turističkih potencijala kojima obiluje, može smatrati još uvijek "neobrađenim dijamantom"

Konferencija “Jačanje regionalnih turističkih proizvoda”, organizovana s primarnim ciljem upoznavanja i umrežavanja kako bosanskohercegovačkih, tako i turističkih radnika iz regije, počela je danas u Trebinju.

Pored predstavnika turističkih kompanija, događaju prisustvuju i predstavnici nadležnih institucija, resornih ministarstava, turističkih zajednica, te regionalnih komora, saopćeno je iz Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine.

Događaj se realizuje u organizaciji Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine (VTK BiH) u saradnji s Komorskim investicionim forumom ZB6 – Projekt komorskog partnerstva za zapadni Balkan (KVP Projekt).

U uvodnom obraćanju predsjednik VTK BiH Ahmet Egrlić pozdravio je prisutne i zahvalio na izraženom interesu za jačanjem turizma kao grane privrede koja je nažalost pretrpjela velike štete tokom pandemije koronavirusa, ali koja ujedno ima visok potencijal koji nije iskorišten ni na približno optimalnom nivou.

Trenutno se BiH, u smislu stepena njenih turističkih potencijala kojima obiluje, može smatrati još uvijek “neobrađenim dijamantom”.

Sektor turizma bilježi pozitivne trendove za sve glavne pokazatelje rasta u posljednjih deset godina, ali još uvijek postoji značajan prostor za daljnje korištenje njegovog prvobitnog potencijala koji se posebno ogleda u uticaju turizma na mnoge druge uslužne sektore i proizvodne industrije, kao što su prehrambena industrija, građevinarstvo i finansijske usluge.

Njegov uspjeh je blisko povezan sa slikom zemlje, njene političke i ekonomske stabilnosti, te kvaliteta njene transportne infrastrukture i informatičkih usluga.

Nesporno je da BiH ima prirodno bogatstvo, kao i kulturne, istorijske i vjerske lokalitete koji su privlačni stranim turistima. Većina gostiju još uvijek dolazi iz okruženja, odnosno onog prvog kruga zemalja koje razumiju Bosnu i Hercegovinu i imaju više informacija nego turisti iz drugih dijelova svijeta.

To je samo po sebi pokazatelj da je promocija jedna od slabih tačaka sektora turizma i da informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju. Mnogo toga je potrebno ovom sektoru, koji međutim, srednjoročno, ali i dugoročno gledano, može pomoći u zapošljavanju ljudi i promociji drugih proizvoda iz BiH.

Upravo iz tog razloga je i organizovana današnja konferencija na kojoj će nakon uvodnih obraćanja uslijediti panel diskusije i direktni B2B kontakti, te će se razmijeniti znanja i iskustva kako bi se uspješno i zajednički nastupilo i predstavilo u inostranstvu i na dalekim tržištima. Glavni fokus panela bit će teme o regionalnom razvoju.

Predsjednik Egrlić je također istakao aktivno uključivanje Komore u proces unapređenja Vinske ceste Hercegovine, zajedno sa USAID Turizam projektom, slijedom čega je jučer za predstavnike privatnog sektora iz regiona organizovana i vinska tura kako bi se predstavnici turističkih kompanija upoznali sa ponudom “Vinske ceste Hercegovine”.

Zajedničkim radom na strateškom i operativnom nivou, USAID-ov projekat Turizam i Komora nastojat će, pomoću aktivnosti na razvoju i promociji “Vinske ceste Hercegovine” na domaćem i stranim tržištima, proširiti uticaj i povećati efikasnost turističkih aktivnosti radi obnove dolazaka stranih turista u Bosnu i Hercegovinu, produživanja njihovog boravka i povećanja potrošnje.

Pored predsjednika Egrlića, u uvodnom dijelu konferencije učesnike su pozdravili i predstavnici Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, te predstavnici entitetskih ministarstava.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.