Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Denis Lasić, ministar u vlad fbih

Uprkos pandemiji aktivna sva gradilišta u Federaciji BiH

autoceste-radovi

Radi se na gradilištima Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Vraca – Donja Gračanica, Klopče – Donja Gračanica, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić izjavio je kako pandemija koronavirusa nije utjecala na dinamiku radova na koridoru Vc i dodao kako su aktivna sva gradilišta.

Radi se na gradilištima Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Vraca – Donja Gračanica, Klopče – Donja Gračanica, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići.

“U toku su također radovi prve faze na izgradnji brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen), dužine 5,5 kilometara, te radovi na rehabilitaciji regionalne ceste R425a na dionici Tromeđa – Zvirovići u dužini 5,8 kilometara. Moram spomenuti i zeničku obilaznicu koja je ukupne dužine 10 kilometara i koja bi trebala biti završena za nekih pet mjeseci”, kazao je ministar Lasić za današnje izdanje Večernjeg lista.

Upitan hoće li se rezati troškovi i smanjivati iznos novca namijenjen izgradnji cesta i autocesta, Lasić je kazao da su, uvažavajući trenutačnu situaciju izazvanu pandemijom koronavirusa, izvršili analizu planova i potreba za 2020. i predložili određeno smanjenje postojećeg iznosa odobrenih sredstava za 19,6 miliona maraka koja se će se rebalansom proračuna FBiH koristiti za ublažavanje krize izazvane koronavirusom.

Govoreći o cesti Stolac – Neum, dugoj 36 kilometara, a koja bi trebala jedini bosanskohercegovački grad na moru povezati s ostatkom zemlje kvalitetnom magistralnom cestom, Lasić je kazao kako taj projekt predstavlja “žilu kucavicu” za gospodarski razvoj juga BiH, odnosno Hercegovačko–neretvanskog kantona te kako će se njegovom realizacijom stvoriti uvjeti za ubrzani razvoj turizma i potencijalnih privrednih djelatnosti, što će izravno podići kvalitetu življenja stanovništva na tom prostoru.

Istaknuo je kako je izgradnja tunela Žaba u dužini 975 m u toku i poslovi idu u skladu s planovima i očekuje se završetak radova u kolovozu 2020. godine. Za dionicu Broćanac – Papratnica u dužini od 4,085 km završen je konkurs i potpisan je ugovor za radove i u tijeku su pripremni radovi, dionica Stolovi – Drenovac u dužini od 8,785 km je u fazi izvođenja radova po planu, dok je za posljednju dionicu Hutovo – Stolovi, ukupno 10 km, raspisan natječaj i otvaranje ponuda je 12. maja ove godine, čime bi se zaokružila cjelina za cestu Neum – Stolac.

Kada je u pitanju južna obilaznica Mostara, ministar je podsjetio kako je dionica rotor Polog u fazi izvođenja završnih radova postavljanja horizontalne i vertikalne signalizacije, koja će biti završena već idućih dana, a za dionicu vijadukt Marjanovića i pristupne ceste raspisan je natječaj za radove i nadzor koji će se financirati iz kredita kroz Program modernizacije magistralnih cesta. Izgradnja južne mostarske obilaznice dio je Programa modernizacije cesta u FBiH koji, uz ostale, kreditira i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

“Konačnom izgradnjom ove zahtjevne dionice, koja se u Hercegovini očekuje dugi niz godina, uvelike će se rasteretiti promet kroz središte grada Mostara, posebno kad je riječ o teretnim vozilima”, istaknuo je Lasić.

Pritom je kazao kako su u tijeku natječajne procedure za dionice Poprikuše – Nemila (5,5 km), Nemila – Vranduk (5,7 km), Tarčin – Ivan – LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan (4,9 km), Kvanj – Buna (5,2 km), sarajevska obilaznica /LOT 3B (1,5 km).

Dodao je kako su dionice za koje su pripremne aktivnosti za gradnju u tijeku Putnikovo brdo – Medakovo (8,5 km), Medakovo – Ozimice (21,7 km), Ozimice – Poprikuše ( 12,8 km), Ovčari – Mostar sjever – Mostar jug, Mostar jug – Kvanj (9,2 km), BC Lašva – Nević Polje (LOT 1 Vitez – Nević Polje).

“Krajem prosinca prošle godine za poddionice tunel Prenj (12 km) i Mostar sjever – Mostar jug objavljena je obavijest o nabavi o raspisivanju natječaja za izgradnju. Nabava radova za izgradnju vršit će po principu žutog FIDIC-a uz elemente zelenog FIDIC-a kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum”, ustvrdio je Lasić.