Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Vispak slavi 44. rođendan: Svoje proizvode izvozi na četiri kontineta

dzezva(5)

Bosanskohercegovačka prehrambena industrija Vispak d.d. Visoko i njen najpoznatiji brand Zlatna džezva danas obilježavaju 44 godine postojanja i uspješnog poslovanja, prenosi bh. novinska agencija Patria.

Vispak d.d. je osnovan 7. aprila 1972. godine u Visokom kao sastavni dio Veleprometa, jednog od najvećih tadašnjih trgovačkih lanaca u bivšoj Jugoslaviji. Prvobitni pogoni su bili u Ozrakovićima, nedaleko od sadašnje poslovne zgrade i pogona Vispaka. Bilo je zaposleno 50 radnika, a u novoj zgradi, tj. postojećoj, Vispak je od 1980. godine. Iste godine kada je osnovan počela je proizvodnja Zlatne džezve, najpoznatijeg branda ove kompanije.

begova(3)

– Prošla godina bila je najuspješnija za Vispak od osnutka kompanije. Kompanija je u 2015. godini ostvarila realizaciju od blizu 45 miliona KM. Usporedbe radi 2010. godine kada je u decembru AS GROUP akvizirala Vispak zabilježeni su ukupni priohodi od blizu 18 miliona KM. Od kada je AS GROUP preuzela Vispak za pet godina poslovanja prihodi Vispaka su uvećani dva i po puta – kazao je Rusmir Hrvić, raniji direktor Vispaka koji je zbog akvizicije Klasa d.d Sarajevo preuzeo vodeću poziciju ove kompanije i predsjednika Uprave AS GROUP.

U protekloj godini uspješno je realizirana i investicija u novu pržionu i mlin, tako da je oprema već u funkciji. Sa ranijim postrojenjima Vispak je dostigao preko 90% uposlenosti kapaciteta za proizvodnju Zlatne džezve, tako je sa novom opremom praktično uduplana proizvodnja Zlatne džezve. Riječ je o najmodernijoj tehnologiji koju danas možete vidjeti u savremenim tvornicama kafe u Evropi.

Zlatna džezva se danas prodaje u 28 zemalja, na tržištima regije, u zemljama Centralne Evrope, u Skandinaviji, SAD-u, i na Bliskom Istoku. Važno je istaći da je u proteklih pet godina drastično povećan broj prodajnih mjesta na kojima je ranije bila dostupna Zlatna džezva, tako da je primjerice u Sloveniji broj prodajnih mjesta na kojima je dostupna Zlatna džezva već premašio brojku od 1.000, u Hrvatskoj također, a slično je i u SAD-u, Švedskoj, Austriji, Švicarskoj, Njemačkoj, itd.

Isto tako, treba kazati da uz Zlatnu džezvu, sve više kako Vispak, tako i cijela AS GROUP, na ova tržišta izvozi brandove iz programa proizvoda “Bosanske kuhinje” kao što su Begova čorba, Tarhana, Tajna, ali i Klasove jufke, Sarajevski somun, baklave, hurmašice, domaće brandirano smrznuto šumsko voće, tahan halvu, itd.

– Razvijat ćemo Vispak dalje u kontekstu njegovih kompetencija za pravu bosansku kafu i bosansku kuhinju, jer tu zaista nemamo konkurenciju. Istovremeno, naš cilj je da Vispak postane moderna evropska kompanija, tehnološki besprijekorno izgrađena, sa jakim bosanskim brandovima koji će nam još više otvarati vrata domaćih, evropskih pa i svjetskih tržnih lanaca. U proteklih pet godina urađeno je zaista mnogo na šta svi zajedno možemo biti ponosni. Ipak, naš cilj je izgradanja Vispaka kao kompanije koja će nam osvjetlati obraz u svijetu, i koja će svojim primjerom biti u stanju ispričati jednu uspješnu priču po kojoj ćemo i kao zemlja biti prepoznatljivi sa svojim bogatim kulinarskim nasljeđem – izjavio je Hrvić.

dzezvamo

Dvije godine nakon osnivanja komapnije, uslijedilo je pokretanje proizvodnje Vispakove Espresso kafe, a potom i pakovanje čaja na tada najsavremenijim IMA mašinama. Prelaskom pogona u novu zgradu 1980. godine instalirane su nove linije za pakovanje kafe, snack i praškastih proizvoda, te začina i dodataka jelima. Slijede podizanje brandova kao što su Stampi, Čoko milk, Choco club, Vispak čajevi, kafa Bosnia.

Poseban osvrt zaslužuje i razvoj proizvodnog programa “Bosanske kuhinje” sa Begovom čorbom, Tarhanom i Sarajevskom čorbom. U posljednje četiri godine Vispak je razvio nove brandove kao što su Tiru – Liru, Tajna, Laganini praškasti proizvodi, topli napitci Mr&Mrs Vi, a u planu je razvoj novih.

Vispak danas zapošljava 180 radnika, od kojih 40 sa visokom stručnom spremom, i izvozi u 25 zemalja svijeta na četiri kontinenta. Vispak je vlasnik tri certifikata za sigurnost hrane i upravljanje kvalitetom: ISO 9001:2008, HACCP i HALAL. Oborivši Ginisov rekord 2004. godine zajedno sa građanim Mostara, tako što je ispečena i popijena kafa iz najveće džezve na svijetu, Vispak je 2005. i zvanično dobio certifikat Guinnessa, ušavši u knjigu rekorda.