turizam

Vodopad Kravica bilježi gotovo isti broj gostiju kao u vrijeme prije pandemije

vodopad kravice fena

“Možemo reći da se ove godine stvari mijenjaju u pozitivnom smjeru. U pandemiji zaustavljene investicije se nastavljaju, a svjedočimo izgradnji novih tridesetak kuća za odmor koji pored već postojećih, apartmana i hotela podižu kapacitete i samim time doprinose razvoju Ljubuškog kao turističkog mjesta”

Turizam u Ljubuškom doživljava sve veći rast i razvoj, a vodopad Kravica bilježi gotovo isti broj posjeta kao u predpandemijsko vrijeme čime opet postaje jedna od najposjećenijih turističkih destinacija u BiH.

– Protekle dvije pandemijske godine zaustavile su evidentan zamah koji je Ljubuški doživio u sektoru turizma. Veći broj planiranih investicija u smještajne objekte, prvenstveno u kuće za odmor, zaustavljen je početkom 2020. pojavom pandemije. Možemo reći da se ove godine stvari mijenjaju u pozitivnom smjeru. U pandemiji zaustavljene investicije se nastavljaju, a svjedočimo izgradnji novih tridesetak kuća za odmor koji pored već postojećih, apartmana i hotela podižu kapacitete i samim time doprinose razvoju Ljubuškog kao turističkog mjesta – kazao je Feni Mladen Bebek, direktor Turističke zajednice Grada Ljubuškog.

Podsjetio je kako je Turistička zajednica Grada Ljubuškog prva u Zapadnohercegovačkog kantona od ove godine uvela digitalnu prijavu gosta putem stranice prijava.ba i time olakšala tehničke poslove oko prijave prilikom dolaska i odlaska.

– Prema podacima iz aplikacije do današnjeg dana imamo nešto više od 4.000 prijavljenih noćenja u predsezoni na području Ljubuškog a vjerujemo da će ta brojka biti i veća kad uvedemo sve smještajne jedinice u aplikaciju – kaže Bebek, koji smatra da uvijek iznova treba raditi na brendiranju i promociji ovog područja u turizmu.

– Uvijek treba raditi više i nikad nije dovoljno promocije… U svim razvijenim zemljama turističke zajednice na svim razinama su nositelji destinacijskog menadžmenta i promocije. Nisu trošak, nego organizacije koje rade na razvoju, promociji i brendiranju destinacije. Ponosan sam da su nositelji vlasti u Ljubuškom to prepoznali i krenuli putem pozitivnih primjera sa zapada – dodaje Bebek.

On je govorio i o posjećenosti i najznačajnijim turističkim lokacija na području Ljubuškog.

– Vodopad Kravica je sigurno najposjećenija turistička znamenitost u Ljubuškom a usuđujem se reći da je 2019. bila i najposjećenija turistička lokacija u cijeloj BiH s preko 305.000 prodanih ulaznica. Prošle godine je posjećenost bila na razini 35 posto od 2019. godine, a ove godine u svibnju i prvom dijelu lipnja bilježimo oko 78 posto posjeta u odnosu na iste mjesece pretpandemijske 2019. godine, što su zadovoljavajući rezultati koji su sigurno i plod marketinške kampanje koju provode JP Parkovi Ljubuški zajedno s Turističkom zajednicom Grada Ljubuškog – ističe Bebek.

Dodaje kako u ovoj godini neće biti promjene cijene ulaznice na vodopad.

– JP Parkovi Ljubuški koji upravljaju vodopadom Kravica ne planiraju ove godine podizati cijene ulaznica na vodopadu Kravica – podvukao je.

Bebek je govorio i o “Kuli Herceg Stjepana”, naglasivši veliku važnost njezinog očuvanja i obnove.

Stari grad Ljubuški s tvrđavom koju mi kolokvijalno zovemo “Kula Herceg Stjepana” bio je u poprilično lošem stanju i prijetila je opasnost od urušavanja te nije bio siguran za posjetitelje, naglašava Bebek.

No, posljednjih godina se intenzivno radi, kako kaže, na restauraciji, rekonstrukciji i obnovi.

Dalje navodi kako se radovi koji se odvijaju u sklopu EU projekta “Heritage Revived” privode kraju narednih dana.

To su do sada najzahtjevniji radovi i najveći što se tiče financija. U sklopu tih radova obnovljen je središnji dio kule “Herceguše” i okolni zidovi koji su bili u ruševnom stanju.

– Procjenjujemo da je oko 60 posto posla završeno i da će kroz projekte koji su pred nama tvrđava Herceg Stjepana biti spremna za prijem turista i razne glazbene, kulturne i zabavne sadržaje. Grad Ljubuški i Razvojna agencija Herag su tu odradili jako dobar posao – napominje Bebek.

Kaže kako se u Ljubuškom organiziraju brojni kulturni i zabavni događaju kako bi se obogatio kompletan program i sadržaj koji se može ponuditi posjetiteljima.

– U predsezoni smo organizirali dva festivala koja su nadmašili sva naša očekivanja, Hercegovina travel fest i Ljubuški outdoor festival. Oba događaja su jedinstvena u BiH i to je očito publika prepoznala. U narednom periodu planiramo s Udrugom vinara i vinogradara Ljubuški organizirati vinske vikende na vodopadu Kravica, gdje će svaki vikend ljubuški vinari prezentirati svoja vina, a 12. augusta će se održati festival “Kušaj ljubuška vina”. Nadalje, krajem kolovoza održava se Ljubuški Jazz fest, a potom se planira Beer fest Ljubuški. Izdvojili smo samo dio sadržaja koji kanimo ponuditi ovo ljeto u Ljubuškom. Sve ove događaje organiziramo uz veliku potporu Grada Ljubuškog i Županije Zapadnohercegovačke, bez kojih to ne bi bilo moguće – naglašava direktor Turističke zajednice Grada Ljubuškog.

Dotaknuo se i lokaliteta rimskog vojnog logora “Bigeste” koji će imati posjetiteljski centar.

– U sklopu IPA CBC prekogranične suradnje Hrvatska – BiH – Crna Gora (2014. – 2020.) iz projekta “Heritage REVIVED” izgradit će se i opremiti prvi in situ posjetiteljski centar na arheološkom nalazištu Gračine.

U znanstvenoj literaturi poznatiji pod nazivom rimski vojni logor Bigeste tako će dobiti novu vrijednost sustavnom obradom, digitalizacijom, očuvanjem i prezentacijom pokretnog arheološkog materijala. Vrijednost radova procijenjena je na 318.000 eura. Nositelj projekta je JU Razvojna agencija ZHK – HERAG, a partneri na projektu su Grad Ljubuški iz BiH, Grad Solin i Županijska uprava za ceste Split iz Hrvatske te Općina Ulcinj iz Crne Gore.

Kako je pojasnio Bebek on bi sljedeće godine trebao biti dostupan za posjetitelje..