Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Zašto neke kompanije logo plaćaju milione dolara?

BP_189

Logotipi i slogani su neizostavni dio svih vodećih svjetskih kompanija u borbi za prepoznatljivost firmi i proizvoda na tržištu, a cijene za koje su kupljeni neki od najpoznatijih logotipa variraju od 15 do nekoliko stotina miliona dolara, a mnogi su do dobrog loga došli bez novčane naknade, piše Anadolu Agency (AA).

Jasno je da je dobar logo mnogo važan za promociju kompanije ili proizvoda, ali pogledom u cijene za koje su kompanije, poput Coca Cole, Nikea ili British Petrola, “dobile” neke od najpopularnijih logotipa jasno je da prodor na tržištu i nema uvijek direktnu vezu s njegovom cijenom.

Britanski industrijski gigant British Petrol (BP) je 2001. godine svjetskom tržištu predstavio svoj novi logo “Helios”. Žutozeleni cvjetić sa slovnim simbolima “bp” ovu kompaniju je koštao rekordnih 211 miliona dolara. Ako logo i nije bio do tada neviđeno čudo grafičke tehnike, njegova cijena svakako jeste.

Američka savjetodavna kompanija “Accenture” je 2000. godine na tržište izašla sa novim logotipom. Riječ je o nazivu kompanije ispisanim malim slovima sa strelicom iznad slova “t”. Jednostavno, što grafičari preferiraju i što je poželjno na tržištu, ali možda i previše jednostavno s obzirom da je kompanija za to platila 100 miliona dolara.

Britanski BBC je dolaskom ere interneta i digitalne televizije 1997. godine odlučio promijeniti tada korišteni logo, jer su kose figure i šarenilo simbola pravili problem pri emitiranju na lošijim ekranima. Redizajner je jednostavno ispravio kockice u kojima piše “BBC” i uklonio viška detalje. To je, ustvari, vraćanje na prvobitni logo star više od šest decenija. To je danas jedan od najstarijih logotipa u upotrebi, a BBC je za njega platio 1,8 miliona dolara.

Kompanija Pepsi je 2008. godine rebrendirala svoj logo, što ju je koštalo milion dolara. Međutim, važno je dodati da je ova kompanija za rebrendiranje svih svojih proizvoda potrošila nevjerovatnih 1,2 milijarde dolara.

Grupacija Australia and New Zealand Banking Group (ANZ) je za svoj logo 2009. godine platila 15 miliona dolara.

Lista kompanija koje su “masno” platile svoje logotipe naravno da je duža od pomenutih, ali agencije koje se bave izradom grafičkih ikonica mnogo novca zarađuju i na logotipima za različite sportske i druge manifestacije. Organizator Olimpijskih igara u Londonu 2012. godine je za svoj logo platio 625.000 dolara, a logo prošlogodišnjih Igara Commonweltha u Glasgowu koštao je blizu 100.000 dolara.

Međutim, nisu svi svjetski poznati logotipi plaćeni basnoslovnim količinama novca.

Coca-Cola je svoj logotip dobila džaba, odnosno popularni logo je izradio Frank Mason Robinson, knjigovođa osnivača kompanije Johna Pembertona daleke 1885. godine, koji je dao i ime ovom brendu.

Kompanija Google također nije platila ni cent za svoj logo, koji je djelo suosnivača kompanije Sergeya Brina. Logo je nastao 1998. godine i zadržao je svoj prvobitni izgled.

Twitter je svoj logo sa ptičicom platio 15 dolara, koristeći se internet izvorom iStockphoto, a autor je za to dobio samo šest dolara. On je tek kasnije shvatio da je njegovo djelo postalo logotip jedne od najpopularnijih društvenih mreža, među tim mala mu je korist bila od toga.

Još jedan zanimljiv slučaj je i kompanija Nike, koja nije skupo platila svoj logo, ali se autor, na kraju, ipak obogatio zbog toga. Naime, studentica grafičkog dizajna Carolyn Davidson je 1971. godine kreirala logo kompanije Nike, za šta je plaćena 35 dolara. Kako se logo pokazao pravim pogotkom, kompanija je autorku nagradila zlatnim satom i sa dijelom dionica kompanije, koje tada nisu vrijedile mnogo. Danas te dionice vrijede više od 600.000 dolara.