Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Hitne mjere

Zbog nedostatka radne snage njemački gradovi traže studente da voze tramvaje

tramvaj berlin njemacka
Foto: Unsplash
Ilustracija

Trebaju imati vozačku dozvolu, biti stariji od 21 godine i biti “pouzdani i prikladni za vožnju i rad u smjenama”

Pritisnute ozbiljnim manjkom radne snage, kompanije za javni prevoz, poput nirnberške gradske službe VAG, morale su pronaći nove izvore kako bi povećale broj svojih zaposlenika.

Benedikt Hanne, 24-godišnjak koji je sjeo za upravljačku tablu tramvaja, satima je vješto vozio crvene i bijele vagone prije nego što je otišao na nirnberški univerzitet, gdje studira socijalni rad.

Budući da još uči, Hannea je pomno pratio instruktor, a tramvaj kojim je upravljao bio je bez putnika, piše agencija AFP, a prenosi Hina.

No, bude li sve uredu, Hanne će uskoro postati punopravni vozač tramvaja koji će prevoziti ljude po njemačkom gradu Nuernbergu navečer ili vikendima, kada ne mora pohađati nastavu.

Pritisnute ozbiljnim manjkom radne snage, kompanije za javni prevoz poput nirnberške gradske službe VAG morale su pronaći nove izvore kako bi povećale broj svojih radnika.

VAG treba godišnje zapošljavati 160 novih vozača kako bi upravljali njegovim tramvajima, autobusima i vozovima u podzemnoj željeznici.

Za Haralda Rubena, koji je na čelu tima za zapošljavanje i obuku, bilo je jasno da “taj cilj nećemo ostvariti osim ako ne istražimo sve mogućnosti”.

Prevozna kompanija je predala oglas namijenjen studentima kojima nudi da izvan nastave voze tramvaje na pola radnog vremena.

Trebaju imati vozačku dozvolu, biti stariji od 21 godine i biti “pouzdani i prikladni za vožnju i rad u smjenama”.

Nedostatak radne snage

Mnogi sektori u Njemačkoj, kao i u drugim evropskim zemljama, suočavaju se s ozbiljnim nedostatkom radne snage, za koji se očekuje da će se pogoršati ako se ne donesu hitne mjere.

Kompanije za javni prijevoz su upozorile da će, možda, morati smanjiti broj autobusa, tramvaja ili podzemnih vozova s obzirom na to da očekuju da će deseci hiljada radnih mjesta u narednim godinama ostati nepopunjena.

Zbog nedostatka radne snage zaposlenici u prometnom sektoru su diljem zemlje štrajkovali proteklih sedmica kako bi skrenuli pažnju na svoj položaj, a sindikat Verdi je upozorio na sve gore uvjete rada.

Mnoge kompanije prijavljuju do 20 ili 30 posto nepopunjenih radnih mjesta, a manjak doprinosi začaranom krugu u kojem se zaposlenici koji pretjerano rade razbolijevaju, što dodatno pogoršava situaciju.

Drugi njemački gradovi poput Mannheima i Minhena su, također, počeli tražiti studente kao potencijalne zaposlenike da se nadomjesti manjak.

‘Stvarno cool‘

Hanne nikada nije mislio da će voziti tramvaj do prije nekoliko sedmica kada je uočio VAG-ov oglas.

Odmah se prijavio, rekao je, te postao jedan od petero primljenih. Sveukupno, VAG je zaprimio 36 prijava.

Odjeveni u crvene i plave uniforme kompanije, novi vozači prolaze ubrzanu četverosedmičnu obuku koja se održava tokom školskih praznika.

Nakon nekoliko sati teorijske nastave, naučnici vježbaju na simulatoru tramvaja prije nego što počinju upravljati pravim vozilom.

Od njih se očekuje i dodatan samostalan rad kod kuće s obzirom na činjenicu da je obuka ubrzana i traje kao pola regularne.

Nakon što položi test vožnje i nakon što ga nekoliko dana bude pratio instruktor, Hanne će samostalno voziti tramvaj 20 sati sedmično.

Hanne, čiji su prethodni poslovi uključivali rad na benzinskoj stanici, rekao je da ne brine za usklađivanje nastave na univerzitetu i posla.

“Da mogu birati, radije bih vozio tramvaj prije nego da idem na univerzitet tako da mi dan završi predavanjima”, rekao je, dodavši da, također, želi “raditi u druga doba dana kako bi vidio različite ljude i situacije”.

“Moje kolege misle da je to stvarno cool, moja porodica, također. Nekad će ući u moj tramvaj, to je sigurno”.