testiranje ideje

Na semaforima bi u budućnosti moglo biti i četvrto svjetlo, evo šta bi značilo

emf

Autori ove ideje kažu da svjetlost ne mora biti bijela i može biti bilo koje boje (koja se već ne koristi u postojećim semaforima)

Na semaforu crveno znači stani, a zeleno prođi. Saobraćajni inženjeri na Državnom univerzitetu Sjeverne Karoline sada predlažu bijelo svjetlo, koje bi omogućilo autonomnim vozilima da poboljšaju protok saobraćaja, i ujedno omogućilo vozačima da znaju šta se dešava, piše Science Alert.

U kompjuterskim simulacijama, novi pristup značajno poboljšava vrijeme putovanja kroz raskrsnice i smanjuje potrošnju goriva. Crvena svjetla će i dalje značiti stop. Zelena svjetla će i dalje značiti da vozite, a bijela svjetla će “govoriti” ljudskim vozačima da jednostavno prate autonomni automobil ispred.

Koncept bijelog svjetla zasniva se na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i sa računarom koji kontroliše saobraćajnu signalizaciju. Kada se raskrsnici približi dovoljno autonomnih vozila, aktiviralo bi se bijelo svjetlo.

U ovom scenariju, semafor bi radio normalno kada je procenat samovozećih automobila na raskrsnici nizak, ali kada se taj broj poveća, bijelo svjetlo signalizira vozačima (ljudima) u redu da su autonomna vozila preuzela sistem i da jednostavno prate auto ispred.

Autori ove ideje kažu da svjetlost ne mora biti bijela i može biti bilo koje boje (koja se već ne koristi u postojećim semaforima).

Naučnici su testirali ovaj sistem koristeći simulatore saobraćaja. Kada se radi o raskrsnici sa “bijelom fazom”, gužva je smanjena za 3 posto kada je bilo samo 10 posto autonomnih vozila, ali je taj broj skočio na 10,7 posto kada je bilo 30 posto autonomnih vozila.

Autori studije tvrde da bi neki kratkoročni pilot programi bijelog svjetla mogli da počnu u kontrolisanim okruženjima, kao što su luke, gdje bi komercijalna vozila, za koja je veća vjerovatnoća da će biti autonomna, mogla da putuju brzo i efikasno.