Brzi i žestoki

tri glavna "neprijatelja"

Savjet za vozače: Ovo su najveći neprijatelji svake automobilske gume

17/12/2019

Sa toliko neprijatelja koji prijete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvidjeti njihov vijek trajanja

Postoje tri glavna neprijatelja automobilskih guma: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći usljed neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduvavanja, razni predmeti na putu, dubina šara pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina, itd.

Sa toliko neprijatelja koji prijete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvidjeti njihov vijek trajanja. Ako se pravilno ne održavaju, gume će se brže trošiti i oštetiti, a možda će i postati nebezbjedne za vožnju.

Fizički faktor

Ovdje dodatna pojašnjenja nisu potrebna, s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

Neredovna kontrola istrošenosti i oštećenja pneumatika.

Neodržavanje ispravne vrijednosti pritiska u pneumaticima: premalo naduvani ili prenaduvani pneumatici.

Ponovno naduvavanje pneumatika nakon vožnje sa praznim ili jako izduvanim pneumatikom.

Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

Korištenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 km/h.

Neprimjećivanje promjena u dinamičkim performansama, kao što su: gubitak pritiska, buka ili vibracije.

Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.

Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

Prilikom zamjene pneumatika bez unutrašnje gume (tubeless) nije zamijenjen ventil pneumatika.

Popravke pneumatika se obavljaju kod kuće umjesto kod vulkanizera.

Privremena rješenja smatrate trajnim rješenjima.

Korištenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim felnama.

Korištenje točkova i felni neusklađenih dimenzija.

Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamjene.

Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.

Korištenje ljetnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.

Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.

Spoljni faktor

Ovde ubrajamo ekstremne temperature i vremenske uslove kao što su kiša, led i snijeg. U njih se mogu uvrstiti i ulje i mast.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.