Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nagrađivani dokumentarac “Sjećanje na masakr” premijerno prikazan u Sarajevu

sjecanje na masakr projekcija

Prije sarajevske projekcije, film je premijerno prikazan početkom avgusta u prostorijama Britanske akademija filmske i televizijske umjetnosti (BAFTA), a od tada je uspio osvojiti i nagradu za najbolji dugometražni dokumentarac na Sweden Film Awards

Dokumentarni film „Memoirs of a Massacre“ – Sjećanje na masakr” britanske rediteljice Nicky Bolster, premijerno je prikazan sinoć u kino sali Općine Novi Grad. Prisutna publika imala je priliku upoznati se sa detaljima masovnog ubistva više od 1000 mirnih demonstranata na trgu Rabaa u Kairu koji su se 14. avgusta 2013. godine okupili kako bi pružili podršku tadašnjem, prvom i jedinom, demokratski izabranom predsjedniku Egipta Mohamedu Morsiju.

Prije sarajevske projekcije, film je premijerno prikazan početkom avgusta u prostorijama Britanske akademija filmske i televizijske umjetnosti (BAFTA), a od tada je uspio osvojiti i nagradu za najbolji dugometražni dokumentarac na Sweden Film Awards.

„Udruženje dijaspore Egipta organizuje projekcije ovog dokumentarnog filma u različitim dijelovima svijeta kako bi što većem broju ljudi prenijelo istinu o jednom od najvećih zločina posljednjeg desetljeća u svijetu. Nažalost, do danas niko nije odgovarao za zločin koji je organizacija Human Rights Watch još u avgustu 2014. okarakterizirala kao zločin protiv čovječnosti“, istakao je predstavnik Egipćana u Bosni i Hercegovini i organizator projekcije, Farid Al Zayat, te se zahvalio građanima i građankama Sarajeva na dolasku.

Projekciji filma prisustvao je i Egipćanin sa sarajevskom adresom Husein El Sharkawi koji je kobnog dana bio na trgu Rabaa i svjedočio brutalnosti.

„Sjećam se tog jutra kad je u 6 sati krenuo napad policije i vojske. Probudili su nas pucnji i vrlo brzo smo vidjeli mnogo ranjenih i mrtvih pored nas. Od tada svjedočimo i svjedočit ćemo o istini kako se ona ne bi više nikada i nigdje ponovila“, kazao je El Sharkawi.

sjecanje na masakr panel

Nakon projekcije filma održana je i panel diskusija na kojoj su učestvovali historičar, producent i scenarist Nihad Kreševljaković, aktivistica za ljudska prava i autorica izvještaja organizacije Human Rights Watch o Rabaa masakru, Sarah Leah Whitson te kao poseban gost al-Moncef al-Marzouki, aktivista za ljudska prava i predsjednik Tunisa u periodu 2011- 2014.

Kreševljaković je naveo da živimo u svijetu u kojem imamo sve manje manifestacija koje govore o istini i da je jedini način da ovakve priče sačuvamo u kolektivnom sjećanju zapravo kroz film i fotografiju. Leah Whitson naglasila je da je režim koji je počinio zločin još uvijek na vlasti i da je to očit razlog zašto do danas niko nije odgovarao. „Ipak dok god ima nas koji svjedočimo imamo razlog za nadu jer postoje mjesta na svijetu gdje je pravda dočekana i decenijama kasnije“, dodala je Whitson. Govoreći iz ličnog iskustva predsjedničkog mandata, dr. al-Moncef al-Marzouki smatra da je novo arapsko proljeće neminovno prije ili kasnije. „To nije bio vojni udar samo protiv naroda Egipta, nego vojni udar protiv demokratizacije cijelog arapskog svijeta. Arapskom svijetu nije dozvoljeno pravo da imaju demokratska društva“, istakao je al-Marzouki.

„Udruženje dijaspore Egipta u BiH“ organizovalo je projekciju i panel diskusiju u Sarajevu uvažavajući činjenicu da je Bosna i Hercegovina doživjela slična iskustva i da je neke od zločinaca uspjela dovesti pred lice pravde što daje nadu i egipatskom narodu da će dočekati pravdu u ovom slučaju.