Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Pozorišne igre u Jajcu: SARTR se predstavio “Majstorom i Margaritom”

majstor_i_margarita_sartr_AA_003

Četvrtog dana 36. Pozorišnih/Kazališnih igara BiH u Jajcu, u okviru zvaničnog programa publici se predstavio Sarajevski ratni teatar SARTR s komadom “Majstor i Margarita” u režiji Aleša Kurta.

Dramatizacija i dramaturgija povjerena je Dariju Bevandi i Benjaminu Hasiću. Scenografiju i kostimografiju potpisuje Adisa Vatreš-Selimović, muziku Zlatan Božuta, a koreografiju Samra Mlinar.

U predstavi učestvuje glumački ansambl SARTR-a Selma Alispahić, Alban Ukaj, Snežana Bogićević, Sead Pandur, Jasenko Pašić, Mirela Lambić, Maja Salkić, Ana-Mia Milić, Adnan Kreso i gost Mirsad Tuka.

Na okruglom stolu održanom nakon predstave, govoreći o radu na predstavi, Aleš Kurt je govorio o tome kako je dramaturzima i glumcima dao slobodu u stvaranju, naglašavajući da je on u tom procesu bio koordinator. Namjera mu je bila, kazao je, da predstava ima 13 scena.

Glumac Sead Pandur navodi da je imao mnogo slobode u kreiranju likova koje tumači.

– Ta sloboda je i mač s dvije oštrice jer ne možemo namaštavati, domaštavati, pretjerivati jer ima prostora. I vjerujete da je bilo toga što je “odvađeno”. Nekako se opet moramo skupiti do kraja procesa. Moramo dovesti u neku mjeru – istaknuo je on.

Naglasio je da je rad na predstavi bio zajednički trud uz učešće svih.

Selma Alispahić je ustvrdila da je najveća vrijednost Aleša Kurta što kroz jedan spartanski način rada dovede do slobode, ocjenjujući da je to prelijepo u procesu.

– Svi kao imamo neki odnos prema ovom romanu. I na kraju čovjek mora da pristane na Alešovu viziju. Ne mora ali rado pristaje, jer treba cijeniti to što čovjek hoće da ispriča svoju priču. Mi smo zaista počeli raditi kad smo skinuli taj teret velikog romana za koji svi govore da imaju emotivan odnos i kao najdraži im je roman. A kad pitam što je najdraži niko ne zna objasniti – rekla je Alispahić.

Govoreći o radu na predstavi, ona dodaje da su se i neke na prvi pogled jednostavne scene radile dugo, s puno fizičkog treninga.

Dramaturginja SARTR-a Dubravka Zrnčić -Kulenović značaj ove predstave vidi u tome što je prilika data velikom broju mladih ljudi koji su učestvovali u njenom stvaranju.

Za selektora Igara Almira Bašovića ovo je odlična ansambl predstava u kojoj reditelj “žrtvuje” glavne likove kako bi dao prostora ostalim glumcima.