Zašto se Coca-Cola i Pepsi skoro u potpunosti odriču svog sastava

coca-cola

Prošle sedmice PepsiCo je objavio da se napokon odriče šećera. No, nagli interes gaziranog giganta za nutricionizam i nije tako neočekivan kao što se na prvu čini. Danas je PepsiCo objavio da će do 2025. dvije trećine njihovih pića imati 100 ili manje kalorija od dodanog šećera na 3,5 decilitara. Trenutno, takva vrsta sokova čine 40 posto PepsiCo asortimana.

Iako se vijest čini kao dosta šokantan potez za jednu kompaniju gaziranih pića, to je samo dio puno većeg trenda koji vlada u toj industriji, a koji je velikim dijelom rezultat potrebe da se spasi prodaja gaziranih pića koja je posljednjih godina u opadanju. U 2015. cjelokupna konzumacija gaziranih pića u SAD-u pala je za 1,2 posto u odnosu na 2014., kad je pala 0,9 posto. Količina Coca-Cole koju Amerikanci piju pala je za 1 posto, dok je Pepsi pala 3,2 posto.

Širenje ponude na čaj, kavu i flaširanu vodu

Najveći razlog je sve veći broj znanstvenih dokaza o negativnom učinku koji pretjerana konzumacija šećera ima na ljudsko tijelo. Stoga Pepsi i Cola počinju ozbiljno širiti svoju ponudu na čaj, kavu i flaširanu vodu. U aprilu, CEO PepsiCoa Indra Nooyi objavila je da manje od 25 posto globalne zarade kompanije dolazi od prodaje gaziranih pića, te da isti udio prodaje Pepsi dobiva iz svoje “prirodno hranjive” kategorije, koja uključuje flaširanu vodu i nezašećerena pića.

Nooyi stoga stavlja naglasak na proizvode koji su namijenjeni nutricionistički osviještenim kupcima i kojima bi se osigurala budućnost kompanije koju žele preoblikovati kako bi kapitalizirala na sve većem interesu potrošača za zdravlje, piše Business Insider.

Coca-Colin plan o make-overu

Coca-Cola planira slični make-over. “Od 2000. smo svoj posao s negaziranim pićima sa 10 posto povećali na 30 posto”, rekao je u julu ove godine COO kompanije James Quincey. Tako kompanija sve više investira u juice, čaj, kavu i flaširanu vodu. I kad su gazirana pića u pitanju, Pepsi i Coca-Cola pokušavaju pronaći nove načine kako da u njima smanje šećer i kalorije.

Jedan od načina kojima se tvrtke pokušavaju boriti protiv pada potrošnje gaziranih pića je smanjenje veličine limenki i boca. Manja limenka, na primjer, sadrži manje ukupnih kalorija od, recimo, velike boce, zbog čega može biti privlačnija kupcu. No, one također općenito ispadnu skuplje po mililitru.

Fokus na manjim ambalažama

U 2015.. na primjer, aluminijska limenka od 2,5 decilitra generirala je 1,60 dolara prihoda po kupovini, dok je boca od dvije litre generirala svega 0,18 dolara. To je gotovo devet puta veći prihod. Manje ambalaže donose kompanijama i pluseve kod boraca protiv debljine. Zapravo, sigurno će dio strategije Pepsija da smanji šećer imati dosta veze naprosto s manjim ambalažama, a ne manje slatkim pićima.

U konačnici, Coca-Cola i PepsiCo nikad neće potpuno odbaciti gazirana pića. Ali, ogromne boce prepune zašećerene tekućine više neće biti okosnica njihova biznisa. Gazirani giganti moraju izbaciti šećer iz svojih pića kako bi preživjeli zahtjeve tržišta, a ne samo zbog brige za zdravlje svojih kupaca.