Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Amerikanci spremaju promjene: Set novih pravila za oživljavanje Formule 1

f1

Četvrti naslov svjetskog prvaka kojeg je Lewis Hamilton potvrdio na VN Meksika glavna je tema vezana uz Formulu 1 posljednjih nekoliko dana.

I dok Hamilton i Mercedes mogu opušteno slaviti jer je osigurana i titula u konkurenciji konstruktora, a dvije preostale utrke (VN Brazila i VN Abu Dhabija) bit će samo formalnost, u pozadini čelnici Formule 1 raspravljaju o konkretnim koracima koje je potrebno učiniti da bi najprestižniji auto-moto sport postao još zanimljiviji.

Nakon je prije nešto više od godinu dana grupacija Liberty Media kupila Formulu 1 od Bernieja Ecclestonea, sezona koja će završiti krajem ovog mjeseca u Abu Dhabija bila je prva s Amerikancima na čelu oktanskog cirkusa.

Punih 13 mjeseci su skenirali stanje u Formuli 1, slušali prijedloge i analizirali što i kako učiniti po pitanju prosperiteta ovog sporta.

U najkraćim crtama, njihovi zaključci su sljedeći: mora se poboljšati zvuk motora bolida, smanjiti troškovi i unijeti više ravnopravnosti među ekipe.

“Pažljivo smo slušali što fanovi misle o sadašnjoj snazi motora i što žele vidjeti u bliskoj budućnosti s ciljem da definiramo skup pravila koja će omogućiti jednostavniji, jeftiniji i bučniji pogonski sklop, koji će ujedno stvoriti uvjete za lakši ulazak novih dobavljača motora u Formulu 1, a što bi sve skupa trebalo donijeti više ravnopravnosti”, izjavio je Ross Brawn, nekad trofejni inženjer, a danas predstavnik Liberty Medije kao direktor motosporta.

Brawn ima jasnu viziju šta želi napraviti od F1:

“Nova Formula 1 ima cilj postati vodeće globalno sportsko takmičenje u braku s najmodernijom tehnologijom. Želimo uzbuditi i privući ljubitelje svih dobnih grupa, ali da to učinimo na održiv način.”

Bude li sve išlo po planu, plodove ovih najava vidjet ćemo od 2021. godine kada će novi sveobuhvatni okvir za snagu i izgled motora moći stupiti na snagu.

Ovog utorka održan je sastanak proizvođača motora na kojem je izneseno niz konkretnih prijedloga.

Motori bi bili V6 turbo hibridni, maksimalni dozvoljeni broj okretaja u minuti bio bi povećan za 3.000 čime bi se zvuk bolida dosta poboljšao, a zajedničkim unutarnjim dizajnom bolida ograničili bi se troškovi razvoja motora što bi trebalo dovesti do veće izjednačenosti.

Nadalje, namjera je postrožiti propise o potrošnji goriva te dopustiti vozačima i ekipama veću mogućnost taktiziranja tokom samih utrka.

Prije nego sve ovo bude moguće izrealizirati proći će još pune tri sezone, ali ono što sve fanove F1 može veseliti jest činjenica da njima dragim sportom konačno upravljaju ljudi koji su proaktivni, k tome i spremni poslušati sve prijedloge i kritike. A to je već veliki korak naprijed u odnosu na tvrdoglavost koju je često iskazivao Bernie Ecclestone.