Pitanja na koja Zuckerberg nije htio odgovoriti pred Kongresom

mark_zuckerberg_saslusanje

Osnivač i izvršni direktor Facebooka tokom posljednja dva dana proveo je desetak sati odgovarajući na brojna pitanja zastupnika Kongresa, no neke su stvari – i to vrlo važne stvari za korisnike ove mreže, i dalje ostale nerazjašnjene.

Zuckerberg je bio odlično pripremljen, a na pitanja na koje nije znao ili htio odgovoriti najčešće bi rekao kako će njegov tim naknadno dati odgovor.

Senator John Thune komentirao je za medije kako Zuckerbergov tim mora odgovoriti na brojna pitanja koja su ostala nerazjašnjena nakon dva dana svjedočenja te smatra kako će, bez tih odgovora i pojašnjenja iz Facebooka, teško naći rješenja za probleme vezane uz ovu mrežu i zaštitu privatnost. Ovo su neka od najzanimljivijih pitanja na koja Zuckerberg nije dao konkretan odgovor: Prati li Facebook internetske aktivnosti korisnika i izvan aplikacije, odnosno kada nisu prijavljeni na Facebook?

Iako se prvo pozvao na svoj tim i naknadne odgovore kako bi mogao dati u potpunosti tačan odgovor, kasnije je priznao kako Facebook prati korisnike zbog sigurnosti i oglašavanja, prenosi Zimo.co.

Ipak, zastupnici nisu bili zadovoljni odgovorima jer nakon dva dana svjedočenja i dalje ne znamo konkretno kakve sve aktivnosti korisnika koji nisu prijavljeni na Facebook prati ova mreža i za što ih iskorištava.

Riječ je o iznimno važnim podacima, pogotovo za privatnost internetskih korisnika, no i nakon brojnih pitanja i dalje nam nije jasno šta točno Zuckerbergova mreža prati.

Ako izbrišemo profil s Facebooka, koliko će naši podaci biti pohranjeni na njihovim serverima? Zuckerberg kaže kako ne zna tačno koliko je vremena potrebno te Facebook pokušava izbrisati podatke što je prije moguće. No dodao je kako imaju kompleksne sisteme te treba proći neko vrijeme dok se podaci ne izbrišu (prema pravilima Facebooka, potrebno je do 90 dana).

Zuckerberg je naglasio mogućnost upravljanja i brisanja korisničkih podatka, no nije rekao koliko je komplicirano izbrisati podatke koji su putem Fejsa već podijeljeni s aplikacijama.

Najveći konkurent Facebooku je…? Ovo je pitanje postavljeno tokom prvog dana svjedočenja, a bilo je upućeno u kontekstu Facebookovog monopola među društvenim mrežama.

Konkretan odgovor od Zuckerberga, odnosno ime jedne kompanije kao najvećeg konkurenta nismo čuli.

Zanimljivo, rekao je kako se Amerikanci prosječno koriste s osam aplikacija za komunikaciju, od čega je dio njih – Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram (ako je mislio i na ovu mrežu) u vlasništvu Facebooka.

Hoće li Facebook promijeniti zbunjujuća pravila privatnosti? Dio kongresnika upozorio je šefa kompanije na nužnost predstavljanja pravila koja će biti napisana transparentno i razumljivo jer trenutno na ovoj mreži nema konkretnih podataka o načinima na koji se sve mogu iskoristiti korisnički podaci, no šef kompanije nije im ponudio rješenje.
Rekao je kako većina ljudi ionako ne čita sva pravila korištenja (što je problem većine tehnoloških kompanija, ne samo Facebookov), a duga pravila ionako su zbunjujuća za korisnike.

Hoćemo li početi plaćati Facebook? Zuckerberg nije odgovorio niti negativno niti pozitivno, već je rekao da je to ideja vrijedna razmatranja.

Ono što ipak znamo jest da će, naravno, korisnicima uvijek biti dostupna besplatna verzija ove mreže i ta će se verzija finansirati oglašavanjem.

Zuckerberg je, barem za sada, završio sa svjedočenjem – poziv na slično svjedočenje u Veliku Britaniju odbio je te će poslati izvršnog tehnološkog direktora Mikea Schroepfera.

No na temelju onog što smo vidjeli od Zuckerberga, ne trebamo se nadati nekim ekskluzivnim informacijama.