Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

apple

Verzija iOS 14.5 dolazi s novitetom koji bi mogao promjeniti mnogo toga na internetu

Apple1

Naravno, nije teško zaključiti da većina korisnika neće dopustiti Facebooku i drugim aplikacijama da ih prate, što znači da im te aplikacije više neće moći prikazivati ciljane oglase koji su bazirani na njihovim interesima

Apple je na jučerašnjoj konferenciji za medije predstavio brojne nove proizvode – od novih iMacova, tableta, nove verzije Apple TV-a do dugo očekivanog lokatora AirTag, a pored svih tih noviteta, jedna je važna vijest prošla ispod radara. Naime, u službenoj objavi oko predstavljanja AirTaga naglašeno je kako će ovaj uređaj raditi samo na telefonima s nadolazećom verzijom operativnog sustava iOS 14.5, a tu novu verziju možemo očekivati tokom sljedeće sedmice, piše dnevnik.hr.

Povremene nadogradnje operativnih sistema obično donose nekakve sigurnosne zakrpe i manja poboljšanja ili podršku za nove proizvode, kao u ovom slučaju podršku za AirTag, no nova verzija Appleova iOS-a mogla bi se pokazati jednom od najvažnijih u posljednje vrijeme. Verzija iOS 14.5 dolazi s jednim novitetom koji bi, kako su ranije komentirali iz Facebooka, mogao u potpunosti promijeniti internet – i to na lošije, te zbog kojeg bi mogli početi plaćati dio sadržaja koji je sada besplatan.

Apple je još prošle godine najavio kako će korisnici za sve aplikacije na svojim uređajima morati dati pristanak za praćenje njihovih aktivnosti na internetu, a s novom verzijom iOS-a, ta će promjena stupiti na snagu. Konkretno, to znači da će se, kada se pokrene Facebook (ali i sve druge aplikacije koje prikupljaju vaše podatke), na glavnom ekranu iPhonea pojaviti obavijest u kojoj se od korisnika traži da daju odobrenje da te aplikacije mogu prikupljati njihove podatke i pratiti ih na internetu.

Naravno, nije teško zaključiti da većina korisnika neće dopustiti Facebooku i drugim aplikacijama da ih prate, što znači da im te aplikacije više neće moći prikazivati ciljane oglase koji su bazirani na njihovim interesima. Iz Facebooka tvrde da će ta promjena utjecati na brojne manje i srednje kompanije i oglašivače, ali i velike kompanije poput Facebooka. Trenutno se brojne kompanije finansiraju reklamama, a ako takvi oglasi više neće biti ciljani, odnosno neće biti namijenjeni korisnicima koje takav sadržaj zanima, kompanijama, portalima, blogovima, aplikacijama itd. neće preostati ništa drugo, već početi s naplaćivanjem sadržaja, smatraju u Facebooku.

Kakve će zaista biti posljedice ove velike promjene teško je reći, no više bi trebali saznati tokom sljedeće sedmice kada će korisnici iPhonea dobiti mogućnost pokazati palac dolje praćenju i prikupljanju podataka, a većina njih tu će mogućnost i iskoristiti.