WhatsApp će brojeve telefona dati Facebooku, stižu reklame

Whatsapp

Iz WhatsAppa su poručili da će uskoro s Facebookom početi dijeliti podatke i dopustiti nekim kompanijama da šalju poruke njihovim korisnicima. To će biti prvi put da je kompanija promijenila postavke privatnosti otkako ju je 2014. kupio Facebook, piše BBC.

WhatsApp će tako dijeliti telefonske brojeve korisnika s društvenom mrežom koja će ih koristiti kako bi omogućila relevantnije prijedloge prijatelja i oglase.

Dijeljenje podataka

Iz WhatsAppa kažu kako će dijeljenje brojeva telefona korisnika s Facebookom pomoći u borbi protiv spama i online nasilnika, kao i ponuditi ljudima ‘kvalitetnije prijedloge prijatelja i relevantne oglase’.

Koristeći te podatke, Facebook će moći spojiti osobe koje su međusobno izmijenile telefonske brojeve, no nisu se međusobno dodale za prijatelje na Facebooku.

WhatsApp će također podijeliti informaciju o tome kad su ljudi posljednji put koristili uslugu, no, kako kažu, neće dijeliti sadržaje tih poruka koje će biti zaštićeni enkripcijom.

“Vaša poruka i dalje ostaje privatna i niko je ne može pročitati. Ni WhatsApp, ni Facebook, ni iko drugi’, uvjeravaju iz kompanije. Korisnici će moći odabrati žele li neku poruku podijeliti na Facebooku slijedeći korake objašnjene na web stranici.

“Kad je Facebook kupio WhatsApp, uvjeravao je korisnike da će ostati nezavisan”, kaže Pamela Clark-Dickson, analitičarka Ovuma.

“No sada daje Facebooku telefonske brojeve. Neki bi rekli da su time iznevjerili povjerenje. Na neki način, napravili su upravo ono što su rekli da neće.”

Poruke kompanija

Ove promjene otvaraju vrata kompanijama da šalju poruke korisnicima WhatsAppa, pa bi se one poruke koje korisnici primaju putem SMS-a, sada mogle slati WhatsAppom.

“Marketinške poruke koje primite mogle bi sadržavati ponude za proizvode koji vas zanimaju”, pojašnjavaju iz kompanije. No, Clark-Dickson kaže kako korisnici ne bi imali ništa protiv ako bi ta usluga doista bila korisna.

“WhatsApp bi na tome mogao prilično zaraditi, no moraju biti vrlo oprezni jer mnogo ljudi koristi WhatsApp baš zato što ondje nema nikakvih reklama.”

Iz kompanije poručuju da će u sljedećim mjesecima testirati takve vrste poruka, no obećavaju kako to sve skupa neće izgledati kao spam.

I neke druge slične aplikacije, poput kineske WeChat, već su omogućile kompanijama da putem njih komuniciraju s korisnicima, no Clark-Dickson kaže da će WhatsApp krenuti drugim putem.

“WeChat je aplikacija koju pokreće sadržaj. Svoju su platformu otvorili trećim stranama omogućujući ljudima razna plaćanja, naručivanje taksija i slično. Čini se da je to smjer u kojem ide Facebookov Messenger. WhatsApp ima šansu biti vrlo koristan komunikacijski alat ako se bude koncentrirao na kvalitetno korisničko iskustvo kao ono što ga razlikuje od ostalih.”