Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Saslušanja u Parlamentu FBiH

Čavarin savjetnik “objasnio” zašto dijele novac bez javnog poziva: Prijavilo bi se 10.000 ljudi!

Mostar: Uo?i Ve?ernjakovog pe?ata otvorena izložba Kosa?a: zaboravljena zbirka
11.04.2016., Mostar - Povodom 18. Dana Matice hrvatske u Mostaru u Galeriji kraljice Katarine otvorena izlozba 'Kosaca: zaboravljena zbirka'. rPredsjednik Federacije BiH Marinko Cavara.rPhoto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Pavo Šljivić: Kriterije imamo, izbor vrši predsjednik FBIH po socijalnom statusu ili tako nekako. Zašto je Čavara odbijao incijative Dunovića i Mahmutbegović?

Komisija Parlamenta FBiH odgovorna za reviziju danas je nastavila sa saslušanjem predstavnika institucija koje nisu dobile pozitivno mišljenje u izvještajima Ureda za reviziju institucija FBiH. Između ostalog saslušane su odgovorne osobe iz ureda predsjednika FBiH Marinka Čavare (HDZ BiH) i dva potpredsjednika Melike Mahmutbegović (SDA) i Milana Dunovića (DF).

Piše: A. DUČIĆ/Fokus.ba

Revizori su konstatovali da su godišnje finansijske izvještaje za 2021. godinu potpisali potpredsjednica i potpredsjednik FBiH, ali ne i predsjednik FBiH, te su ovjereni potpisom i pečatom certificiranog računovođe.

Pavo Šljivić, savjetnik Marinka Čavare, na današnjem saslušanju je rekao da je i Čavara potpisao izvještaj, ali izvan roka.

Nadalje, revizori su istaknuli da unutrašnja organizacija predsjednika i potpredsjednika FBiH nije uređena jednim pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, a usvojenim pojedinačnim pravilnicima nije uređen način rukovođenja, ovlaštenja i odgovornosti službenika i namještenika, te opis i podjela poslova. Navedeno nije u skladu s Uredbom o načelima za utvrđivanje unutrašnje organizacije federalnih organa uprave i federalnih upravnih organizacija.

Međutim konstatovano je da su Mahmutbegović i Dunović konstatno slali inicijative Čavari da se to riješi, ali bezuspješno.

– Visoki predstavnik za BiH svojim amandmanima na Ustav koji se odnosi na konstitutivnost naroda uveo još jednog dopredsjednika kao predsjednika konstitutuvnog naroda u mandatu 2003. – 2007. Tada je donesena odluka da ne bi bilo tri računovodstva i sl. da se to objedini. To i danas tako funkcionira. Postoji jedan ID broj i tri konta u budžetu. Jedan je pravni subjekat i tri korisnika. Svako za sebe radi finansijski izvještaj. Ne znam kako ovo riješiti, to je više politička priča. Niko nije dao ni odgovor šta znači da je „predsjednik FBiH šef izvršne vlasti“. Nastavljamo raditi ovako dok se politički ne dogovori drugačije. Mi ne možemo otkloniti te uzroke – rekao je Šljivić.

Članica parlamentarne komisije Alma Kratina (DF) kazala je da je poražavajuće da se radi i o javnim nabavkama, odnosno da budžet ne planira jedan budžetski korisnik, dodavši da su to stvari koje su nedopustive.

Savjetnik Dunovića je kazao da se javne nabavke provode na nivou svakog kabineta, dodavši da je to nemoguće uraditi na nivou jednog subjekta, ako ne postoji volja treće strane (Čavare).

– Zašto je od 11 preporuka iz 2020. godine 10 apsolutno nerealizovanih. Zašto su revizori naveli da kod raspodjele sredstava ureda predsjednika FBiH nema kriterija, nema javnog oglašavanja, dakle nema osnovnih elemenata transparentnosti. Šta se čeka sa donošenjem kriterijima – upitao je član Komisije Jasmin Duvnjak (SDA).

– Imamo novac za pomoć udruženja, zatim nižim institucijama vlasti, i fizičkim licima. Na godišnjem nivou pristigne između 900 i 1.300 zahtjeva. Kada bi raspisali natječaj prijavilo bi se 10.000! Imali bi situaciju kao u Federalnom ministarstvu za branitelje. Kriterije imamo, izbor vrši predsjednik FBIH po socijalnom statusu ili tako nekako – kazao je Šljivić.

Inače, revizori su utvrdili budžetom FBiH za 2021. godinu odobrena su sredstva za tri korisnika (Ured predsjednika FBiH, Ured potpredsjednice FBiH i Ured potpredsjednika FBiH), iako su Predsjednik i potpredsjednici FBiH registrovani kao jedno pravno lice, kojem je dodijeljen jedan identifikacijski broj, pa u skladu sa zakonskim propisima trebaju planirati budžet kao jedan budžetski korisnik, te sačinjavati i podnositi jedan finansijski izvještaj nadležnim institucijama