BiH

pedagoški zavod

Ćulum: Svaka škola dužna izraditi program rada za djecu s poteškoćama u razvoju

03/02/2021

Ako djeca s poteškoćama to ne žele ili se iz nekih razloga ne snalaze u redovnim školama, Ćulum tvrdi da im je omogućeno da pohađaju nastavu u dvije specijalizirane škole, Centar za obrazovanje i vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora Tuzla te Zavod za obrazovanje djece sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju

Stručna savjetnica za obrazovanje u Pedagoškom zavodu Tuzlanskog kantona Medira Ćulum kazala je da je svaka škola dužna da izradi prilagođeni program rada za djecu s poteškoćama u razvoju te da posebnu pažnju posvećuju izradi testova za eksternu maturu za tu djecu.

Ćulum je u razgovoru za Fenu pojasnila da su obrazovanje djece s poteškoćama u razvoju i njihova inkluzija u redovni nastavni proces regulisani zakonskim i podzakonskim aktima u kojima je navedeno da ti učenici mogu pohađati i redovnu nastavu.

Ako djeca s poteškoćama to ne žele ili se iz nekih razloga ne snalaze u redovnim školama, Ćulum tvrdi da im je omogućeno da pohađaju nastavu u dvije specijalizirane škole, Centar za obrazovanje i vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora Tuzla te Zavod za obrazovanje djece sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju.

Naglasila je da su veoma ponosni na izradu projekta “Indeks inkluzivnosti 2013-1016” kojeg su radili u partnerstvu s Ministarstvom obrazovanja i nauke TK te organizacijom Save the children.

– Kada se spomene inkluzija, odmah se pomisli na djecu s poteškoćama u razvoju, ali naš indeks inkluzivnosti podrazumijeva svu djecu u školama i savladavanju prepreka u učenju za svu djecu – kazala je Ćulum.

Istakla je da je tokom te tri godine izvršen niz obuka nastavnika, učenika i roditelja, nakon čega je Indeks inkluzivnosti postao obavezan za sve škole u kantonu. Dodala je da su škole obavezne svake tri godine odrediti prioritete u vezi inkluzije.

– Kada vrednujemo rad škola, određeni broj bodova se odnosi i na indeks inkluzivnosti, u kojoj mjeri se provodi i da li se sve aktivnosti realiziraju. Svaka škola je dužna da formira inkluzivni tim koji se bavi tim pitanjem – pojasnila je Ćulum.

Naglasila je da je Pedagoški zavod u saradnji s Vladom TK, te nizom nevladinih organizacija u posljednjih par godina uradio mnogo u vezi opremanja škola posebno kada se radi o uklanjanju arhitektonskih barijera te renoviranju toaleta koji su prilagođeni djeci s poteškoćama u razvoju.

Ćulum je na kraju zaključila da Pedagoški zavod TK ima kontinuiranu saradnju sa svim školama u tom kantonu, te da su sve škole slobodne da ih kontaktiraju u svakom trenutku.

Komentari

Autor: Fena

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.