Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

DF: Promašaj Vlade i premijera zvani „par – nepar“!

smog sarajevo

Bez obzira na sva uvjeravanja Premijera Kantona Sarajevo Dine Konakovića i njegovog štaba u kojem sjede stručnjaci, odluka „par – nepar“ pokazala se, evo već prva dva tri dana njene primjene – ishitrenom i neučinkovitom, ako joj je jedini cilj bio zaštita zdravlja građana.

Prije svega, a u to smo se odmah i uvjerili, teško je i ovdje bilo izbjeći političku konotaciju ovakve odluke u pitanju građana: Zašto ste to preko koljena prelomili i donijeli pred katolički Božić?

Ovome pridodajmo i ptanje: Zašto ste to preko koljena prelomili i odlučili pred novogodišnje praznike!? Pogotovo, nakon odluke o spektakularnom dočeku nove nam godine u glavnom nam gradu. Koji dan pada Nova godina – na parni ili neparni, ko će i kako, možda avionom pa taksijem doći u šeher Sarajevo da isprati 2016? Imate li možda već sada podatke o otkazivanju aranžmana i hoćete li ih objaviti?

Pitanja se nižu. Jedno od osnovnih je: Kažnjavate li ili još uvijek upozoravate? Dokle ćete upozoravati, a ako i počnete kažnjavati – po kojem slovu zakona, a da i ne spominjemo drakonsku visinu kazne? U koji budžet će se sliti ta, očito, već isplanirana sredstva? Koje će štete po privredu ove zemlje nastati, imajući u vidu, uz ostalo, da je Sarajevo i tranzitni grad kroz koji svakodnevno cirkuliraju robe i ljudi, bilo da su privrednici (veliki i mali) bilo da su putnici namjernici – turisti, oni koji bi kraj ove i početak iduće godine htjeli provesti na Olimpijskim planinama?

Premijer hvali savjesne građane. Premijeru, to su iste one Sarajlije, koje i bez Vaših „mjera i kazni“ smeće odlažu u kontejnere, a ne bacaju ga gdje stignu, to su iste one Sarajlije koje u javnom gradskom prijevozu ustupaju svoje mjesto starijima, to su isti oni građani i roditelji koji su, zbog vlastitog i zdravlja svoje djece počeli koristiti gradski prijevoz i bez Vaših „mjera“.

Jasno je da ovaj problem traje godinama i da će trebati dosta vremena da se on i riješi, ukoliko, zbog brojnih razloga, a među njima i divlje i neplanske stanogradnje u ovom Kantonu, čime su nam zatvorena i prirodna strujanja zraka, već nije kasno.

Godinama se spominje toplifikacija grada građenjem cjevovoda od TE Kakanj. Do tada, može li se porazmisliti o nekoj vrsti subvenciniranja (čitaj: pojeftinjenja) plina i električne energije. Znamo da će odmah uslijediti odgovor u stilu “ionako imamo najjeftinije enregente u regionu, te grane nam posluju ispod komercijalne cijene, moramo napraviti socijalne kartice….“

Tražimo odgovor na samo jedno pitanje: Koliko košta zdravlje stanovnika Kantona Sarajevo? Džaba Vam sve reorganizacije zdravstva, ako podaci kažu da se te „đavolje otrovne čestice“ zadržavaju u plućima naše djece. Džaba Vam sve agende i reforme i zdravstva i turizma, kada će ovo Sarajevo, što zbog ekonomskih, a evo sada i zdravstvenih razloga, postati mjesto odlaska u jednom pravcu svih iole sposobnih za to, a ostati grad bolesnih, iznemoglih ljudi – koji su, evo će dvadeset i kusur godina
postali pokusni kunići za sva moguća zla ovoga svijeta.

I jedno, na kraju, čisto tehničko pitanje: Postoji li spisak funkcionera, od opštinskih do državnih, koji su se, barem ovih dana, solidarisali sa građanima, pa se voze javnim prijevozom!?