Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Direktori sarajevskih škola: Politizacija je počela unošenjem glasačkih kutija u učionice

deseta osnovna skola

Povodom prijedloga Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju Kantona Sarajevo, Udruženje direktora sarajevskih osnovnih škola izdalo je saopćenje u kojem ističu da je utvrđeni tekst Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, koji je utvrdila Vlada Kantona Sarajevo opterećen nepotrebnim odredbama, preglomazan i nesređen.

Iz Udruženja ističu da primarno treba biti usvajanje Strategije obrazovanja, pa tek onda donošenje Zakona i podzakonskih akata, naglašavajući da nemaju ništa protiv ograničenja mandata direktora ukoliko će svim izabranim zvaničnicima, koje imenuje Vlada Kantona Sarajevo, isti biti ograničen, ali mandat direktora ne smije biti glavna okosnica novog Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju.

– Povodom izjava, koje su se u posljednje vrijeme pojavile u medijima od strane Centra civilnih inicijativa (CCI), Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH – KO Kantona Sarajevo, Samostalnog sindikat srednjeg obrazovanja BiH – KO Kantona Sarajevo, te Vijeće roditelja učenika osnovnih i srednjih škola KS, a u vezi sa politizacijom obrazovanja, gdje se naglašava da su u prvi plan zakona stavljeni stranački i interesi pojedinaca, te da je neophodno udaljiti politički aktivne ljude sa čelnih funkcija škola, iz Udruženja navode da nisu direktori politizirali škole nego upravo oni koji se sada navodno bore protiv te politizacije, 2011. godine, kada su kreirali Zakon u kojem su predvidjeli ovakav način izbora direktora i unijeli glasačku kutiju u škole.

Po prvi puta se u škole uvodi zapošljavanje bez javnog konkursa koje nije jasno precizirano i definirano. Neophodno je da se borimo za bolje uslove u školama, a ne da vršimo racionalizacije i uštede na račun obrazovanja, jer se upravo u taj segment društva najviše treba ulagati, te smo samim time zauzeli stav koji je protiv umrežavanja škola jer isto predstavlja njihovo postepeno gašenje i gubljenje autonomnosti kao pravnog subjekta. Navedeno bi dovelo do toga da se gase naselja koja gube svoju perspektivu, jer su škole u njima jedini administrativno-kulturni centar zbivanja i dešavanja i okosnica života lokalnog stanovništva.

Takođe nismo saglasni sa prijedlogom Ministarstva da se naše odgojno-obrazovno ustanove koje se bave odgojem i obrazovanje djece s teskocama u razvoju pretvaraju u „Centre“ i na taj nacin se postepeno ugase. Pitanje predmeta vjeronauke/vjeronauk nije jasno definirano. Nadalje, kurikularna reforma nije jasno definirana u Prijedlogu Zakona, gdje između ostalog ostaje nepoznato da li nakon donošenja kurikuluma neće više biti nastavnog plana i programa, ostaje neajsno i ko provodi eksternu procjenu znanja (u trećem i šestom razredu), da li je to zadaća nastavnika ili nekoga drugog i u kojem obimu, a da se ne govori o pedagoškoj opravdanosti istoga i njegovoj percepciji od strane učenika.

Vezano za proljetni raspust od 5 radnih dana u mjesecu aprilu isti će samo napraviti diskontinuitet u učenju kod djece i napraviti dodatne probleme roditeljima što se pokazalo u praksi u drugim kantonima. U vezi sa odredbama koje govore o radnicima zatečenim na radu mišljenja smo da je riječ o nametenju bespotrebnih obaveza nastavnicima i stručnim saradnicima, te da je upotreba termina određeno i neodređeno „radno“ vrijeme nespretna.

Po predlagaču Zakona u školi neće moći raditi osobe koje su završile visoko obrazovanje po bolonjskom procesu, a moći će radnici sa srednjom školom. Postavlja se pitanje šta je sa trogodišnjim i četverogodišnjim studijem, kao i pitanje da li se zbog specifičnosti poslova kojim se sekretari bave, stručni upravni ili javni ispit uzeti kao relevantan za sekretare ili ga treba urediti u propisu za polaganje stručnih ispita odgajatelja, nastavnika i stručnih saradnika?

U prijelaznim i zavrsnim odredbama Vlade i Ministarstva je planirano usvajanje niza dokumenata za koje sigurno neće biti ispoštovani rokovi i na taj način će se napraviti konfuzija u sistemu osnovnog odgoja i obrazovanja u KS. Smatramo da je donošenje Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju Kantona Sarajevo jedan od najvažnijih zakona za budućnost našeg društva u cjelini i ne smije sadržati ni jedan ozbiljan formalni niti sadržajni nedostatak, a ovaj predloženi tekst zakona ima ih mnogo koji se prije usvajanja moraju otkloniti kako bi učinili dobrobit za budućnost naše djece i države u cjelosti, kaže se u saopćenju za javnost.