autoceste fbih

Istekao rok za uklanjanje nedostataka: Još nema dozvole za zeničku zaobilaznicu

zenicka-obilaznica-koridor-5c-poddionica-drivusa-klopce-2019-proauto-02 (1)

Aktuelan je pritisak na komisiju koja kontroliše kvalitetu radova da bez obzira ne preostale manjkavosti, ova dionica autoceste dobije saglasnost za konačnu upotrebu. Od 285 km planirane dužine koridora Vc kroz Federaciju u upotrebi je 90 km. Izgradnja je počela prije gotovo dvadeset godina…

Peti juli bio je rok koji je izvođaču firmi „Cengiz Insaat” dat za uklanjanje nedostataka koje je utvrdila stručna komisija za kontrolu kvalitete izvedenih radova na dionici autoputa zvanom „zenička obilaznica“. Podsjetimo, sporna je jedna od tri poddionice odnosno vijadukt Donja Gračanica. Saniran je samo dio nedostataka koje je shodno izvještaju komisije naložilo Federalno ministarstvo prostornog uređenja, navode Žurnalovi izvori iz ministarstva.

Predsjednik komisije Krešimir Šaravanja unatoč preostalim nedostacima sada bi „ispeglao“ izvještaj i dao pozitivno mišljenje kako bi obilaznica dobila dozvolu za promet. Možda nije povezano sa promjenom stava, ali treba reći da je Šaravanji polovinom juna odlukom federalne vlade produžen mandat v.d. predsjednika Nadzornog odbora “Ceste d.d. Mostar” do okončanja konkursne procedure.

Prema prvobitnom nalazu komisije sporna je bila validnost kontrole betonske kontrukcije te sistem odvodnje na vijaduktu, o čemu je Žurnal pisao. O „kvaliteti“ sistema odvodnje uvjerili su se prošli mjesec mještani Heca, naselja ispod trase, kojima su poplavljene kuće nakon izljeva vode iz navedenog sistema.

Iz firme „Cengiz Insaat” odbacili su bilo kakvu odgovornost kao izvođača radova, navodeći kako je sve rađeno u skladu sa propisima za ovu vrstu poslova.

U međuvremenu je imenovan novi direktor Autocesta Federacije, Elvedin Voloder, kadar SDA. Kao suvlasnik firme “Divel” koja je projektant u brojnim dionicama izgradnje autoputa koridora Vc sigurno prepoznaje sve sporne situacije. Istina, on je najavio da će zbog sukoba interesa prodati svoj udio firme, koja je za posljednje dvije godine poslujući sa Autocestama i Cestama Federacije Divel” više nego udvostručila i prihod i dobit.

Zenička zaobilaznica građena je sedam godina, potrošeno je 450 miliona maraka za 11 kilometara. Vrijednost radova je zbog nepredviđenih klizišta u odnosu na prvobitnu udvostručena, što pak ukazuje na loše pripremne radove i ispitivanje tla. Trasa je čak i mijenjana tokom radova, naročito izlaz „Zenica sjever“.

Druge dvije podionice Drivuša – Klopče te Klopče – Donja Gračanica su dobile upotrebnu dozvolu. Podsjetimo, 25. novembra prošle godine iz Autocesta FBiH su najavili konačno otvaranje “zeničke zaobilaznice“ za saobraćaj. Nekoliko dana kasnije dionica je zatvorena. Iz Autocesta su saopštili da je potrebno uraditi dilataciju jednog mosta, no prava istina je da dionica nije imala upotrebnu dozvolu!

Za sada je jedino siguran kontinuitet lažnih obećanja. Od 285 km planirane dužine koridora Vc kroz Federaciju u upotrebi je 90 km. Izgradnja je počela prije gotovo dvadeset godina…