neformalno udruženje biologa

Mikrobiolozi, biohemičari i genetičari žele angažman u zdravstvenom sistemu BiH

Microbiologist at work
Serious concentrated female microbiologist in sterile clothing and safety goggles sitting at table and dropping reagent in petri dish while doing research in laboratory

Članovi neformalnog Udruženja biologa u Bosni i Hercegovini koje je formirano početkom pandemije COVID-19, svojim otvorenim pismom žele angažman u zdravstvenom sistemu BiH, javlja Anadolu Agency (AA).

Ena Bajrić-Alibašić, osnivačica neformalnog Udruženja biologa u BiH, u razgovoru za AA kazala kako je ideja za osnivanje ovakvog udruženja krenula zabrinutošću za zdravstveni sistem, te željom za angažmanom, sticanjem iskustva, znanja, kao i pomoći zajednici u kojoj žive.

“S obzirom na to da je Služba za zapošljavanje KS objavila dopis prema kojem bi u slučaju potrebe za angažmanom osoblja formirali Program sufinansiranja zapošljavanja u roku od 48 pošto, prema tomu javno sam se izjasnila člankom za Patria novinsku agenciju, kako sam zainteresirana za angažman čak i u vrijeme pandemije kad bih izložila svoj vlastiti život, to dovoljno govori o volji i želji za radom u struci koju volim i za koju sam obrazovana“, rekla je Bajrović-Alibašić, koja je diplomirani biolog – bachelor biohemije i fiziologije.

Ona je istakla da su se nakon članka javile i druge kolegice i kolege s jednakim interesovanjem za angažmanom, kao i jednakim problemima prilikom potrage za angažmanom.

Bajrović-Alibašić je navela kako je nakon ukazanog intresovanja svojih kolega oformila za sada neformalno Udruženje biologa u BiH, koje je u procesu legalno pravnog formiranja.

Udruženje, osim borbe da se vrati status biologa u zakonu, na tržištu rada, također, ima za ciljeve promoviranje značaja biologa, biologije kao znanosti o životu, vraćanja dostojanstva Prirodno-matematičkog fakulteta kao obrazovne ustanove, podizanje svijesti javnosti o širokom dijapazonu mogućeg angažmana biologa, kao i poboljšavanje statusa zdravstvenog sistema.

“S obzirom na to da je veliki broj mikrobiologa, biohemičara i genetičara na birou, našim angažmanom u slučaju normaliziranog stanja, kao i stanja pandemije bili bismo u manjoj bojazni od kolapsa zdravstvenog sistema“, kazala je Bajrović-Alibašić.

Ona je napomenula da su biohemičari, genetičari i mikrobiolozi sticanjem svoje diplome već osposobljeni za rad u laboratorijama.

“Ono što je bitno naglasiti jeste da, naravno, mi koji nemamo iskustvo ne možemo pomoći u mjeri u kolikoj kolege s iskustvom, no, sigurna sam da bismo uz znanje koje smo stekli obrazovanjem na PMF-u, kao i jaku volju i trud, mogli uveliko doprinijeti osoblju koje radi direktno ili indirektno u borbi s pandemijom COVID-19“, poručila je Bajrović-Alibašić.

Napomenula je da se među članovima Udruženja nalaze i oni koji posjeduju radno iskustvo, te bi mogli odgovoriti potrebama zdravstvenog sistema.

Kazala je da su biolozi, osim u vrijeme pandemije COVID-19, u nezavidnoj poziciji na tržištu rada, stoga je udruživanje u vrijeme kad su biolozi i biologija najviše kompetentni i cijenjeni za borbu s pandemijom COVID-19, bilo iz želje za osvještavanjem javnosti o značaju tog zanimanja i javne ponude angažmana velikog broja mladih ljudi.

Bajrović-Alibašić je istakla da su prethodnih dana uputili otvoreno pismo na više adresa kako bi uz pomoć vladajućih struktura, kao i obrazovnih ustanova promijenili jako lošu poziciju na tržištu rada, kao i u samom zakonu.

“Očekujem da će sve adrese biti maksimalno razumne, odgovorne, te jednako zainteresirane za rješavanje naših problema, što bi doprinijelo cjelokupnoj zajednici u ovoj situaciji, ali i u budućnosti. Vjerujem da svi želimo bolju sadašnjost i budućnost, a mladi, obrazovani ljudi su na evidenciji nezaposlenih u sadašnjosti, ali uz pomoć adresa kojima smo se obratili vjerujem da će ubuduće biti na pozicijama za koje smo se obrazovali“, navela je osnivačica Udruženja.

Sljedeći korak ove grupe je pravno oformiti Udruženje biologa u BiH, te raditi na usklađivanju Zakona o zdravstvenoj zaštiti kao i Pravilnika o sistematizaciji zdravstvenih ustanova s istim u Evropskoj uniji (EU).

“Dakle, planiramo raditi na tomu da biolozi budu jasno definirani Zakonom, kao i uvršteni u Pravilnik o sistematizaciji zdravstvenih ustanova kao neophodan kadar zdravstvenih suradnika, zajedno sa zdravstvenim radnicima, kako je to regulirano u EU“, pojasnila je Bajrović-Alibašić.

Osim toga, namjeravaju promovirati značaj biologije, zaštite prirodne sredine, provođenje i objavljivanje istraživanja, kao i brojne druge sadržaje koji bi doprinijeli davanju značaja znanosti, kao i aktivnostima koje bi mogle doprinijeti cjelokupnoj zajednici.

“Moram napomenuti da postoje i druge grupe građana o čijim aktivnostima nisam informirana, te svojim imenom i prezimenom stojim isključivo ispred aktivnosti grupe Udruženje biologa u BiH u kojoj zajedno sa članovima iste promoviram jedan lijep, ljudski, civiliziran, akademski način rješavanja našeg nezavidnog statusa“, zaključila je Bajrović-Alibašić.