Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Pružni prijelaz u Banjoj Luci

Novi incident u Zalužanima: Radnik nije došao na posao, rampa podignuta

zaluzani

Pitaju se građani i zašto taj pružni prelaz nije automatizovan, ali ima i onih koji smatraju da neko zbog ovog propusta mora snositi posljedice

Ponovo na pružnom prijelazu u banjalučkom naselju Zalužani u nedjelju rampa nije spuštana u momentima nailaska vozova, i to zbog radnika “Željeznica RS” koji se – nije pojavio na poslu, pišu Nezavisne novine.

Nakon što je na društvenim mrežema objavljena fotografija, na kojoj se vidi voz koji prelazi preko saobraćajnice u trenucima dok je rampa podignuta, uslijedili su brojni komentari ogorčenih vozača.

“I kad neko pogine, ne daj Bože, kažu bio pijan, nije gledao”, prokomentarisao je jedan vozač, dok je bilo i onih koji navode da su svjedočili sličnom scenariju, zbog čega savjetuju ostale da u momentima prelaska preko pruge pogledaju sa obje strane, bez obzira na rampu.

Pitaju se građani i zašto taj pružni prelaz nije automatizovan, ali ima i onih koji smatraju da neko zbog ovog propusta mora snositi posljedice.

Sa druge strane, iz “Željeznica RS” kažu da se radnik koji je trebalo da preuzme smjenu nije pojavio niti obavijestio nadležne, zbog čega je protiv njega pokrenut disciplinski postupak. Uvjeravaju da saobraćaj nije bio ugrožen.

“Putni prelaz Zalužani 28. oktobra nije bio zaposjednut od 9.05 do 15.10, ali ni željeznički ni drumski saobraćaj nisu bili ugroženi jer su preduzete mjere koje su u takvim slučajevima propisane Zakonom o željeznicama i drugim željezničkim propisima”, kazala je Nada Savić-Stevanović, portparol “Željeznica RS”.

Po njenim riječima, svi vozovi su opštim nalogom obaviješteni da se zaustave prije prelaska preko tog putnog prelaza, što je i učinjeno.

Nezvanično se saznaje da akter ovog incidenta nije radnik “Željeznica RS” koji je u junu prošle godine “zaboravio” da spusti rampu.

Podsjetimo, na istom mjestu tada čuvar zadužen za spuštanje rampe, nije reagovao u trenutku nailaska putničkog voza, a moguću tragediju spriječio je mašinovođa nakon što mu je naloženo da kompoziciju zaustavi, što je i učinio ispred prelaza.

U “Željeznicama RS” i tada su rekli da bezbjednost putnika u vozu, ali i ostalih učesnika u željezničkom i drumskom saobraćaju na toj lokaciji tokom ovog događaja nije bila ugrožena pošto je voz zaustavljen ispred putnog prelaza.

Taj radnik takođe je napravio povredu radne obaveze, pa je odmah udaljen sa svog radnog mjesta. Na istom prelazu sličan incident zabilježen je i u martu prošle godine, kada je rampa bila podignuta, a voz prolazio prugom. Tada su iz ŽRS tvrdili da se nije spuštala zbog kvara koji je izazvalo vozilo stranih registarskih tablica koje je udarilo u mehanizam i oštetilo rampu.

Raniji incidenti

Juni 2017. godine – Čuvar zadužen za spuštanje rampe nije reagovao u trenutku nailaska voza, a moguću tragediju spriječio je mašinovođa nakon što mu je naloženo da kompoziciju zaustavi, što je i učinio ispred prelaza.

Mart 2017. godine – Rampa je bila podignuta, a voz prolazio prugom. Tada su iz ŽRS tvrdili da se nije spuštala zbog kvara koji je izazvalo vozilo stranih registarskih tablica koje je udarilo u mehanizam i oštetilo rampu.