BiH

novinarstvo i vlast

Prododikovom ATV-u ove godine dodijeljeno pola miliona za “odbranu interesa RS”

11/09/2021
Foto: ATV

Otkako je vladajuća porodica zagospodarila eterom, tenderski ugovori se nižu, a samo od početka ove godine do danas ATV je dobio 24 javna posla vrijedna ukupno 516.932 KM sa PDV-om

Dok prenosi tekstove Žurnala koji odgovaraju uređivačkoj politici vrhovne porodice Dodik u Republici Srpskoj, mijenja njihov sadržaj i ne navodi izvor informacija, dok se dijelu javnosti predstavlja kao profesionalan medij, banjalučka Alternativna televizija, kako bi rekao SNSD-ov narodni poslanik Srđan Mazalica, „vlast doživljava kao sisu“.

Otkako je vladajuća porodica zagospodarila eterom, tenderski ugovori se nižu, a samo od početka ove godine do danas ATV je dobio 24 javna posla vrijedna ukupno 516.932 KM sa PDV-om, piše Žurnal.

Spočitavaju ih gradonačelniku Banjaluke Drašku Stanivukoviću, a vrlo često rukovodstvo televizije, sa podobnim uredništvom na čelu, potpisivalo je sa javnim sektorom upravo ugovore čije su vrijednosti procijenjene do one zakonske granične od 7.020 KM sa uračunatim PDV-om. Dakako, ATV-u institucije, javna preduzeća i ustanove plaćali su – promociju.

Zanimljivo, ako nisu bili direktno dodijeljeni poslovi, onda je na tendere većih vrijednosti pristizala mahom jedna ponuda, koja je svakako bila i prihvatljiva.

No…

UGOVOR PO UGOVOR

Vrlo je važno da se „Elektrodistribucija Pale“, na čijem je čelu Aco Stanišić, kadar koalicionog DEMOS-a, promoviše upravo u programu ATV-a. Početkom januara ugovor je potpisan na tačno 7.020 KM. Stanišiću nije problem da prekrši Zakon o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine, a to svakako ne smeta ni „poštenoj borbi za javni interes“ ATV-a, pa je 20. jula, za isti namjenu, potpisan još jedan – 23.400 KM.

U Laktašima ništa novo. To ništa svakako bi trebalo snimiti po ugovoru od 8. marta – za 12.987 KM, a promocija ničega Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske koštala je 3.000 KM. Ništa se ne propušta pa ni 80 KM i 500 KM od Zavoda za statistiku RS.

Marketing Alternativne televizije podržavaju i Hidroelektrane na Vrbasu sa 950 KM, po ugovoru od 31. januara, a istim iznosom i Opština Novi Grad. Rad ovog medija pomaže i zvornički gradonačelnik Zoran Stevanović, koji tvrdi da su njegove izborne pobjede rezultat toga što se „saživio s ljudima“. Nakon što je vrijednost televizijskih usluga procijenio na 94.600, a samo ATV poslao ponudu, iznos identičan onim iz prošlih godina, 35.100 KM, „legao“ je na račun. Procjena i dodijeljeni ugovor nisu u skladu sa Zakonom.

Svi koalicioni partneri vladajućeg SNSD-a udruženi su kada je u pitanju tendersko finansiranje televizije sa njima idealnom uređivačkom politikom. „Autoputevi RS“, na čelu sa Dušanom Topićem iz DEMOS-a, platili su pripremu video spota o prednostima elektronskog plaćanja putarine. Direktnim sporazumom – 6.435 KM. U junu je i u derventsku upravu stigla jedna ponuda za promovisanje i ugovor od 14.882 KM potpisan je sa – ATV-om.

Univerzitet u Banjaluci, koji je pao za 800 mjesta na svjetskoj rang-listi visokoškolskih ustanova i nalazi se na 3.843. mjestu, nema čime da se ponosi, ali se uredno promoviše. Na ATV-u, naravno, za 6.435 KM. Istovremeno, vlastite propasti ne stide se ni „Željeznice RS“, sa dubiozom od 96,9 miliona KM, zato snimaju promocije, a za šta je, opet, najbolja Alternativna televizija – 35.100 KM.

U tenderske majstorije za pod lupu, kada se tužioci jednom probude, spadaju i dva ugovora između Hidroelektrana na Trebišnjici i ATV-a. Po prvom potpisanom u maju, oglašavanje je koštalo 500 KM, a onda je stigao i jednogodišnji okvirni sporazum od 23.400 KM. Ponuda – samo jedna!

I svježi SNSD-ovac Boris Jerinić trenira bahatost i, kome treba, plaća vlastitu fotelju. Nakon što je odlučio da iznajmljivanje četiri automobila plati gotovo milion maraka, odlučio je da „promoviše svoj rad“. Ponudu šalje samo ATV, a na ugovoru je cifra – 117.000 KM. I gradonačelnik Prijedora, SNSD-ov Dalibotr Pavlović za promociju daje 49.996 KM.

U unosne ugovore Alternativne televizije i javnog sektora spadaju oni sa Opštinom Sokolac – 7.020 KM, Elektroprivredom RS – 52.650 KM, Vodama Srpske – 4.680, Lutrijom RS – 46.800 KM, Elektrodistribucijom Doboj – 35.100, Gradskom upravom Gradiška 25.740 KM, adružini iz javnog sektora pridružio se i načelnik Trnova Dragomir Gagović.

OD STANKOVIĆA I RADIŠIĆA DO DODIKA MALOG

Slobodan Stanković, vlasnik imperije „Integral“ i kum Milorada Dodika, krajem 2017. godine, za 56 odsto udjela u ATV-u isplatio je oko četiri miliona KM. Prvo je uplatio avans od oko pola miliona KM, a u posljednjoj nedjelji decembra 2017. i ostatak od četiri miliona maraka.

U međuvremenu, Igor Dodik, sin Milorada Dodika, člana Predsjedništva BiH, kao predstavnik kapitala „Integrala“, pojavljivao se na sastancima sa novinarima.

U martu 2019, prema pisanju „Capitala“, “Grand trade” presuđenog kriminalca Mile Radišića postao je lasnik 24 odsto, dok je većinski vlasnik sa 51 odsto učešća „Integra inženjering“ u vlasništvu Slavice Stanković, Slobodanove Supruge. Nešto udjela imala je i firma „K-2“, koju u maju ove godine kupuje, ni manje ni više, nego „Prointer“, koji u svojim redovima, a po priznanju oca Milorada, ima najpoznatijeg saradnika – Igora Dodika.

„Prointer“ je prethodno kupio od „Integre“ i „Grand tradea“ većinski udio i tako u potpunosti preuzeo Alternativnu televiziju.

TENDERSKI RAST U KRILU VLASTI

Poređenja radi, u ciframa to izgleda ovako:

Od 2015. do danas lokalna banjalučka televizija sa javnim sektorom sklopila je ukupno 186 ugovora vrijednih 1.911.258 KM.

Od kraja 2017, kada je formalno preuzeo Stanković, do danas broj ugovora iznosi 164, a vrijednost 1.591.328 KM. Od tog broja ovom mediju direktno su dodijeljena 123 posla vrijedna 582.186 KM Tome svakako treba dodati i podatak o šest netransparentnih pregovaranja bez bojave obavještenja u javnosti, što su opet direktni ugovori veće vrijednosti – 175.266 KM.

Zaključak je jednostavan – dok su se novinari bavili svojim poslom, oglašavanje i promocije bile su rijetke, tek 22 ugovora vrijedna 319.930 KM. S promjenom političkog kursa, nizanje stiže i cifru od skoro dva miliona KM.

Kako bi „novinari“ ATV-a zaključili na Žurnalovom tekstu, kojeg su bez potpisa prenijeli –

Sada je svima očigledno i jasno da su ATV priče o branjenju interesa RS, kao i onog građana u njoj tek mazanje očiju.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.