"Počitelj"

Havarija! Pukao najveći most u BiH, niko ga ne zna popraviti

Čapljina: Most "Počitelj" uskoro će spojiti dvije obale Neretve
Foto: Denis Kapetanovic/PIXSELL

Pukao most Počitelj! Izvođači radova presama su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju, ali tada je počeo pucati beton!

Most visok više od 100 metara i dug skoro jedan kilometar jedan je od najvećih u regionu i jedan od najkompleksnijih objekata u sklopu Koridora 5C.

Kontinuirani prednapeti armirano-betonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen JE tehnologijom slobodne konzolne gradnje čijom bi izgradnjom trebale biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Prilikom najave spajanja mosta rečeno je da se u periodu pred nama može očekivati dinamičnije izvođenje radova. Međutim došlo je do neočekivanih situacija koje prvo moraju biti riješene.

Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, čini se da to ostaje misaona imenica. Most je napukao!

Čapljina: Most "Počitelj" uskoro će spojiti dvije obale Neretve
Foto: Denis Kapetanovic/PIXSELL
Pukao most Počitelj: Pri pokušaju popravke sada puca i beton

I, što je najgore, čini se da trenutno niko nema ideju kako da se saniraju.

Izvođači radova presama su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju. No, tada je počeo pucati beton! I sada se faktički ne zna na koji način bi se sanacija mogla izvesti.

U JP Autoceste FBiH i dalje analiziraju opcije i pripremaju izradu konačnog rješenja za sanaciju.

Sve traje presporo i, kako se saznaje, spremaju se krivične prijave. Jer nakon skeniranje čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije, utvrđeno je da položaj kablova odstupa od projekta zavisno od položaja u mostu od 30 do 60 centimetara.

Vrijedan skoro 30 miliona KM

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina) čiji je HERING podizvođač.

Izgradnja se finansira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnjom mosta Počitelj premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče.

Šta kažu u Autocestama FBiH

Iz Autoceste FBiH ranije su saopćilikako je most Počitelj, dužine 980 metara spojen rasponskom konstrukcijom početkom jula. A trebao bi biti završen i pušten u promet do kraja godine.

Most "Počitelj"
Foto: Denis Kapetanovic/PIXSELL
Pukao most Počitelj

Međutim, tokom izvođenja radova na mostu Počitelj došlo je do oštećenja (pojave pukotine) na donjoj ploči segmenta 15 mosta između stupova S3 i S4, prilikom izvođenja radova na prednaprezanju druge faze polja 4.

Prema izvršenim analizama, pokazuje se da manje promjene u geometriji kablova mogu dovesti do značajnih povećanja napona zatezanja u betonu. Nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove tokom izgradnje stvaraju radijalne skretne sile koje mogu dovesti do problema ili pojave naprslina lokalnog karaktera.

„Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajena. Nadzorni inženjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inženjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima.

U skladu s ugovorom izvođač radova je odgovoran za primjerenost, stabilnost i sigurnost svih aktivnosti na gradilištu i svih metoda građenja. JP Autoceste FBiH će nakon tehničkog prijema preuzeti projekat sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima”, izjavio je tada v.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, navodi se u priopćenju.