Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Sarajlije pod terorom Vlade KS: Gradio ko je šta htio, pa sad ispaštaju građani?!

hum-smog

Da su kantonalni «stručnjaci» prethodnih godina više pažnje posvetili izradi strateških rješenja i pojačanoj kontroli ko šta gradi, a posebno na kojoj lokaciji gradi, građani Sarajeva bi danas disali puno čišći zrak.

Nekoliko arhitekata iz glavnog grada prije samo nekoliko godina uputilo je dramatičan apel zbog izgradnje visokog poslovno-prodajnog centra na Marijin Dvoru.

Prema njihovim riječima, a vrijeme je pokazalo da su bili u pravu, gradnjom previsokog objekta na toj lokaciji ugrozila se takozvana «ruža vjetrova», odnosno spriječilo strujanje zraka, što je za posljedicu imalo pojavu i zadržavanje smoga u dramatičnom obimu.

Niko ih nije slušao jer u Sarajevu gradi i radi ko šta hoće ako ima nekog ko dolazi iz stranke.

«Zagađenje se ne dešava iznenada, kao nepredvidljiva opasnost. To je proces koji traje godinama. Sarajevo je u kotlini i ugroženo je provjetravanje gradnjom prema zapadu. Nema strujanja zraka. Spuštanjem i dizanjem staklenog zvona iznad Sarajeva je čudno. Sve se svodi da treba umanjiti proizvodnju štetnih čestica», kazao je danas za N1 Ševal Kovačević, ekspert iz oblasti cestovnog saobraćaja.

To je zapravo i suština cijele priče koja je kulminirala uvođenjem privremene zabrane vožnje po sistemu «par-nepar».

Da su vlasti za mišljenje pitale dokazane stručnjake sa Mašinskog fakulteta u Sarajevu oni bi im, sigurno, sugerisali da prvo donesu cjelovitu strategiju. Jer, donošenje samo jedne mjere, bez planskog i cjelovitog rješenja, sigurno neće imati nikakve efekte kada je poboljšanje zraka u pitanju.

Negativne će svakako imati jer će mjere zabrane donijeti veliku štetu privredi, na šta su već danas ukazali iz Udruženja poslodavaca.

Prof. dr. Aleksandar Knežević s Mašinskog fakulteta u Sarajevu svojevremeno je zagovarao donošenje cjelovite energetske strategije. Ona se temeljila na pretpostavkama da će vlasti imati dovoljno sluha da poslušaju struku i osiguraju političku volju za nešto što se svih podjednako tiče.

Istina, takvom jednom strategijom Vlada KS bi morala planirati golema sredstva za finansiranje zamjene dotrajalih kotlovnica od kojih mnoge još uvijek koriste mazut kao pogonsko gorivo.

Vlasti bi u tom slučaju morale da se uzdrže od gradnje gdje se kome sviđa i razno-raznih talova, a trenutno, puno je lakše donijeti odluku o uvođenju sistema «par-nepar» i skinuti odgovornost sa sebe, bez obzira što će krajnji efekti biti zanemarivi i nedovoljni da bi Sarajevo prodisalo punim plućima.