Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Lindov: Segment izgradnje cesta u BiH uništili su današnji instant vizionari

poplave kliziste autoput (4)
Saniranje klizišta koje se obrušilo i poplavilo autoput kod Kaknja (Foto: Arhiv Fokusa)

Dok zvaničnici u BiH već godinama najavljuju mega-projekte u oblasti izgradnje autoputeva i drugih cesta, konkretno je na terenu realizovano malo ili gotovo ništa od onog o čemu se ambiciozno govorilo.

Uglavnom se to pravda nedostatkom finansijskih sredstava zbog čega bh. zvaničnici ponavljaju da je povećanje akciza, odnosno cijena goriva, jedino rješenje.

No, profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov smatra da izgradnja cesta u BiH uopće nije stala zbog nedostatka novca.

U razgovoru za Fokus.ba Lindov je kazao da današnja BiH može naučiti lekciju iz prošlosti, odnosno iz vremena bivše Jugoslavije.

“Tada smo imali dobre planere. Najveći nedostatak današnjice u ovom segmentu je nepostojanje vizionarskih planera razvoja cestovne infrastrukture. Današnji planeri se orjentišu na asfaltiranje lokalnih cesta i jeftinih rješenja”, naveo je Lindov za Fokus.ba.

Dodatni problem je, kako je istakao Lindov, činjenica da je “izumrla“ čitava generacija planera i stratega saobraćajne infrastrukture.

Osman Lindov

“Za izgradnju cesta nam ne trebaju veliki novci. Danas su najmanji problem novci. Imamo ih da ne možemo potrošiti i u BiH, a nude nam i sa vana. Samo je problem nepostojanje projekta, studija, jer taj segment su ‘uništili’ današnji instant vizionari i planeri”, rekao je Lindov.

Koliko je zapravo nedostajalo vizije u BiH, odnosno izgradnje novih cesta, dovoljno govori podatak da 90 posto cestovne infrastrukture u BiH potiče iz vremena bivše Jugoslavije, a prošle su čak 22 godine od završetka rata.

“Poslije 1995. godine izgrađeno je oko 1000 kilometara novih pravaca”, zaključio je Lindov.