Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Prosvjetari reaguju

Šta je SAFER i da li fondacija građevinske firme osmišljava reformu obrazovanja?

skola nastava ucenici
FOTO: Fena
Ilustracija

Cijeli dokument urađen je katastrofalno, tvrde sagovornici BHRT-a. Dodaju da je preskočena čitava očekivana procedura. Bez javne rasprave za usvajanje spornog dokumenta

Brojne kritike nakon objave dokumenta poznatog ko SAFER, u sklopu obrazovnog sistema Kantona Sarajevo. Brojne i nepoznanice. Dok nadležni tvrde da je to put ka poboljšanju obrazovanja, dio prosvjetne zajednice negira. O kakvom dokumentu je zapravo riječ?

Sporna su prvenstveno tri strana autora koji su radili na dokumentu, tvrde upućeni. Navodno je provjera strategije ovog dokumenta pripala jednoj domaćoj građevinskoj firmi, a Univerzitet u Sarajevu, ostavljen je po strani. No, vratimo se na sadržaj dokumenta koji, kako navode inicijatori, uključuje: Održivost, svjesnost, pismenost o budućnosti, etičnost, otpornost. Iz resornog Ministarstva tvrde da će integracijom ovih principa doprinijeti tome da mladi postanu odgovorniji prema planeti, konkurentniji u globalnoj ekonomiji, svjesniji globalnih promjena te emocionalno i duhovno otporni.

No, oprečan je stav dijela prosvjetne zajednice.

-Jedan od njihovih polazišta jeste da mi živimo u postnormalnim vremenima. Taj pojam postnormalnog vremena se jako šturo objašnjava u samom dokumentu, ali onda pošto živimo u takvim postnormalnim vremenima mi moramo kao promijeniti obrazovanje i prilagoditi se tim nekim drugim stvarima – kaže za BHRT Namir Ibrahimović, Centar za obrazovne inicijative “Step by Step”.

-Stil cijele publikacije zasićen je frazeologijom koja imponuje mediokritetima. Teško je razlučiti šta je originalna magla, a šta prevodilački dim. Kad pročitate uprkos sve većim neznanjem (umjesto uprkos sve većem neznanju) posumnjate da je lekturu radio Srećko Šojić. Da li je stvarno “education” u naslovu engleskog izvornika napisan malim slovom, ili se to ovdje umiješala Božija ruka, da pokaže na simboličkom nivou koliko Ministarstvo obrazovanja cijeni obrazovanje – napisao je Nenad Veličković, profesor na Filozofskom fakultetu UNSA.

Cijeli dokument urađen je katastrofalno, tvrde sagovornici BHRT-a. Dodaju da je preskočena čitava očekivana procedura. Bez javne rasprave za usvajanje spornog dokumenta. Zbog toga je i federalna resorna ministrica tražila na uvid dokument, no odgovor od kantonalne ministrice Hote Muminović nije dobila.

-Apelujem na odgovorne u obrazovnom sektoru KS da stupe u dijalog sa nastavnicima, medijima, roditeljima i sindikatima, da preispitaju i potencijalno zaustave aktivnosti sve dok se ne riješe dileme oko uključenja angažmana stranih stručnjaka bez adekvatnog razumijevanja lokalnog konteksta – napisala je Jasna Duraković, ministrica obrazovanja i znanosti FBiH.

-Svaki put kada učenicima pružimo priliku za rast i razvoj unutar školske zajednice, kada ih ohrabrimo da postavljamo pitanja, kada ih ne ušutkujemo, nego podstičemo njihovu kreativnost i sve ono što mogu i smiju pitati, mi zapravo radimo na njihovoj otpornosti – kaže Naida Hota Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje KS.

Šta je zapravo smisao SAFER-a te hoće li on biti povučen ne zna se, jer ministrica Hota Muminović na pozive, dopise i poruke novinara BHRT-a ne odgovara. Do kraja realizacije priloga novinari su ostali uskraćeni za glavno pojašnjenje.