Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

FTV

U Srebreniku i Gradačcu traže izmjenu trase autoputa Sarajevo – Beograd

put FTV (1)

Gradačac se sada na raskrsnici Ormanica spaja na magistralni put, a raskrsnica je od planirane trase autoceste udaljena 15 kilometara

Autoput Tuzla – Brčko – Orašje trebao bi biti dio cestovnog koridora Sarajevo – Beograd, a privrednici i gradske vlasti u Srebreniku i Gradačcu negoduju i traže izmjenu trase, iako je već raspisan tender za izradu idejnog projekta. Razlog je velika udaljenost gradova od pristupnih tačaka na buduću autocestu, što bi se, kako tvrde, značajno negativno odrazilo na privredu Srebrenika, Gradačca pa i Gračanice, ali i život građana uopće.

Samo u prošloj godini privredni subjekti s područja Gradačca izvezli su roba u vrijednosti od 443 miliona maraka, što je čak za 93 miliona više u odnosu na godinu ranije. To, pored ostalog, Gradačac svrstava u jednu od privredno najrazvijenijih sredina ne samo na području TK-a. Stoga ne čudi njihov izniman interes za buduću autocestu.

„Imali bismo niže cijene transporta i kvalitetnije poslovanje i bili bismo brži. Danas je vrlo važna udaljenost EU i transport do mjesta gdje se rade proizvodi, a mi smo jedna od takvih proizvodnih općina gdje trebamo dobru infrastrukturu“, ističe za Federalnu TV Šefik Moćić, predsjednik Udruženja poslodavaca Gradačca.

Gradačac se sada na raskrsnici Ormanica spaja na magistralni put, a raskrsnica je od planirane trase autoceste udaljena 15 kilometara.

„Ako uzmemo u obzir gradsko područje i industrijsku zonu Gradačca, ta udaljenost je oko 25 kilometara. A sama činjenica da je od Ormanice do Previla oko 25 kilometara potvrđuje da je nama takva trasa autoceste potpuno neupotrebljiva“, naglašava Edis Dervišagić, gradonačelnik Gradačca (SDP).

Sličnog su mišljenja i u Srebreniku. Primjera radi, samo jedna od srebreničkih firmi godišnje izveze robe u vrijednosti od 50 miliona maraka.

„Devedeset posto se izveze iz našeg preduzeća ili pretvoreno u broj vozila, 1.000 kamiona šlepera bi se svake godine uputilo prema Zapadnoj Evropi“, ističe Sulejman Hercegovac, osnivač firme Herceg Srebrenik.

U Srebreniku stoga predlažu:

„Optimalna trasa autoceste Tuzla – Brčko – Orašje jeste u neposrednoj blizini postojeće magistralne ceste M18, s obzirom na to da bi na najefikasniji, najracionalniji i najjeftiniji način pružala saobraćajne usluge svim učesnicima u saobraćaju“, objašnjava Nihad Omerović, gradonačelnik Srebrenika (NiP).

U Kantonalnoj vladi spremni su pokušati pronaći kompromis.

„Dogovorili smo se da ćemo pokušati kod JP Autoceste FBiH da se ovaj idejni projekat, koji se sada radi i za koji je raspisan tender, pokuša prilagoditi, da približimo tu trasu koliko je to god sa saobraćajnog i građevinskog aspekta prihvatljivo za ove gradove Srebrenik, Gradačac i Gračanicu“, kaže Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj TK-a.

Podsjetimo, autocesta od Tuzle do Brčkog trebala bi biti dio budućeg koridora Sarajevo – Beograd i duga je oko 60 kilometara. Za prvu fazu, nesporni dio trase od Tuzle do Previla, dug osam kilometara, glavni projekt bi trebao biti završen do kraja godine, nakon čega bi trebala početi i njegova realizacija.