inspekcija zabranila

Za miljenike HDZ-a nema zabrane rada: Cesting nastavio eksploataciju i prodaju kamena

cesting

Nakon što je nadležna inspekcija zabranila radove na navodnoj pripremi terena za izgradnju separacije, firma Cesting je potom u Općini Žepče ishodovala građevinsku dozvolu za navodnu sanaciju klizišta na tom lokalitetu i nastavila ono za što nema dozvolu – ekploataciju i prodaju kamena. To im je omogučila čvrsta poveznica sa HDZ-om koji vlada ovom općinom

Na fotografiji je šumski put koji od magistralnog puta M-17 vodi prema mjestu Ograjina općine Žepče, odnosno lokalitetu Tonin mlin. Ekipa Žurnala sa javnog zemljišta fotografiše kamione koji prevoze kamen. Pojedini vozači zastaju, prigovaraju zbog fotografisanja, zapisuju naše registarske tablice, pozivaju nekoga telefonom. Bilo je i prijetnji da će biti razbijen aparat, piše Žurnal.

Pratimo jedan kamion sa oznakom firme Cesting iz Žepča. Nakon što je svratio na obližnju teretnu vagu, odvozi kamen prema obližnjem gradilištu autoputa, gdje istovara teret.

Firma Cesting posjeduje kamenolom “Papratnica” nekoliko kilometara iznad mjesta zvanog “Tonin mlin”.

Decembra prošle godine “Tonin mlin” je bio mjesto pogibije radnika Cestinga, koji je upravljajući bagerom zajedno sa mašinom pao niz veliku kosinu, a pokrenuta masa kamenja ih je zatrpala.

Iako su već postojali navodi da se na tom lokalitetu obavlja eksploatacija kamena bez prethodnih dozvola, iz uprave Cestinga su uvjeravali da je u pitanju bila samo priprema terena za postavljanje drobiličnog postrojenja, a ne rudarski radovi na eksploataciji kamena.

Za razliku od Tužilaštva ZDK koje nije reagovalo na ovaj slučaj pogibije radnika, krajem marta ove godine Rudarsko-geološka inspekcija Zeničko-dobojskog kantona izdaje firmi Cesting zabranu obavljanja rudarske djelatnosti. Polovinom maja, rješenje o zabrani potvrđuje i Ministarstvo za privredu ZDK.

Nekoliko mjeseci kasnije kamioni i ostala mehanizacija Cestinga ponovo su na lokalitetu “Tonin mlin”. No, sada obrazloženje radova nije priprema terena za novi pogon, nego sanacija klizišta!? Građevinsku dozvolu je prema informaciji MUP-a ZDK izdala Služba za graditeljstvo i prostorno uređenje Općine Žepče.

Nema traga bilo kakvom tenderu za izvođenje radova sanacije klizišta. Pitanje i jeste kako je ovo područje proglašeno ugroženim zbog klizišta, a istovremeno se obavlja eksploatacija kamena koja je nemoguća bez miniranja terena!

Sve ukazuje da je posao sanacije klizišta fiktivan i da služi samo da anulira zabranu radova koje je izdala kantonalna inspekcija. Drugog decembra sarajevska firma „Rudex“ je za potrebe „Cestinga“ obavljala miniranje na lokalitetu „Tonin mlin“. Po prijavi građana, policijska patrola iz Žepča je došla na mjesto događaja, no oni su mogli samo utvrditi da „Rudex“ ima dovolu za poslove miniranja koje je dan ranije prijavila, kao i da „Cesting“ ima rješenje o sanaciji klizišta koje je izdala Općina Žepče.

„Budući da su Policijskoj stanici Žepče u dva navrata podnesene prijave od strane fizičkih lica da se u navedenom slučaju radi o nezakonitom miniranju i eksploataciji materijala, te da su jednu takvu prijavu, tačnije u mjesecu oktobru, zaprimili i službenici Uprave za indirektno oporezivanje BiH, kojim je od strane policijskih službenika predočena raspoloživa dokumentacija vezano za miniranje i saniranje klizišta, nakon čega su izašli na mjesto izvođenja radova, a u daljnjem postupku se oglasili nenadležnim za postupanjem, Policijska stanica Žepče je u dva navrata raspoloživu dokumentaciju vezano za najavu izvođenja miniranja na lokalitetu “Tonin mlin”, općina Žepče, uputila Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove Zeničko-dobojskog kantona, radi eventualnog postupanja rudarsko- geološkog inspektora“, navedeno je na upit Žurnala iz MUP-a ZDK.

Problem i jeste u tome da li je ovdje uopće potrebno miniranje, koje jee vezano za rudarske poslove, što jeste nadležnost kantonalne isnpekcije. Prema saznanjima Žurnala, ovaj slučaj je inspekcija ponovo preuzela na razmatranje. Tačno je da službenici Uprave za indirektno oporezivanje BiH nisu nadležni za utvrđivanje legalnosti ili nelegalnosti miniranja, ali jesu za nešto drugo, a to je da li se sa lokaliteta navodnog klizišta prodaje materijal za potrebe gradnje autoputa, kome i u kojoj količini te da li je sav promet prijavljen?

Cesting može prodavati kamen sa legalnog kamenoloma, ali onaj sa „sanacije kliizišta“ morao bi biti deponovan na posebnom, tačno utvrđenom mjestu, a ne biti predmetom prodaje. Saznanja o svemu ima i SIPA, a sadržaj jedne od prijava ovoj policijskoj agenciji posjeduje i Žurnal.

Žurnal je prošle sedmice uputio konkretna pitanja firmi „Cesting“ na koje nismo dobili odgovor, a na upit da kontaktiramo sa vlasnicom firme, uputili su nas na svog advokata. „Cesting“ je inače godinama navođen i kao dužnik za koncesije koje posjeduje za eksploataciju kamena. „Transparentna“ SDA-HDZ-ASDA vlada već dugo ne objavljuje podatke o koncesionim dužnicima.

Vlasnica Cestinga je Jelena Karimović, kćerka početkom godine preminulog Ivice Ćurića. Ćurić je svojevremeno bio predsjednik HDZ-a ZDK i ministar u vladi ZDK, a u trenutku smrti obavljao je posao finansijskog direktora Autocesta Federacije.

Njegova firma “NBI Ćurić” je, iako porezni dužnik, dobila saglasnost Vlade ZDK da koncesionu dozvolu za eksploataciju mineralnog kamena dijabaza, koji se koristi pri izgradni autoputa, prenese na kćerkinu firmu Cesting. Žurnal je pisao i o njegovim finansijskim vratolomijama kada je “NBI Ćurić” kao vlasnik zeničkog “Metalurg City Centra” otišla u stečaj sa dugom povjeriocima od 38 miliona maraka, da bi potom kćerkina firma “Cesting” dala ponudu za kupovinu “Metalurg City Centra” za 12 miliona!?