BiH

Zašto Međunarodni aerodrom Sarajevo ne radi poslije 22 sata

08/01/2018

Radno vrijeme Međunarodnog aerodroma Sarajevo je ograničeno, a takva situacija stvara probleme u određenim slučajevima, upozorio je poslanik Saveza za bolju budućnost (SBB) u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Mirsad Đonlagić.

U izjavi za Fenu pojasnio je da je radno vrijeme aerodroma u ljetnom periodu do 23 sata i u zimskom do 22 sata te pozvao na rješenje tog problema i to na način da se utvrde procedure prema kojima bi aerodrom u slučaju potrebe mogao raditi i poslije tako utvrđenog radnog vremena.

Kazao je da je za njega nevjerovatno koliko je sada potrebno uputiti zahtjeva za rad aerodroma izvan radnog vremena, kao i koliko je odobrenja bilo potrebno da se odobri charter let planiran za 22.50 sati.

– Ako je to već tako, znači da se može uraditi u izuzetnim slučajevima koje je moguće predvidjeti te je moguće utvrditi standardnu proceduru – kazao je, dodajući da je u slučaju gostovanja ruske košarkaške reprezentacije u BiH bilo potrebno 12 dana i 11 saglasnosti da bi aerodrom radio poslije 22 sata.

Na njegovo poslaničko pitanje odgovorila je uprava Javnog preduzeća Međunarodni aerodrom Sarajevo kada su naveli da je otvorenost aerodroma uvjetovana potražnjom aviokompanija za obavljanjem letova, troškovima koji nastaju u slučaju neograničenog radnog vremena, kao i prisustvom određenih službi.

Radi se o potrebnom prisustvu pripadnika Granične policije BiH, osoblja zaduženog za kontrolu letenja, pripadnika profesionalne vatrogasne jedinice, carinske ispostave i hitne pomoći, kao i dodatnom angažmanu zaposlenika aerodroma.

Nužan preduvjet otvorenosti aerodroma 24 sata je spremnost i osposobljenost svih subjekata involviranih u sigurnost i zakonom propisano odvijanje zračnog saobraćaja te dovoljan broj kadrova, podsjećaju iz ovog preduzeća.

– U dosadašnjoj praksi redovnim aviokompanijama je uvijek bilo omogućeno razumno kašnjenje u cilju obavljanja aviooperacija. Kada su u pitanju uposlenici u slučajevima produženog radnog vremena koristi se zakonska osnova preraspodjele radnog vremena – pojašnjeno je.

Stoga su istaknuli da otvorenost aerodroma 24 sata ne ovisi samo o zaposlenicima preduzeća, nego i od drugih službi koje se, u najvećoj mjeri, finansiraju iz budžeta, a Aerodrom, ni faktički ni formalno, ne može utjecati na organizaciju rada, angažman i bilo koja druga pitanja vezano za te službe.

– Jedan od najvećih problema je nedovoljan broj izvršilaca na aerodromu i ovih službi. Da bi se radilo 24 sata potrebno je još oko stotinu radnika aerodroma u svim sektorima – dodali su, uz navođenje da za ostale službe ne mogu iznijeti precizne podatke, ali se radi o više desetina izvršilaca.

Naveli su i da je jedan od faktora koji utiču na radno vrijeme aerodroma poštivanje federalnog i kantonalnog Zakona o zaštiti od buke koji propisuju da je dozvoljeni nivo buke prilikom slijetanja i uzlijetanja aviona u noćnim satima znatno niži nego tokom dana.

Također, u odgovoru su naglasili da Aerodrom ne može diktirati aviokompanijama u kojem periodu će obavljati letove na sarajevskom aerodromu, a do sada nije bilo zahtjeva aviokompanija koji bi iziskivali vrijeme otvorenosti od 24 sata.

Vrijeme slijetanja i polijetanja aviona određuju se uz najmanji rizik za otkazivanje letova, uz izbjegavanje ranog jutarnjeg i kasnog večernjeg slijetanja zbog vremenskih uvjeta i specifične konfiguracije terena oko Sarajeva.

– Aerodrom mora biti otvoren od šest do 22 sata bez obzira na broj letova te se postavlja pitanje isplativosti i finansijske opravdanosti neograničene otvorenosti Međunarodnog aerodroma Sarajevo – zaključili su u ovom javnom preduzeću.

Uz razumijevanja svih ovih problema, poslanik Đonlagić smatra da to nije dobro za BiH koja želi biti dio Evropske unije, a mogućnost rada aerodroma i izvan radnog vremena bi pomoglo imidžu države, a omogućio bi se i povoljniji ambijent za turizam i za poslovne ljude.

– No, intencija nije bila da aerodrom mora raditi 24 sata dnevno, nego je namjera stvoriti pretpostavke da mogu raditi i 24 sata ukoliko to bude potrebno po nekom zahtjevu – pojasnio je Đonlagić.

Smatra da je to pitanje moguće riješiti, a predložio je i da dodatni troškovi koji bi nastali zbog rada aerodroma izvan radnog vremena budu kompenzirani od onih kojima je potreban rad aerodroma poslije 22, odnosno 23 sata.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.