Američki astronomi otkrili devetu planetu?

planeta

Dvojica astronoma sa Kalifonijskog instituta za tehnologiju danas su objavili da su pronašli dokaze da na rubu Sunčevog sistema postoji još jedna planeta. Nazvali su je Deveta planeta, procjenjuju da je tri puta veća i deset puta teža od Zemlje, a nalazi se izvan orbite
Plutona, piše Washington Post.

Naučnici Michael Brown i Constantine Batygina su svoj rad objavili u magazinu “Astronomski žurnal”. Naveli su da nisu direktno vidjeli Devetu planetu, ali tvrde da imaju dovoljno dokaza da ona postoji.

To su, kako navode, zaključili po pravilnom kretanju malih planeta i svemirskih objekata van Sunčevog sistema. Ta svemirska tijela imaju orbite koje se pojavljuju pod uticajem gravitacije skrivene planete.

Astronomi čak misle da postoji mogućnost da je planeta odbačena duboko u svemir zahvaljujući gravitacionim silama Jupitera i Saturna.

Teleskopi s najmanje dva kontinenta intenzivno traže objekat koji je od 20 puta udaljeniji od Neptuna. Ako Deveta planeta stvarno postoji, procjenjuje se da bi mogla da bude peta po veličini u Sunčevom sistemu.

Proslavljeni astronomi kažu da skupljanje manjih svemirskih objekata izvan orbite Neptuna nikako ne može biti slučajno. Tvrde da je šansa da svi slučajno imaju iste ili slične putanje 0,007 odsto i da je sasvim jasno da su pod uticajem mnogo većeg tijela.