Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Etiopija

Crna kutija iz palog aviona pokazala: Piloti panično listali priručnik, nisu znali šta se dešava

etiopija-pad-aviona-678×382

Audio snimci iz crne kutije Boeinga 737 MAX 8 indonezijske kompanije Lion Air koji se srušio u oktobru prošle godine, mogle bi dati precizniji odgovor na pitanje o sličnostima između nesreća dva aviona

Podaci iz crnih kutija Boeinga 737 MAX 8 koji je pao 10. marta u Adis Abebi, kada je poginulo 157 osoba, pokazuju jasne sličnosti s padom aviona istog tipa indonezijske kompanije Lion Air u oktobru kada je poginulo 189 putnika i članova posade, objavila je u nedjelju etiopska ministrica saobraćaja.

“Tokom istrage snimača parametara FDR (Flight data recorder) zabilježene su jasne sličnosti između letova 302 Ethiopian Airlinesa i leta 610 Lion Aira”, rekla je ministrica Dagmawit Moges na konferenciji za novinare i precizirala da će izvještaj o uzrocima pada aviona u Etiopiji biti objavljeno za 30 dana.

Ministrica nije iznijela detalje o kojim sličnostima se radi.

Panično listali priručnik

No, audio snimci iz crne kutije Boeinga 737 MAX 8 indonezijske kompanije Lion Air koji se srušio u oktobru prošle godine, mogle bi dati precizniji odgovor na pitanje o sličnostima između nesreća dvaju aviona, piše Sky News.

Naime, piloti aviona Boeing 737 MAX 8 panično su proučavali priručnik prije nego što se njihov avion srušio. Snimci iz pilotske kabine avionaLion Aira ukazuju na to da su se piloti grčevito trudili shvatiti zašto se nos aviona spušta prema dolje.

Dvije minute nakon što je avion poletio, kopilot je obavijestio kontrolu zračnog prometa o “problemu pri upravljanju avionom“. Kapetan je zatim zamolio kopilota da istraži u priručniku o problemu koji se ukazivao na kontrolnoj ploči. Naime, senzori su tokom zadnjih 9 minuta leta pokazivali da avion gubi visinu i stoga se zrakoplov naginjao prema dolje.

Borba kapetana

Mada se kapetan borio s time da uzdigne avion, senzori su i dalje pogrešno očitavali gubitak visine te nije mogao ispraviti nagib aviona.

Istražitelji sada proučavaju zašto je kompjuterski sistem na temelju pogrešnog očitanja senzora naredio avionu da zaroni prema dolje i jesu li piloti bili adekvatno istrenirani da se nose s takvom situacijom.

Dan ranije

Samo dan ranije, znači dan prije tragične nesreće kada se u oktobru prošle godine srušio Boeing 737 Max 8 avio kompanije Lion Air, u istom avionu primijećeni su tehnički problemi, piše CNN.

Pilot, koji tada nije bio na dužnosti, priskočio je u pomoć kolegama u pilotskoj kabini kako bi zajedničkim naporima uspjeli zaustaviti rad neispravnog dijela sistema. Uspjeli su riješiti problem i avionu je, nakon tehničkog pregleda, odobren daljnji let.

Sutradan se avion srušio vrlo brzo nakon polijetanja, pri čemu je život izgubilo 189 osoba.

Naime, softver na Boeingovim 737 Max 8, naziva Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), automatski spušta nos aviona kada očita da zrakoplov leti suviše sporo, strmo ili kada prijeti opasnost od gubitka visine.