EU u fokusu

Knjige o Brexitu optužuju May da je namjerno sabotirala Camerona

28/09/2016

Prve dvije knjige o Brexitu, kontroverznom referendumu kojim su se Britanci tijesnom većinom izjasnili za izlazak iz Evropske unije sugeriraju da je iz vlastitih ambicija bivša ministrica unutrašnjih poslova Theresa May sabotirala tadašnjeg premijera Davida Camerona koji je nakon Brexita podnio ostavku, a ona ga naslijedila.

Obje se knjige u opisivanju političkih okolnosti koje su dovele do tijesne pobjede zagovornika izlaska koncentriraju na odnos Davida Camerona i njegove tadašnje ministrice unutrašnjih poslova Therese May koja ga je nakon ostavke naslijedila na čelu konzervativne stranke i vlade, piše u srijedu britanska štampa.

Knjigu “Unleashing Demons: The Inside Story of Brexit” napisao je Craig Oliver, jedan od ključnih Cameronovih suradnika i stratega u njegovoj referendumskoj kampanji za ostanak u EU-u.

51t-m4ogdxl

Opisujući lične i stranačke ambicije i Cameronov neuspjeh da Britance uvjeri kako ne treba napustiti EU nakon više od 40 godina članstva, Oliver krivnju za to pripisuje upravo Theresi May.

Prema njegovim tvrdnjama, ona je s mjesta ministrice unutrašnjih poslova u vladi mlako i nevoljko nastupala u javnosti, te je premijera i šefa stranke u ključnim trenucima “ostavila na cjedilu”, a mogla je imati važnu ulogu jer su pobornici Brexita pretjerano isticali problem ilegalne migracije kao svoj glavni argument.

Izdala Camerona?

Sličnu tezu po kojoj je za propast Cameronove kampanje pred referendumsku odluku dobrim dijelom kriva Theresa May iznosi i knjiga “All Out War: The Full Story of How Brexit Sank Britain’s Political Class”.

U njoj politički urednik Sunday Timesa Tim Shipman sugerira da je May “izdala” Camerona zbog vlastitih političkih ambicija, te da je kampanju za ostanak u EU-u sabotirala namjerno, koristeći se pritom podjelama u samoj Konzervativnoj stranci koje je Brexit dodatno naglasio.

51br3phinel-_ou02__bg0000_fmpng_ac_ul320_sr200320_

Britanski birači na referendumu su tijesnom većinom podržali izlazak Velike Britanije iz EU, a objavljena analiza štampe iz doba kampanje za Brexit pokazala je da je medijska moć bila na strani zagovornika izlaska iz Unije.

Studija o 2378 članaka koji su o temi Brexita objavljeni u britanskoj štampi pred glasanje na referendumu u junu pokazala je da je njih 48 posto zagovaralo izlazak, a 52 posto ostanak u EU-u, što je obrnuto od konačnog ishoda na glasačkim mjestima.

Ali, pri tome je presudniju ulogu imala činjenica da je 6 od 9 najčitanijih novina u Velikoj Britaniji podržavalo Brexit, a samo tri ostanak u EU-u, što znači da je medijski utjecaj brexitovaca na birače bio izraženiji i jači.

Komentari