Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Podrška uvođenju antikorupcijskog obrazovanja u Banjoj Luci

potpisivanje-kurikulum

U Banjaluci je danas održana javna diskusija tokom koje je prezentovan ‘Nacrt Kurikuluma’ o antikorupcijskom obrazovanju te su prikupljena mišljenja relevantnih stručnjaka kako bi se ona ugradila u finalni dokument koji će biti implementiran kroz nastavni plan i program. Finalni dokument bit će odobren od strane Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH (APIK) te nadležnih ministarstava u entitetima odnosno kantonima. Radi se o “Nacrtu Kurikuluma” za srednje škole.

Nakon diskusije, donesena je nekolicina zaključaka:

– učesnici su zaključili da je kurikulum jednostavan i lako primjenjiv u obrazovanju

– pedagozi smatraju da edukaciju o ovoj temi učenici trebaju dobiti u sklopu drugih predmeta, te da

je najbolje kurikulum inkorporirati u časove odjeljenske zajednice

– pedagozi su bili u dilemi koliko ‘daleko’ se može ići sa ovom temom u smislu toga da li će učenici

također prijavljivati korupciju tj. da li će biti aktivni u tome

Tim eksperata je pripremio četiri Kurikuluma: Kurikulum za osnovne škole od I do IV razreda, Kurikulum za osnovne škole od V do IX razreda, Kurikulum za srednje škole i Kurikulum za univerzitete.

Kurikulumi su rezultat zajedničkog istraživanja Udruženja INFOHOUSE iz Sarajeva i Omladinskog komunikativnog centra iz Banjaluke koje je provedeno u okviru projekta „Kurikulum za transparentnost, kurikulum za odgovornost“ koji finansira EU u iznosu od 494.725,20 eura kroz program IPA 2010. Projekat provodi Udruženje Centar za medije i analize iz Sarajeva, u partnerstvu sa Udruženjem INFOHOUSE iz Sarajeva i Omladinskim komunikativnim centrom iz Banjaluke.

Navedeno istraživanje je imalo za cilj ispitati stavove stručnjaka o uvrštavanju obrazovanja o korupciji, koruptivnom ponašanju i mehanizmima borbe protiv korupcije u nastavni plan i program. Uočeno je da ne postoji prostor za uvođenje novog predmeta, ali da postoji mogućnost edukacije o korupciji u okviru društvenih predmeta.