Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

HAC

Novost na hrvatskim autoputevima

putevi hrv

Tokom noći sa četvrtka na petak izvešće se i druga 3D horizontalna saobraćajna signalizacija takođe na autoputu A4 na odmaralištu Ljubešćica

Na hrvatskim autoputevima jučer je postavljena prva 3D signalizacija za pogrešan smjer.

Prva 3D signalizacija postavljena je na autoputu A4 Zagreb-Goričan, a radovi su izvedeni tokom noći kako ne bi ometali saobraćaj na tom dijelu autoceste, poručili su iz HAC-a.

“Postavljanje ove signalizacije je pilot projekt koji provode Hrvatske autoceste, a prema našim saznanjima jedino se u Austriji provodi sličan projekt. Tokom noći sa četvrtka na petak izvešće se i druga 3D horizontalna saobraćajna signalizacija takođe na autoputu A4 na odmaralištu Ljubešćica, u smjeru Zagreba.

Tokom sljedećih dana planira se izvedba 3D horizontalne saobraćajne signalizacije na autoputu A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, na čvorovima Gornja Ploča i Zagvozd te na autocesti A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, na čvoru Rugvica kao i na autoputu A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj, na čvoru Đakovo i odmaralištu Ivandvor u smjeru Osijeka”, poručili su iz HAC-a.

3D oznake na kolovozu stvaraju optičku varku nailaska na “šiljke” ili umjetne izbočine, odnosno “uzdignute plohe” s ciljem dodatnog upozorenja vozačima koji su krenuli u pogrešnom smjeru.

Signalizacija za povećanje razmaka
Takođe, u narednom periodu postaviće se dodatna saobraćajna signalizacija za poštovanje bezbjednosnog razmaka između vozila i to na dijelovima autoputeva gdje se događa najviše naleta na vozilo ispred. bezbjednosni razmak na autoputu pri najvišoj dopuštenoj brzini definisan je s dvije sekunde. Horizontalna saobraćajna signalizacija pomoći će vozačima vizualizaciju dvije sekunde, a koje znače razmak od 70 metara. Time će se osigurati sigurna udaljenost između vozila, najavljuju iz HAC-a.

Osim toga biće postavljeni i znakovi “Držite razmak” te informativne ploče “Budite odgovorni” s izmjenjivim porukama upozorenja o važnosti držanju razmaka, opasnosti korištenja mobilnog u vožnji te opasnosti vožnje pod uticajem alkohola i opijata.

Sve navedene aktivnosti izvode se isključivo s ciljem dodatnog upozorenja i edukacije korisnika kako bi se povećala bezbjednost, smanjio broj saobraćajnih nesreća, ali i uticalo na podizanje svijesti o važnosti praćenja saobraćajne signalizacije kao i odgovorne vožnje, naglasili su iz Hrvatskih autocesta.

HAC