Erozija slobode izražavanja

Parlament Turske izglasao zakon kojim se pooštrava kontrola društvenih mreža

Pružatelji usluga sa sjedištem u inostranstvu, koji imaju više od milion dnevnih posjetilaca u Turskoj, moraće odrediti najmanje jednog predstavnika u zemlji

Parlament Republike Turske u srijedu ujutru usvojio je Zakon o društvenim medijima, prenosi Anadolu Agency (AA).

Zakon su podržale vladajuća Stranka pravde i razvoja (AK Parti) i opoziciona Stranka nacionalnog pokreta (MHP).

Prijedlog postavlja formalnu definiciju pružatelja usluga društvenih medija i ima za cilj imenovati odgovornog predstavnika za istrage i pravne postupke koji se odnose na uvrede preko platformi. Također, definiše fizička ili pravna lica koja, kao pružatelji usluga, omogućavaju korisnicima da kreiraju, nadziru ili dijele online sadržaje među kojima su tekstovi, vizuelni, glasovni sadržaji i lokacija.

Pružatelji usluga sa sjedištem u inostranstvu, koji imaju više od milion dnevnih posjetilaca u Turskoj, moraće odrediti najmanje jednog predstavnika u zemlji. Kontakt informacije ove osobe će biti dostupni na internet stranici tako da će biti veoma vidljive i pristupačne. Ukoliko predstavnik usluge bude fizičko lice, a ne pravno, mora biti turski državljanin.

Pružatelji usluga će imati 48 sati da odgovore na naredbe o uklanjanju uvredljivog sadržaja. Ujedno će preduzeti i neophodne mjere za pohranjivanje podataka o korisnicima u Turskoj, unutar zemlje.

Administrativne novčane kazne za one koji ne budu izvršavali svoje obaveze biće povećane, a u cilju podsticanja na poštivanje zakona. Ranije su kazne bile između 10.000 i 100.000 turskih lira (od 1.225 do 12.225 eura), dok bi sada mogle iznositi između milion i deset miliona lira (od 122.580 do 1.225.880 eura).

Zabrinutost nevladiniih organizacija

Nevladine organizacije su zabrinute zbog erozije slobode izražavanja u Turskoj, a pojačana kontrola društvenih medija bi takodje mogla da Turcima ograniči pristup nezavisnim ili kritičkim informacijama, u okruženju kojim dominiraju provladini mediji.

Turska je, prema posljednjem “izvještaju o transparentnosti” na Twitteru, u prvoj polovini 2019. godine na čelu zemalja koje su zahtijevale uklanjanje sadržaja sa te društvene mreže sa više od 6.000 zahtjeva