Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Potezi koji otkrivaju nečasne namjere policajca

saobracajna policija MUP KS

Profil korumpiranog hrvatskog saobraćajnog policajca izradili su i u stručnom članku “Bihevioralna analiza korupcije povezane s prekršajima u saobraćaju” objavili policajac iz PU sisačko-moslavačke Dejan Pastorčić, dekan i profesor na Visokoj policijskoj školi Joško Vukosav te profesor s Filozofskog fakulteta u Zagrebu dr. sc. Predrag Zarevski.

Prenosimo neke od dijelova ove analize, a vi ocijenite da li ima sličnosti sa policajcima u BiH.

“Korumpirani saobraćajni policajac u Hrvatskoj voli čekati u zasjedi, a kad iz nje iskoči, pokušat će prodati priču da je prekršaj u kojem vas je ulovio puno teži nego što zapravo jest, ali on je baš dobre volje pa će vam umjesto ko zna koliko stotina kuna i dozvole, uzeti tek sitniš.

Kad je on već tako dobar prema nesavjesnom vozaču, red bi bio da ga se za to i nagradi. Novčano, dakako. Da za svoju “dobrotu” očekuje lovu može vam biti jasno i kad vas pozove da sjednete u njegovo vozilo, na razgovor.

Takav prljavi policajac želi ostaviti dobar dojam na šefove pa na cesti na brzinu odradi normu. Zatim do kraja smjene radi za sebe. Kad mu se ponudi bolje plaćeni posao u službi na kojem neće biti u doticaju s novcem, odbit će ga pod izlikom da mu nije teško do penzije raditi ni noću ni vikendima i da za bolji posao treba dati priliku nekom mlađem.

Kolegama se predstavlja kao porodični čovjek, nezainteresiran za svakodnevne probleme s kojima se policajci susreću na cesti, na kojoj on sam zapravo želi provesti sve radno vrijeme jer inače gubi “zaradu”.

Voli se hvaliti kupljenim tehničkim novotarijama. Imovina mu nije razmjerna s primanjima. Saobraćajni policajac koji voli uzeti mito u nas je u pravilu muškarac, a kada se dogodi da radi u paru s policajkom, ona će žmiriti na sve njegove aktivnosti sve dok u tome vidi svoju računicu pri podjeli plijena.

Koliko je policajaca sklonih uzimanju mita na cesti, teško je reći jer je ta crna brojka velika zato što u situacijama kada se vozač i policajac dogovore nema nezadovoljnih strana”, stoji izjmeđu ostalog u ovom stručnom članku.

Potezi koji otkrivaju nečasne namjere policajca

1. Po evidenciji rada 
ispada da kažnjava samo neke vrste sitnih prekršaja (ugašena svjetla), a teže “ne uočava”

2. Voli naplaćivati kazne na licu mjesta i sugerirati da treba platiti više, a zatim spustiti iznos na minimalni, kako bi za ustupak dobio napojnicu

3. Na početku smjene kažnjava da odradi normu, a zatim se premješta na lokaciju gdje će biti više prekršitelja i “zarade”

4. Nije mu cilj prevencija nego hvatanje prekršitelja koje čeka u zasjedi, parkiravši se tako da nije uočljiv sudionicima u prometu

5. Prekršitelja odvodi na razgovor u policijsko vozilo kako bi izbjegao mogućnost da suputnici, njegov kolega ili prolaznici čuju šta govori

6. Nastoji ostaviti utisak porodičnog čovjeka koji policijski posao doživljava kao svaki drugi pa se stoga njime previše ne opterećuje

7. Nema kreativnosti i samoinicijative u radu, no kad može birati između rada s partnerom i samostalnog, uvijek bira potonji

8. Odbit će bolje plaćeni posao koji nije povezan s naplatom kazni, uz opravdanje da mu nije teško raditi ni vikendom ni noću

9. Voli se hvaliti kupnjom tehničkih predmeta, no izbjegava kolektivno druženje da bi sve radno vrijeme bio na cesti