Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nakon nedavne krize

Donosimo detalje novog ugovora o graničnim prelazima između BiH i Hrvatske

Gužve na graničnom prijelazu s BiH u Slavonskom Brodu
16.05.2021., Slavonski Brod - Guzve na ulazu u Hrvatsku na granicnom prijelazu s BiH u Slavonskom Brodu. Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Nakon jednostranog poteza Hrvatske oko pet graničnih prelaza koje namjerava prekategorizirati, a što je izazvalo velike kolone kamiona

Nakon nedavne krize oko graničnih prelaza kojeg je prouzrokovala Hrvatska, bosanskoghercegovačka strana pripremila je novi međudržavni ugovor, saznaje Fokus.ba.

Piše: A. DUČIĆ

Naime, zbog nedavne odluke Hrvatske da na pet graničnih prelaza zabrani kamionski saobraćaj iz BiH od 24. maja su bile zabilježene kolone teretnih vozila.

Ova odluka hrvatske digla je veliku buru u BiH, a ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović 27. maja sa ministrom prometa Hrvatske Olegom Butkovićem ipak dogovorio tranzit teretnih motornih vozila preko spornih graničnih prelaza između BiH i Hrvatske.
Kako je izjavio Mitrović dogovoreno je da Hrvatska uskladi Pravilnik donesen 20. maja, koji nije u skladu s Ugovorom o graničnim prijelazima između dvije zemlje iz 2013. Inače, ovaj ugovor BiH su te godine potpisale u Briselu.

Hrvatska treba svoj novi Pravilnik uskladiti s Ugovorom iz 2013. jer u ovom trenutku postoje granični prelazi na kojima je dozvoljen promet roba i putnika, ali ne i putni pravci kojima je u Hrvatskoj omogućen transport.

Hrvatska planira prekategorizirati pet graničnih prelaza za promet teretnih vozila, a riječ je o prelazima Ivanica – Gornji Brgat, Velika Kladuša – Maljevac, Brčko – Gunja, Strmica -Strmica i granični prelaz Osoje – Vinjani Gornji.

U novom nacrtu ugovora kojeg uskoro treba usvojiti Vijeće ministara BiH, kad je riječ o prelazu Ivanica – Gornji Brgat, ona je kategoriziran kao međunarodni drumski robni i putnički promet preko kojih je u skladu sa zakonodavstvom ugovornih strana dozvoljen i promet roba koje podliježu fitosanitarnoj kontroli.

Dodatno, u ugovoru je, kada je riječ o ovom graničnom prelzau, definisano da se ovaj ali i drugi prelazi ove vrste otvaraju 24 sata dnevno za međunarodni promet putnika i vozila bez obzira na njihovo porijeklo odnosno zemlju iz koje dolaze.

Kada je riječ o ostala četiri prelaza, koje Hrvatska svojim pravilnikom planira prekategorizirati, definisani su kao granični prelazi za međunarodni robni i putnički promet.
Inače, ovaj ugovor obuhvata sve granične prelaze između BiH i Hrvatske. U ugovoru se naglašava da njegove odredbe ni na koji način ne utječu na određivanje i označavanje državne granice između ugovornih strana.