Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Adnan Šteta: Stav i vjera u sebe su najvažniji za svaki korak unaprijed!

adnanstetamanagerbansl

U sklopu projekta Klub menadžera portal Manager.ba predstavlja vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevnicu čine boljom i zanimljivijom.

U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna.

Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više. Klub menadžera danas predstavlja Adnana Štetu, izvršnog direktora kompanije Konzum.

Kako je tekao vaš osobni put od prvog radnog iskustva do pozicije izvršnog direktora Konzuma?

Prvo radno iskustvo sam stekao u izbjeglištvu, s nepunih 12 godina, obavljajući različite poslove uz školske obaveze. Moje prvo zaposlenje u oblasti maloprodaje bilo je 2002. godine na poziciji trgovca. Nedugo zatim unaprijeđen sam u šefa smjene, pa onda i šefa poslovnice. U Konzumu sam počeo raditi 2006. godine u Sektoru tradinga, prvo na poziciji voditelja kategorije, zatim u Sektoru maloprodaje i marketinga kao područni voditelj, a ubrzo i kao direktor tog sektora. U toku 2007. godine sam se vratio u Sektor tradinga i category managmenta na mjesto direktora, a prije četiri godine sam imenovan i za izvršnog direktora kompanije i člana Uprave Konzuma. Moj poslovni put je bio jako trnovit, izazovan i zanimljiv. Sa svojih 35 godina života imam više od 20 godina radnog iskustva na gotovo svim poslovima u oblasti maloprodaje.

adnanstetamanagerba

Koje biste tri vrline istaknuli kao važne za uspješnog vođu?

Uspješan vođa prije svega treba biti dobar menadžer, a osobine koje su preduslov da postanete dobar menadžer su, prije svega da znate slušati, zatim da ostvarujete dobru konekciju i da ste spremni donositi odluke. Da bi dobar menadžer postao vođa neophodno je da bude izuzetno hrabar i mudar. Pamtim jednu zanimljivu definiciju koju bih ovom prilikom izdvojio: „Mudar čovjek ne kaže sve što misli, ali misli sve što kaže.“

Koje osobine osoba treba razvijati da bi postala uspješan manager? Koliko važnosti pridajete edukaciji putem seminara ili konferencija nakon završenog studija?

Obrazovanje je dobar preduslov za poslovni uspjeh. Mi u Konzumu poklanjamo veliku pažnju edukaciji i konstantno radimo na usavršavanju naših uposlenika. Reći ću vam jedan primjer. Godišnje u Konzumu realiziramo više od 1.000 edukacija za 5.400 učesnika. Tako smo, na primjer, u prošloj godini realizirali ukupno 16.800 sati edukacija. Edukacija jeste temelj, ali također želim istaknuti i važnost učenja kroz praksu, jer smatram da se najveće znanje i razvijanje poslovnih sposobnosti ostvaruje kroz predan i kontinuiran rad.

Kako izgleda vaša jutarnja rutina?

Moram priznati da nemam uobičajenu jutarnju rutinu. Ustajem jako rano, kako radnim danima tako i vikendom, i moja jutra teku spontano bez ustaljenog slijeda radnji koje obavljam. Ipak, ono što prvo uradim svakog jutra kada se probudim jeste da pogledam rezultate poslovanja kompanije od prethodnog dana. Mogu reći da, bez izuzetka, to praktikujem već godinama.

Potvrdu svog rada i truda dobili ste osvajanjem nagrade Najmenadžer, dok je Konzum dobio titulu Najkompanija u 2015. godini. Što za vas osobno znače ove nagrade?

Priznanje „Najmenadžer“ ne smatram ličnim, ono pripada svim zaposlenicima Konzuma. Mi radimo timski i svi smo podjednako zaslužni, te vjerujem da će ovo priznanje biti podstrek da radimo još bolje. S druge strane, Konzum je priznanjem „Najkompanija“ još jednom potvrdio da je vodeći maloprodajni lanac u BiH, koji brine o svojim kupcima i zaposlenicima u svim segmentima, a razvija i odličnu saradnju s poslovnim partnerima. Sve to su prave vrijednosti kompanije, koje su, vjerujem, utjecale na to da Konzum ove godine bude priznat kao najkompanija.

Kako najdjelotvornije postići lojalnost kupca prema određenom brandu?

Postoje brendovi koji traju godinama i koji jednakim intenzitetom drže pažnju potrošača, dosežu do ciljnih skupina i što je najvažnije imaju emotivnu povezanost s kupcima. Emocija kupca prema brendu je nešto što mi u Konzumu izuzetno cijenimo i radimo sve da to nikada ne dovedemo u pitanje. Ubijeđen sam da naši kupci to itekako vide. Svakodnevno osluškujemo njihove potrebe, trudimo se da proizvodnim asortimanom zadovoljimo zahtjeve svih. S druge strane, cjenovno i brojnim akcijskim ponudama omogućavamo da svi građani BiH mogu pronaći proizvod za sebe.

Na koji način birate koji će se proizvodi naći na policama Konzuma u BiH?

Prije lansiranja novog proizvoda na police Konzuma, vrše se analize tržišta kategorije kojoj proizvod pripada. Analize se odnose na asortiman, cijene i kvalitet, te ukoliko postoji potražnja za tim proizvodom i on ispunjava odgovarajuće standarde kvaliteta, krećemo sa dogovorima i vrlo brzo proizvod bude dostupan našim kupcima u prodavaonicama.

[quote_center]Vjerujte u sebe, budite uporni i znajte da uz snažnu motivaciju nijedna prepreka nije nepremostiva[/quote_center]

Da li su bh. proizvodi prisutni na policama Konzuma u Hrvatskoj ili Sloveniji?

Podržavamo razvoj domaće privrede u svim segmentima, te mogu reći da je u posljednje dvije godine putem Agrokorove prodajne mreže na police trgovina u regionu plasirano više od 100 miliona KM robe proizvedene u BiH. To je podatak koji je potvrda da se domaća roba izvozi i da za nju ima interesa u zemljama regiona.

Sa koliko kooperanata trenutno surađujete i što to znači za bh.tržište?

Konzum trenutno sarađuje s više od 700 dobavljača, od kojih je više od 400 bosanskohercegovačkih proizvođača. Na policama Konzuma trenutno se nalazi više od 8.000 artikala proizvedenih u BiH. Svakodnevno se trudimo da ponudu proširimo sa dodatnim brojem domaćih proizvoda, jer tako razvijamo našu privredu, te generiramo nova radna mjesta. Moram naglasiti da imamo odličnu saradnju sa svim našim dobavljačima i poslujemo na obostrano zadovoljstvo. Poštujemo sve dogovore s našim dobavljačima i redovno izmirujemo njihova potraživanja u dogovorenom roku. Bez jake bh. proizvodnje nema jake bh. ekonomije, a Konzumu je dugoročni cilj upravo jačanje bh. ekonomije.

Koliko danas Konzum zapošljava radnika?

Konzum je jedan od najvećih poslodavaca u BiH i danas imamo više od 4.500 uposlenika. Samo prošle godine Konzum je uposlio 460 novih, a uspješnim pripajanjem Poslovnog sistema Mercator preuzeli smo i 1.710 uposlenika. Vrijedno je naglasiti da je u Konzumu uposleno 68 posto žena i 32 posto muškaraca i na ovaj podatak smo izuzetno ponosni. Također, u rukovodećim strukturama Konzuma je 64 posto žena. Imamo i izuzetno mlad tim, prosječna starost uposlenika u Upravi je 37 godina.

Važan segment djelovanja Konzuma kao branda je i društveno odgovorno poslovanje. Poduprli ste razne priče u bh. potpisu. Koji su Vaši planovi u tom segmentu do kraja ove godine? Imate li već neke planove i za 2016. godinu?

U proteklom periodu, koliko poslujemo u BiH, u društveno odgovorno djelovanje uložili smo više od milion KM. Konzum je dio lokalne zajednice i želimo doprinijeti poboljšanju kvalitete života u njoj. Zaista smo sretni što možemo podržati razne humanitarne organizacije i projekte. Nedavno smo završili projekat „Rado činimo dobro“ kojim smo u 10 bosanskohercegovačkih gradova podržali 30 projekata udruženja, zajednica i institucija, koja doprinose razvoju lokalne zajednice. Podržali smo i projekte iz oblasti sporta, kulture i umjetnosti. Ulaganje u lokalnu zajednicu kroz društveno odgovorno poslovanje bit će i u budućnosti naše opredjeljenje.

Komunikacija s potrošačima je jako važna, te se sve više pozornosti posvećuje modernim načinima komunikacije. Koliko Konzum kao najveći trgovački lanac posvećuje pozornosti društvenim mrežama? Koji je vaš najdjelotvorniji kanal uspješnog razgovora s potrošačima?

Konzum uvijek ide u korak s modernim tehnologijama i svjetskim trendovima. Mi u svojoj komunikaciji s potrošačima koristimo sve online kanale. Pratimo potrebe naših kupaca putem društvenih mreža, ali i interneta općenito. Na našoj zvaničnoj Facebook stranici imamo gotovo 180.000 fanova s kojima svakodnevno komuniciramo, razmjenjujemo mišljenja, tražimo savjete za poboljšanje usluga, itd. Naši kupci su zadovoljni, što potvrđuje i podatak da smo broj 1 u BiH u oblasti online trgovine.

adnanstetatimmanagerba

Povodom desetog rođendana, Konzum je objavio da će svoje investicije usmjeriti na otvaranje novih i adaptaciju postojećih objekata. Možete li nam reći nešto više o ovom projektu?

U prethodnih 10 godina, koliko poslujemo u BiH, Konzum je investirao 178.900.000 KM u razvoj bosanskohercegovačke privrede i to kroz otvaranje novih i preuređenje postojećih prodavaonica u maloprodajnoj mreži, preuzimanje velikih poslovnih sistema, razvijanje logističkih kapaciteta, implementiranje savremenih informacionih sistema, ulaganje u opremu i modernizaciju, što ćemo činiti i u budućnosti. U naredne tri godine Konzum će investirati u otvaranje 30 novih i adaptaciju 60 postojećih objekata, te modernizaciju i širenje logistike na području cijele BiH. Cilj Konzuma je kreiranje novih radnih mjesta i razvoj ekonomije BiH.

Gdje pronalazite inspiraciju za rad i poslovne poduhvate? Imate li svog osobnog uzora ili menadžera sa čijim se tehnikama rada poistovjećujete? I na kraju, Vaša preporuka mladima za uspjeh?

Ne bih mogao izdvojiti jednu osobu kao svog uzora, jer sam kroz život i posao učio od mnogih, percipirao i usvajao najbolje od njih, sabirao i sklapao u jednu cjelinu koja čini važnu sferu mog životnog iskustva. Učim i dalje, kroz život i nove izazove… Za kraj samo mogu reći da su stav i vjera u sebe najvažniji za svaki korak unaprijed. Život se sastoji od mnogo malih stvari, a istinska vrijednost je da budemo veliki i u malim stvarima, da se uvijek trudimo biti bolji, damo sve od sebe, budemo hrabri i svakodnevno učimo.

Vjerujte u sebe, budite uporni i znajte da uz snažnu motivaciju nijedna prepreka nije nepremostiva.