Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Banjalučka pivara u plusu 6,2 miliona KM

Banjalucka pivara

Profit Banjalučke pivare lani je bio neznatno manji u odnosu na 2014. godinu kada je iznosio 6,4 miliona KM, navedeno je u finansijskom izvještaju za 2015. godinu koji je objavljen na sajtu Banjalučke berze.

Prihodi Banjalučke pivare lani su iznosili 46,3 miliona maraka, dok su godinu dana ranije bili 44,8 miliona KM. S druge strane, rashodi su u 2015. godini iznosili 39,9 miliona, dok su u 2014. iznosili 38,4 miliona KM.

U Banjalučkoj pivari navode da je prošla godina bila jedna od najboljih za prodaju piva u proteklom periodu.

„Sveukupno gledajući, tržište piva lani je poraslo za oko četiri odsto, a Banjalučka pivara i ove godine je rasla brže od tržišta i ostvarila prodaju od 459.000 hektolitara, što je porast od 7,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ovim rezultatom smo konsolidovali našu poziciju kao vodeća domaća pivara sa oko 22 odsto ukupnog tržišta piva BiH“, naveo je generalni direktor Banjalučke pivare Nikolas Peni.

On je istakao da je, uprkos opštem uspjehu u ostvarenju obima prodaje, prihod od prodaje rastao sporije od rasta obima što, kako je naveo, potvrđuje da je pritisak na raspoloživu kupovnu moć potrošača sve veći. Peni je naveo da se širom zemlje može osjetiti da je raspoloživi prihod za potrošnju stanovništva sve manji.

„Ovo se vidi i kroz manju konzumaciju u kafićima i povećanu prodaju piva u plastičnim dvolitarskim bocama, kao i piva u drugim pakovanjima, koje se konzumira uglavnom u domaćinstvima. Istovremeno, ulaganja u marekting i druge vidove podrške prodaji, od strane proizvođača uvoznih piva, su drastično povećana u 2015. godini. Da bismo zadržali naš tržišni položaj i mi smo bili prisiljeni značajno povećati ulaganja u marketing, kako bi držali korak sa našim konkurentima. Srećom, ostvarili smo značajan napredak u našem programu usmjerenom na povećanje produktivnosti i ostvarili važne uštede , što je doprinijelo bržem rastu našeg rezultata poslovanja“, zaključio je Peni.