Bimal će ove godine u Tursku izvesti proizvode u vrijednosti 30 miliona eura

Ševal Suljkanović

Koristeći postojeće trilateralne i bilateralne sporazume sa Turskom iskoristili smo svoju šansu i dobrim dijelom krenuli sa plasmanom naših proizvoda na tursko tržište, što nam je otvorilo i veliku šansu u budućim planovima kada su u pitanju dodatne investicije u Bosni i Hercegovini, rekao je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) Ševal Suljkanović, pomoćnik za ekonomska pitanja u upravi Bimala.

Kompanija za proizvodnju ulja Bimal iz Brčkog, kako je kazao Suljkanović, ima velika očekivanja od Trilateralnog biznis foruma Bosna i Hercegovina – Srbija – Turska.

“Dodatne investicije se prvenstveno odnose na fabriku imajući u vidu da je Bimal jedna od vodećih fabrika u regionu i koja pored jestivih ulja proizvodi proteinske sačme i vezuje za sebe poljoprivredene proizvođače, odnosno prerađivače mesa i mlijeka i time omogućava razvoj i tog sektora”, naglasio je Suljkanović.

Istakao je da Bimal potražuje veliku količinu sirovina. Kada je u pitanju taj dio, naveo je Suljkanović, pruža se mogućnost intenziviranja razvoja primarene poljoprivredne proizvodnje i poljoprivrednih proizvođača i samim time uključivanje uljarica u proizvodnju kao dobre kulture u plodorodu i poboljšavanju kvaliteta poljoprivrednog zemljišta.

Suncokret iz Srbije

“To je jedna šansa i time vidimo našu mogućnost da ponude našim partnerima kako u Srbiji tako i Turskoj. To znači nova investiranja kada je u pitanju modernizacija fabrike, smanjenje troškova proizvodnje i stvaranje konkurentnosti proizvoda na tržištima i nastupa na drugim tržištima sa našim proizvodima. Riječ je o ponudi za investiranje u primarnu poljoprivrednu proizvodnju i razvoj proizvodnje sirovine, kako u BiH tako i u regionu, prvenstveno u Srbiji”, naveo je Suljkanović.

Naveo je da Bimal ima svoje distributivne centre, a jedan od njih je u Turskoj. Kompanija Bimal, koja posluje u okviru Studen Holdinga, preko te firme plasira svoje proizvode.

“Spremni smo sa iskustvom plasmana naših proizvoda na turskom tržištu, na drugim tržištima, tržištima EU da ponudimo i drugim prerađivačima u BiH i regionu, pa tako i Srbiji, za plasman proizvoda na postojećim i drugim tržištima koja zajednički, kao tri zemlje, ocijenimo da su nam interesantna”, zaključio je Suljkanović.

Kada je u pitanju plasman roba na tursko tržište, iz Bimala navode da su prezadovoljni. Ove godine bit će to na nivou 30 miliona eura izvoza proizvoda iz Bimala na tursko tržište.

“Da bismo postigli veći izvoz i veću proizvodnju moramo da radimo dodatna investiranja, modernizaciju fabrike, modernizaciju prerađivačkih kapaciteta, možda izgradnju i novih kapaciteta i time postizanje preduslova za proizvodnju kvalitetnog, jeftinog proizvoda i njegovog plasmana na druga tržišta”, naveo je Suljkanović.

Napomenu je kako kompanija Bimal koristi dobar dio proizvodnje kada je u pitanju primarna poljoprivredna proizvodnja, prvenstveno suncokret, iz Srbije.

“Velike količine suncokreta kupujemo u Srbiji, i dobrim dijelom ulažemo kada je u pitanju proizvodnja. Već investiramo u određene skladišne kapacitete u Srbiji. Vjerovatno će se te investicije i proširiti. To je ona mogućnost koja nam se pruža da zajednički izađemo na tursko, ali i druga tržišta, koja su realna. Samim time, ova ekonomska saradnja pruža mogućnosti, a to se i pokazalo posljednjih dana, uvezivanja u oblasti naučne saradnje. To osigurava da se podigne stepen proizvodnje i u jednoj i u drugoj i u trećoj zemlji kada je u piatnju primarna poljoprivredna proizvodnja i perhrambena industrija. Time stvaramo konkurentnost u odnosu na druga tržišta”, poručio je Suljkanović.

Razvoj domaće poljoprivrede uz agrarnu politiku

Pomoćnik za ekonomska pitanja u upravi Bimala Ševal Suljkanović naglasio je kako ta kompanija “dobrim dijelom ulaže i ima suradnju sa poljoprivrednim proizvođačima u BiH”.

Međutim, naglašava, ono što nedostaje kada je u pitanju razvoj poljoprivredne proizvodnje u Bosni i Hercegovini, jeste nepostojanje agrarne politike na nivou države, koja bi trebala regulisati tu oblast.

“To za one ciljane grupacije koje imaju interes kada je u pitanju izvoz i plasman na druga tržišta, kao što je proizvodnja ulja, pšenice, mesa, mlijeka, moraju biti ključna mjesta gdje se trebaju usmjeriti poticaji, da se omogući poljoprivrednom proizvođaču da proizvode kvalitetan, jeftin proizvod kako bi bili konkurentni. Mi smo otvoreno tržište. Moramo imati ulazni parametar kvalitete, da bi imali i kvalitetne izlazne parametre kada je u pitanju cijena. Na taj način vidimo tu sponu i mi se nadamo u narednom periodu da ćemo uspjeti u tome”, naglasio je Suljakanović.

Naveo je kako su već krenuli u razgovore sa ministarstvima poljoprivrede RS-a i FBiH, te Odjeljenjem za poljoprivredu Brčko distrikta na koji način da se napravi iskorak kada je u pitanju proizvodnja uljarica kao značajne kulture u poboljšanju kvaliteta zemljišta. Upravo uljarice u plodoredu su, istakao je Suljkanović, izuzetno značajna kultura.