Biznis

Dvostruko brže do dozvola u općini Grude i uz niže takse

30/10/2017

Britanski veleposlanik u BiH Edward Ferguson posjetio je općinu Grude, povodom prezentacije rezultata projekta “LIFE”, te je posjetio proizvodni pogon pelena i tečmih detrdženata kompanije “Violeta”.

Aktivnosti Projekta privlačenja investicija i promicanja poslovnog okružja na lokalnoj razini u BiH – LIFE, u toj općini provodi Grupacija Svjetske banke uz potporu britanskog Veleposlanstva u BiH.

Uspješnom realizacijom projekta LIFE, Općina Grude sada je u mogućnosti lakše, brže, jeftinije i transparentnije izdavati dozvole i rješenja svojim gospodarstvenicima i građanima, te na taj način olakšati njihovo redovito poslovanje.

Ovom je prigodom prezentiran Elektronski registar Općine Grude, kao izravan rezultat rada na provođenju Projekta LIFE. Putem E-registra građani i gospodarstvenici, ali i svi oni koji žele poslovati u ovoj općini, brzo i jednostavno, na jednom mjestu, mogu saznati kojem općinskom tijelu trebaju podnijeti željeni zahtjev, koju dokumentaciju trebaju priložiti, te koliko će postupak koštati i u kojem će roku biti riješen.

E-registar omogućuje preuzimanje odgovarajućih obrazaca i zahtjeva, što također pojednostavljuje i ubrzava cjelokupan proces interakcije općinskih službi, gospodarskih subjekata i građana ove općine, a dostupan je svakoga dana od 0 do 24 sata na službenoj web-stranici Općine www.grude.info.

Općina Grude danas ima unaprijeđen sustav servisiranja investitora po načelu „sve na jednom mjestu“, a jedan od najvažnijih alata informiranja investitora o potencijalnim prilikama je svakako i Investicijski profil Općine Grude koji sublimira sve informacije potrebne investitorima, uključujući i konkretne lokacije, njihove potencijale i konkurencijske prednosti, te kakvu potporu investitor može očekivati u procesu realizacije investicije. Projektom LIFE uspostavljen je i podržan rad Mehanizama koordinacije za suradnju s privatnim sektorom putem kojeg su lokalni gospodarstvenici institucionalno uključeni u dijalog s općinskom administracijom, te aktivno sudjeluju u procesu kreiranja rješenja za promicanje poslovnog ozračja u svojoj općini.

Sklapanjem sporazuma s javnim institucijama i komunalnim poduzećima Općina Grude je stvorila uvjete za značajno pojednostavljenje procesa izdavanja građevnih dozvola, te uvela jedno-šalterski sustav poslovanja u odjelu prostornog uređenja i građenja. Realizacijom ove aktivnosti Projekta LIFE, građani i gospodarstvenici Gruda sada ne moraju osobno odlaziti na 11 različitih adresa kako bi sakupili 16 mišljenja i suglasnosti od institucija i komunalnih poduzeća radi legalizacije planirane gradnje.

Realizacijom ove reforme, sada, investitori osobno trebaju posjetiti ukupno 6 institucija kako bi pribavili 9 dokumenata, a sve ostalo će Općina pribavljati u njihovo ime, po službenoj dužnosti i podnesenom zahtjevu.

Radi jačanja transparentnosti prema investitorima, osim Investicijskog profila Općine Grude, od danas, na službenoj internet stranici Općine Grude bit će dostupna i ažurna lista općinskih poticaja, koja omogućuje pravodobno informiranje i jednakopravnu utakmicu između svih gospodarskih subjekata u ovoj općini, što je značajan iskorak u promicanju transparentnosti i pravne sigurnosti u radu općinske administracije.

Iako općina Grude po mnogim pokazateljima, posebice prihodima po glavi stanovnika, spada među razvijenije općine Federacije BiH, realizacijom preporuka projekta LIFE potvrdilo se da uvijek ima prostora za napredak. Snižavajući iznos pristojbi, čak i do 50% za određene usluge, poslovni subjekti i građani će u prosjeku svaki zahtjev plaćati 1,3 KM manje nego što je to bio slučaj prije reforme, što će kumulativno podići konkurentnost gospodarskih subjekata ove općine.

S druge strane, ubrzanjem postupaka i skraćenjem rokova za 50%, stranke će u prosjeku dvostruko brže dobivati odgovore administracije, što predstavlja značajno unaprjeđenje učinkovitosti u radu općinske administracije, a time i manji trošak za investitore, što će dodatno povećati investicijsku atraktivnost ovoga prostora. Uštede u novcu i vremenu proistječu iz eliminacije dokumenata ili njihovog pribavljanja po službenoj dužnosti, promjene forme dokumenata, smanjenja administrativnih pristojbi te skraćenja vremena potrebnog za kompletiranje i rješavanje potpunog zahtjeva investitora, navodi se u priopćenju iz Općine Grude.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.