Biznis

Mastercard

Novi Globalni Index definira šta digitalne ekonomije čini pouzdanijim i otpornijim

02/12/2020

Fletcher, Fakultet  za međunarodnu politiku na Univerzitetu Tufts, u partnerstvu sa kompanijom Mastercard, danas su predstavli Index digitalne inteligencije, koji daje prikaz napretka zemalja u unaprjeđivanju njihovih digitalnih ekonomija, jačanju povjerenja i integriranju povezanosti u živote milijardi ljudi

Nadovezujući se na ranija izdanja iz 2014. i 2017. godine, ovogodišnji Index daje sliku globalnog digitalnog razvoja, daje uvid u ključne faktore koji pokreću promjene i trendove, te otkriva šta znači to da su ekonomije suočene sa izazovima globalne pandemije i postpandemijske budućnosti.

Najdinamičnije digitalne ekonomije – poput Sjedinjenih Država, Južne Koreje, Tajvana, UAE i Njemačke – značajno su nadmašile OECD stopu rasta u Q2 2020, usred globalnog zatvaranja [1]  Njihove odlike su visok nivo dostupnih talenata, aktivna istraživačko-razvojna saradnja između poslovne i akademske zajednice, te bilježenje visokog nivoa kreiranja i uvođenja digitalnih proizvoda u glavne tokove.

Bhaskar Chakravorti, šef katedre za globalno poslovanje na Fakultetu Fletcher, rekao je: „Pandemija je možda najbolji  test svjetskog napretka u domenu digitalizacije. Imamo jasniji pogled na to kako dinamične digitalne ekonomije mogu doprinijeti ekonomskoj otpornosti u vrijeme neuporedivih globalnih previranja, te kako mogu biti pozicionirane za oporavak i promjene.”

Sa gotovo dvije trećine svjetske populacije koja je danas online, [2]  ulazimo u fazu „nakon pristupa“, gdje sam pristup više nije dovoljan. Aspekti kao što su kvalitet pristupa, efikasna upotreba digitalnih tehnologija, odgovorne institucije, snažne politike upravljanja podacima i jačanje povjerenja, važniji su faktori u određivanju digitalne konkurentnosti i održivosti. Sa tim znanjem, kompanije i vlade mogu zajedno raditi kako bi pomogli svakom od 7,6 milijardi ljudi širom svijeta da iskoriste ogromne mogućnosti koje digitalno napredna ekonomija može donijeti.

Globalni pogled na digitalnu evoluciju i povjerenje

Ovogodišnji Index razmatra dvije komponente: digitalnu evoluciju i digitalno povjerenje. Digitalna evolucija bilježi povijesno ubrzavanje ekonomije od fizičke prošlosti do digitalne sadašnjosti. Digitalno povjerenje je most koji povezuje putovanje od digitalne sadašnjosti do inteligentne i inkluzivne digitalne budućnosti.

Mapirajući 95% svjetske internet populacije i oslanjajući se na 12 godina podataka, pregled rezultata Digitalne evolucije mjeri 160 pokazatelja u 90 ekonomija kroz četiri ključna stuba: institucionalno okruženje, uslovi potražnje, uslovi ponude i kapacitet za inovacije i promjene. Shodno tome imamo podjelu na četiri kategorije:

  • Ekonomije koje se ističu – Singapur, Sjedinjene Države, Hong Kong[3], Južna Koreja, Tajvan, Njemačka, Estonija, UAE, Izrael, Češka, Malezija, Litvanija i Katar – to su ujedno i digitalno napredne ekonomije i ekonomije koje pokazuju veliko ubrzavanje. Ovo su lideri u pokretanju inovacija, nadograđujući svoje postojeće prednosti na uspješan i efikasan način.
  • Izjednačene ekonomije – poput Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva, Holandije, Japana i Kanade – to su zrele digitalne ekonomije sa visokim stepenom digitalnog usvajanja, uprkos usporavanju digitalnog zamaha. Ove zemlje imaju tendenciju da mijenjaju brzinu za održivost i obično ulažu u širenje digitalne inkluzije i izgradnju snažnih institucija.
  • Ekonomije u porastu – poput Kine[4], Indije, Indonezije, Poljske i Rusije – to su ekonomije koje se brzo razvijaju. Ovo su ekonomije koje su veoma atraktivne za investitore zbog ubrzavanja i značajnog prostora za rast.
  • Ekonomije na koje treba obratiti pažnju – poput Nigerije, Ugande, Kolumbije, Perua, Pakistana i Šri Lanke – to su ekonomije koje imaju brojne infrastrukturne praznine. Uprkos tome, mladi pokazuju entuzijazam za digitalnu budućnost kroz povećanu upotrebu društvenih medija i mobilnih plaćanja.

Pregled rezultata Digitalnog povjerenja mjeri 198 pokazatelja u 42 ekonomije u sklopu indexa kroz četiri ključna stuba: ponašanje, stavovi, okruženje i iskustvo.

  • Ekonomije poput Brazila, Kolumbije i Meksika počinju da grade zamah na bihevioralnim poljima, pokazujući značajan angažman na društvenim mrežama i drugim novim tehnologijama.
  • Ekonomije poput Kine, Indonezije i Vijetnama imaju izuzetno povoljne stavove o svojoj digitalnoj budućnosti, podstaknute brzim širenjem digitalnog usvajanja i digitalnih mogućnosti.
  • Ekonomije sa zrelijim pristupima digitalizaciji i s tim povezanim donošenjem politika, poput Švedske, Holandije i Danske, dijele mjere koje jačaju sigurno okruženje, poput politike privatnosti, sigurnosti i odgovornosti. Građani ovih zemalja imaju tendenciju da optimističnije gledaju na budućnost digitalizacije.
  • Ekonomije poput Sjedinjenih Država, Hong Konga, Tajvana, Južne Koreje i Singapura pružaju građanima gotovo besprijekorno iskustvo, isporučujući sveti gral napredne infrastrukture, širokog pristupa i neuporedive interakcije. Ovo iskustvo podudara se sa visokim nivoom angažmana, što ovim ekonomijama omogućava jasnu prednost u budućnosti ‘nakon pristupa’.

Link do cjelokupnog izvještaja i metodologije možete pronaći ovdje. Za više informacija i sadržaj za dijeljenje, posjetite naš digitalni press materijal.

###

O Indexu digitalne inteligencije

Index digitalne inteligencije, kojeg je istraživao i popisao Fletcher, Fakultet  za međunarodnu politiku na Univerzitetu Tufts u partnerstvu s Mastercardom, pruža vodeće svjetske izvještaje o sadašnjem stanju napretka koje su zemlje postigle u unapjeđivanju svojih digitalnih ekonomija.

O kompaniji Mastercard

Mastercard je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Naša misija je da pomežemo i osnažimo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju od koje korist imaju svi i svuda time što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Kroz korištenje sigurnih podataka i mreže, partnerstava i oslanjajući se na neprocjenjive strasti, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i poslovnim subjektima da ostvare svoj najveći potencijal. Naš koeficijent pristojnosti (DQ) je u osnovi naše poslovne kulture i svega što radimo unutar kompanije i izvan nje.  Sa vezama na preko 210 tržišta i teritorija, mi gradimo održivi svijet u kome su neprocjenjive mogućnosti svima dostupne.

O Fletcher-u

Fletcher, Fakulet za globalne poslove na Univerzitetu Tufts je najistaknutija diplomska škola za međunarodne poslove u SAD-u, radeći na rješavanju najvažnijih svjetskih izazova kroz kolaborativni, interdisciplinarni pristup istraživanju i obrazovanju. Od 1933. Fletcher priprema svjetske vođe da postanu inovativni pri rješavanju problema u vladinim, poslovnim i nevladinim organizacijama sa strateškim međusektorskim mrežama. Kroz našu stalnu posvećenost i strog pristup unaprjeđivanju svjetskog znanja kroz istraživanje, stipendije i praksu, Fletcher nastavlja informisati i graditi mostove do značajnih globalnih rješenja.

Pratite Fletcher na Twitteru (@FletcherSchool), Instagram (@thefletcherschool), Facebook (@fletcherschool) i LinkedIn (Fletcher – The Graduate School of Global Affairs at Tufts University), ili posjetite našu stranicu (www.fletcher.tufts.edu) kako biste ostali informisani o našim novostima i događajima.

[1] Podaci preuzeti sa:

  • https://data.oecd.org/gdp/quarterly-gdp.htm
  • https://tradingeconomics.com/
  • https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2020/09/30/world-economic-outlook-october-2020
  • https://www.imf.org/en/News/Articles/2020/06/15/na061520-digitalizing-sub-saharan-africa-hopes-and-hurdles

[2] https://www.internetworldstats.com/stats.htm

[3] Hong Kong je Specijalna Administrativna Regija Kine

[4] Kina predstavlja ekonomsko područje kontinentalne Kine, reflektirajući osnovne podatke i pokazatelje koji su sadržani u  indexu

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.