Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Vitinka

Osnovna škola “Hasan Kikić” Sarajevo: Škola “Za sretno djetinjstvo”

vitinka-vivia-hasan-kikic-skola (4)

Projekat „ZA SRETNO DJETINJSTVO“ predstavlja program podrške socijalnoj inkluziji svakog djeteta

U potrazi za primjerima pozitivnih praksi u obrazovanju došli smo i do Osnovne škole „Hasan Kikić“ Sarajevo.

Osiguravanje uslova za razvoj i unapređenje programskih sadržaja koji omogućavaju stvaranje mreže podrške za svako dijete jedan je od prioriteta u ovoj odgojno – obrazovnoj ustanovi.

„ZA SRETNO DJETINJSTVO“ – Program podrške socijalnoj inkluziji svakog djeteta #ZaSvakoDijete

U sarajevskoj osnovnoj školi „Hasan Kikić“ početak školske 2019/2020. godine obilježen je promocijom projekta „ZA SRETNO DJETINJSTVO“.

Projekat „ZA SRETNO DJETINJSTVO“ predstavlja program podrške socijalnoj inkluziji svakog djeteta.

Svi ciljevi projekta usmjereni su na podršku djeci u riziku, unapređivanju prava djece sa različitostima na obrazovanje, uspješnu inkluziju djece multikulturalnih i drugih posebnosti u redovan odgojno – obrazovni sistem.

Projekat „Igraj, uči rasti sa mnom“: U okviru projektnih aktivnosti dio školskog dvorišta adaptirali smo i pretvorili u učionicu na otvorenom koja je postala najomiljeniji radni prostor učenika nižih razreda.

Značaj dječije igre

Značaj dječije igre je neizmjerno veliki, a značaj igre napolju koja ne mora da ima unaprijed ustanovljenu strukturu pruža djetetu priliku da istražuje, pa samim tim i da uči.

Dijete kroz igru lakše uči, jer je prirodno motivirano, stoga igra ima puno snažnije odgojne efekte od svih metoda i strategija koje se koriste u odgoju, ali i obrazovanju djece – rekla nam je nastavnica razredne nastave Ermina Hajrić.

Razvoj vještina socijalizacije kroz igru

Igra je važna za učenje, jer je u igri dijete motivirano aktivnošću i stoga najviše uči. Zatim tu je i radoznalost, te socijalna interakcija i prihvaćenost koju ona donosi. Kroz igru dijete istražuje, razvija maštu, gradi odnose i uči – istakla je Admira Hrelja, koordinatorica projekta.

Bolji uslovi za realizaciju nastavnih i vannastavnih aktivnosti

Adaptacijom školske sale za učenike nižih razreda, nabavkom sportskih rekvizita i didaktičkog materijala osigurali smo bolje uslove boravka za učenike/ce naše škole, a samim tim omogućili realizaciju nastavnih i vannastavnih aktivnosti, kvalitetnije provođenje slobodnog vremena i obrazovanje po mjeri svakog djeteta – ističe Almir Pleh, direktor škole.

Implementaciju projektnih aktivnosti finansijski su podržali Grad Sarajevo i Vitinka.

Ekološki projekti: Značaj ekoloških projekata – očuvanje životne sredine jedan je od najvećih izazova budućnosti. Kroz aktivnosti projekata „Mali i veliki čuvari okoliša Općine Centar“ i „Rasti zdravo“ dali smo doprinos razvoju ekološke svijesti i kulture, te promovisali vodu kao najzdravije piće.

Community Project: U okviru društveno – korisnog rada sa učenicima Druge gimnazije IB Middle Years programa realizovali smo humanitarnu akciju za djecu u Sigurnoj kući.

Razvijanjem osjećaja za brigu i pomoć onima kojima je to potrebno, osnažujemo našu zajednicu i učimo djecu empatiji.

#BooksForMigrants: U okviru humanitarne inicijative #BooksForMigrant učenici JU OŠ „Hasan Kikić“ donirali su i knjige za migrante.

Donirane knjige dobile su svoje mjesto na polici improvizirane biblioteke koja se nalazi u kutku za maloljetnike u prihvatnom centru Bira. Ovim kutkom rukovodi organizacija Save the Children u projektu kojeg provodi UNICEF.

Ovom akcijom željeli smo da podržimo pravo na obrazovanje svakog djeteta, sa posebnim naglaskom na pravo na obrazovanje djece u pokretu – rekla nam je nastavnica razredne nastave Mukadesa Delić.

Projektom „Šarena inkluzija“ koji realizujemo u partnerstvu sa Federalnim ministarstvom obrazovanja i nauke nastojaćemo prekinuti krug nejednakih šansi sa ciljem socijalnog uključivanja djece iz reda romske populacije u odgojno – obrazovni sistem.

Kupi čas – volontiraj za nas: Inkluzivna radionica „Kupi čas – volontiraj za nas“ koju smo realizovali sa Udruženjem „Colibri“ je, zapravo, prilika za stvaranje uslova za razvoj programskih sadržaja koji omogućavaju izgradnju podržavajuće društvene svijesti i stvaranje mreže podrške za svako dijete.

Posao je vidljiva ljubav: Kažu da je posao vidljiva ljubav. Te su riječi dokaz toga koliko dobijamo, rastemo i nudimo kroz posao koji radimo.

Svako dijete ima pravo na sretno djetinjstvo, a svi mi imamo odgovornost da im u tome i pomognemo – istakla je Admira Hrelja, socijalna radnica u ovoj školi.

Pružanjem podrške projektima od društvenog značaja i ulaganjem u obrazovanje, nauku, kulturu i sport, te kroz akcije humanitarnog karaktera razvijamo kulturu društvene brige.

Pružanje jednakih šansi svakom djetetu predstavlja naš apsolutni imperativ – istakao je na kraju razgovora Almir Pleh, direktor JU OŠ „Hasan Kikić“.