Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /srv/storage/fokus.ba/wp-content/plugins/wordpress-seo-premium/frontend/schema/class-schema-person.php on line 152
Biznis

Sekavić-Bandić: Gradimo novi imidž jasne i uvijek dostupne partner banke

13/10/2016

– Svi zajedno radimo na kreiranju nove korporativne kulture i ponašanja u duhu jednostavnog, jasnog i neposrednog poslovanja. To nije jednostavan niti lagan put, ali sam sigurna da je želja za pozitivnim promjenama unutar firme tako jaka da ćemo sigurno taj put zajednički preći, rekla je Belma Sekavić-Bandić, izvršna direktorica Hypo Alpe-Adria-Bank d.d.

U Hypu ste od sredine godine. Šta ovu banku izdvaja od konkurencije i gdje vidite prostor za napredak?

– Hypo ima dobru infrastrukturu, dosta veliku mrežu poslovnih jedinica i predane zaposlenike. Banka je do prošle godine prolazila kroz turbulentno razdoblje, planski je smanjivala aktivu i prošla sveobuhvatno restrukturiranje. Osnovna stvar koja ju izdvaja od konkurencije je novi start, novi početak koji joj je pružen. Promjenom vlasničke strukture banke iz državnog vlasništva Republike Austrije u vlasništvo američkog Advent Internationala i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) dobili smo priliku da se u potpunosti ponovno fokusiramo na klijente i nanovo gradimo svoju poziciju na tržištu. Mislim da je napokon došlo vrijeme da svi unutar banke shvatimo da smo tu radi klijenata i da svoje procese i pristup prilagodimo tome; svi zajedno radimo na kreiranju nove korporativne kulture i ponašanja u duhu jednostavnog, jasnog i neposrednog poslovanja. To nije jednostavan niti lagan put, ali sam sigurna da je želja za pozitivnim promjenama unutar firme tako jaka da ćemo sigurno taj put zajednički preći. Šta to znači za klijenta? To znači da otklanjamo prepreke i komplikacije u dnevnom poslovanju sa bankom. Želimo na što jasniji i jednostavniji način predstaviti bankarske proizvode i želimo biti dostupni klijentima. Želimo biti dostupna i partner banka. Kako bismo to postigli, radimo na kreiranju nove, digitalne platforme koja će pojednostaviti i komunikaciju sa bankom, ali i aplikaciju za proizvode i usluge banke.

Da li je i rebranding banke jedna od vaših prednosti?

– Svakako! Rebranding će nam pomoći da izgradimo novi imidž jasne i jednostavne banke, paralelno sa našim novim fokusom na klijente. Rebranding, novo ime – Addiko, nove korporativne boje, novi način na koji komuniciramo sa klijentima i predstavljamo svoje usluge je ustvari odraz unutrašnjih promjena koje implementiramo.

Novi Addiko brend u BiH će zaživjeti krajem oktobra. Šta je to na čemu ste interno radili paralelno sa pripremama za rebranding?

– Rebranding proces u BiH završava 31. oktobra kada ćemo uvesti novi brend.Paralelno sa kreiranjem novogvizualnog identiteta interno smo uradili mnogo na optimizaciji poslovnih procesa, prilagođavanju kreditnih politika, pa i segmentaciji klijenata, te prilagođavanju organizacione strukture i pojačanjima u ljudskim resursima.

Upravo ste Vi članica Uprave zadužena za poslovanje sa stanovništvom. Ne mislite li da je tržište prezasićeno?

– Nakon kreditnog buma sredinom 2000-tih, pa finansijske krize krajem prošle decenije, možemo reći da se tržište blago oporavlja i stabilizuje. Udio loših kredita u poslovanju sa stanovništvom jeste nešto viši od prosjeka i, istina, tržište je relativno malo, banaka na tržištu puno, ali potražnja građana za kreditiranjem postoji i potrebna nam je jača ekonomija, koja će potaći zapošljavanje i veću kreditnu sposobnost građana. Uglavnom je zato najpopularniji proizvad Hypo banke konsolidacijski kredit na 15 godina, kojim klijenti uglavnom zatvaraju druge obaveze i prepakuju u jedan kredit na duži vremenski period sa nižom ratom. To im ostavlja prostor u mjesečnim primanjima za druge povremene izdatke.

Jeste li zadovolji postignutim rezultatima?

– Imamo ambiciozne planove i treba da djelujemo snažno i fokusirano da ih ostvarimo. U kreditiranju stanovništva postigli smo veoma dobre rezultate – u prvih 6 mjeseci novi plasmani u naše dvije Hypo banke u BiH su za 3% veći od plasmana u čitavoj 2015. godini.
U kartičnom poslovanju ćemo se fokusirati na one proizvode koji klijentima donose najviše prednosti – nedovoljno je iskorišten potencijal naše dopunjive prepaid kartice koju mogu jednostavno dobiti na svakom šalteru banke.

To je vjerovatno jedina kartica na tržištu koju možete kupiti na trafici i dopunjavati putem mHypa ili elektronskog bankarstva, ili jednostavno na šalteru naše banke, a pritom je možete koristiti i za internet transakcije. Što se tiče štednje, sa zadovoljstvom primjećujemo da nam klijenti i dalje vjeruju i da su zadovoljni našim štednim proizvodima.

hypo2

Naš Kontakt centar je dobio još više na značaju i velika su nam podrška u provedbi prodajnih planova. Oni su i servis klijentima, ali i prodajni kanal.

Kao što sam i ranije napomenula, radimo i na razvoju digitalnih kanala, a za njihovu punu primjenu još moramo čekati na doradu zakonske regulative. Trenutno smo sa idejama i projektima dosta ispred mogućnosti koje lokalno tržište osigurava, ali doći ćemo vrlo brzo i do te tačke, sve je to dio ovog našeg zajedničkog putovanja.

Može se reći i da ste dosta uspješno riješili pitanje kredita sa valutnom klauzulom u CHF-ovima koji su opterećivali banku u proteklom periodu.

– Tako je. Novi vlasnici su nam otvorili i nove mogućnosti u rješavanju ovoga pitanja. Projekt konverzije se provodi pod direktnom nadležnošću predsjednice Uprave Banke, Sanele Pašić. Implementacija ovoga rješenja je za nas veoma važna i svakako možemo biti zadovoljni činjenicom da je do sada skoro tri četvrtine klijenata prihvatilo ponuđeno rješenje banke ili je u završnoj fazi realizacije. Sada umjesto klijenata koji su imali problem, poslujemo sa klijentima koji su rasterećeni i zadovoljni postignutim rješenjem.

Dugo ste u finansijama, a također imate i dugogodišnje iskustvo na rukovodećim mjestima. Vjerujem da Vam je pozicija u Hypu ipak bila izazov?

– Hypo je sada u takvom razdoblju kada je za svakog menadžera privilegija i izazov da bude dio tih procesa. U našoj banci se odvija kreativan proces ponovne izgradnje pozicije na tržištu i vrijednosti brenda. Ovo je jedinstvena prilika da sa novim, vrlo motivirajućim timom, gradimo iznova poziciju na tržištu. Imamo vrlo jasne ciljeve, strategiju i viziju, koju stalno iznova i svakodnevno treba komunicirati unutar firme, a vremenom će rezultati biti vidljivi svima nama. Prodajni rezultati su mjerljivi, njima smo zadovoljni; ali ključ je u internim promjenama korporativne kulture i ljudi. To je ono što je suštinska promjena koja će donijeti rezultate! Sve je to zanimljiv izazov, a uz sve to i ja imam priliku da primijenim svoja znanja, čujem nove ideje, ali i da sama od novog tima dosta naučim. Moj retail tim razumije strategiju koju provodimo i smatram da je visoko motiviran i spreman na promjene. To mi daje snagu i motivaciju!

Vlasnici Banke i vaša grupacija glavni fokus stavljaju upravo na segment stanovništva. Jeste li već u ovome periodu, i prije rebrandinga, u svojoj ponudi prema građanima nešto mijenjali?

– Mi smo trenutno univerzalna banka koja je orijentirana prema retail sektoru, malom i srednjem preduzetništvu, kao i korporativnom i javnom sektoru, kojima pružamo puni finansijski servis. Svoju budućnost vidimo kao snažna, primarno retail banka, ali ipak sa jasnom podrškom malim, srednjim i velikim poduzećima. Kako sam navela, radimo na jednostavnosti i efikasnosti naših procesa ponude i generalno pristupa prema klijentima, pa smo tako optimizirali cijeli set dokumentacije za klijente.

Želimo brze procese i kvalitetnu uslugu, a da bismo to imali, moramo smanjiti broj proizvoda – fokusirati se na bitno. Objedinili smo neke štedne proizvode koji su u suštini bili isti, a u kreditiranju nudimo jednostavne proizvode – već sada bilježimo dosta dobre rezultate sa kreditom za konsolidaciju i nova sredstva za fizičke osobe – jedan proizvod koji je prilagođen različitim grupama klijenata.

Bogato iskustvo u finansijskom sektoru

Belma Sekavić-Bandić menadžerica je sa bogatim iskustvom u finansijskom sektoru. Kroz karijeru je stekla vještine u segmentima upravljanja projektima, analitike, refinansiranja, prodaje, upravljanja proizvodima i razvoj proizvoda kao i retail bankarstva. Bila je predsjednica uprave Raiffeisen Leasinga u BiH u periodu 2004-2014., a karijeru u finansijskom sektoru započela je 2000. godine u Volksbank BiH.

Naša sugovornica bila je jedna od predavača na 2. FinConfu u okviru panela „Customer centric initiatives – Marketing trends – best practices in banking“

Komentari