Tešanj: Kako postati brend?

Guven Borča Tešanj

Jedan od najpoznatijih turskih brending stručnjaka Guven Borča je danas u Tešnju održao predavanje na konferenciji “Kako postati brend?”, koju su organizovali Općina Tešanj i Fondacija “Bigmev”, javlja Anadolu Agency (AA).

Borča je u prvom dijelu predavanja govorio o trendovima brendiranja na primjerima gradova poput Las Vegasa, Pariza, ali i gradova iz Turske poput Burse i Yalvaca koji su se u Turskoj fokusirali na prirodne i društvene okolnosti koje nude.

Iskoristiti prednosti

U drugom dijelu konferencije turski stručnjak je govorio o situaciji u Bosni i Hercegovini i Tešnju, govoreći o praćenju trendova na Balkanu i BiH.

“U regionu je industrijalizacija završena i volio bih da govorimo o novim trendovima. Moramo govoriti o trendovima koji se događaju oko nas kako bismo mogli govoriti o tome šta se može uraditi u Tešnju. Bitno je da provedete istraživanja koliko ljudi znaju za vas, za Tešanj ili okolinu i šta vi nudite drugima. Morate uvidjeti za šta je to Tešanj dobar i koliko je poznat po tome u čemu ili za šta je Tešanj dobar. Imate mnoge prednosti i morate to iskoristiti. Osim toga, morate vidjeti koliko imate eksperata ili stranaca i kako su zadovoljni životom i stanjem u Tešnju, ali i Bosni i Hercegovini”, rekao je Borča.

[yuzo_related]

Borča je na mnogim primjerima naveo prednosti i mane u marketingu i brendiranju kao i brendiranju grada.

“Prednost je što imate dobru podlogu za razvoj poput hrane, ekologije, obrazovanog kadra kao i etike poslovanja, a kako biste privukli investitore morate uraditi istraživanja o mogućnosti održavanja kompanija, kao i o tome šta nudite, poput kapitala, ljudskih resursa te razmjene iskustava”, rekao je Borča.

Dodao je kako poduzetnici i nadležni moraju da se fokusiraju na određene segmente poslovanja grada i okoline kako bi uspjeli.

Razmatrani su i efekti članstva Bosne i Hercegovine u Evropskoj Uniji i šta bi to nosilo Bosni i Hercegovini, a odnose se na poslovanje, marketing i brendiranje u Bosni i Hercegovini.

Nikada nije kasno za uspjeh

Učesnici konferencije su diskutovali o procesima brendiranja u Tešnju i okolini i koracima koje treba uraditi kako bi neka firma ili grad postali brend.

Guven Borča Tešanj 1

Borča je jedan od najpoznatijih stručnjaka u Turskoj na polju brendiranja i marketinga. Od 1997. godine radi kao konsultant za brendove i osniva kompaniju Markam koja radi u Turskoj kao jedan od lidera u marketingu i brendiranju.

Napisao je i sedam knjiga u polju marketinga i brendiranja u periodu od 2002. do 2010. godine. U razgovoru za Anadolu Agency (AA) rekao je kako je BiH nova u svijetu brendiranja, ali da nikada nije kasno za uspjeh uz predanost.

“Ovo područje nije baš najbolje u svijetu trendova i brendinga, ali nikada nije kasno za učenje brendiranju i izlasku u svijet kao brend. BiH ima dobro edukovan kadar koji razumije znanja koja im prenosim i iako im je mnogima ovo nešto novo i čuju to prvi put, razumiju jer su dobro edukovani. BiH ima dobru radnu etiku i ljudske resurse i zašto ne napraviti neke svjetske brendove koji će biti iz BiH. Stvari će se promijeniti i nije sve isto kao u 20. stoljeću i to znači mnogo prilika za sve nas, kako Tursku, tako i BiH. Komunikacija je jako bitna između firmi i pozivam menadžere iz Tešnja, ali i drugih mjesta da se udruže i razmjenjuju iskustva. Brendiranje ne zahtijeva samo da ste biznismen, poduzetnik već i mnoge druge vještine, kao i viziju, a mislim da dosta poduzetnika ovdje to ima”, rekao je Borča.

Doprinos lokalnom razvoju

Načelnik Općine Tešanj Suad Huskić rekao je kako je današnja konferencija poduhvat koji bi trebao obezbijediti dalji ekonomski rast i razvoj općine Tešanj.

“Mi smo prepoznali da brendiranje lokalne zajednice ti određenih kompanija može doprinijeti lokalnom ekonomskom razvoju i željeli smo da damo dalji doprinos razvoju kompanija. Ovo je vrlo složen proces i dug je to put, zahtijeva određene pretpostavke koje mi dijelom i imamo, te zahtijeva ozbiljno investiranje. Kada govorimo o brendiranju lokalne zajednice, analizirali smo naše prijašnje projekcije o Tešnju i identifikovali smo neke pozitivne stvari koje trebamo sprovesti dalje, ali i neke koje moramo dalje razvijati”, rekao je Huskić.

Dženita Kodžaman, generalni sekretar Fondacije “Bigmev”, je rekla kako je glavni cilj “Bigmeva” jačanje ekonomskih i drugih odnosa između Turske i Bosne i Hercegovine.

“Željeli smo da konferencijom jačamo kapacitete u BiH. Tešanj smo odabrali jer ima poduzetnički duh i jake firme kao i veliki potencijal, a planiramo nastaviti i sa drugim gradovima u BiH”, rekla je Kodžaman.