Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"GLOVO"

U 2023. građani BiH povećali naručivanje iz supermarketa za skoro 85 posto

glovo narudzba
FOTO: Pixsell

Korisnici Glovo aplikacije u Bosni i Hercegovini hrabro istražuju ukuse egzotičnih kuhinja. Tako je zabilježen porast od 600% za isporučena jela iz restorana indijske hrane

Približava se kraj još jedne godine, a Glovo, višekategorijska platforma koja omogućava lak i brz pristup raznovrsnim proizvodima i jelima kad god i gdje god želite, otkriva zanimljive navike korisnika u Bosni i Hercegovini. U poređenju s prošlom godinom, korisnici Glovo aplikacije u Bosni i Hercegovini su povećali naručivanje hrane iz restorana za gotovo 30%, iz supermarketa za skoro 85%, a iz specijaliziranih prodavnica za čak više od  270%!

U pogledu konzumiranja jela iz različitih kuhinja, Bosanci i Hercegovci ostali su vjerni talijanskoj kuhinji. Tako 45% godišnjih narudžbi za talijanska jela dolazi iz Sarajeva, slijede ga Banja Luka i Bijeljina. Međutim, najveći godišnji rast za čak 60%, zabilježen je u Tuzli za narudžbe talijanskih jela. Nakon talijanske kuhinje, Bosanci i Hercegovci se opredjeljuju za jela iz američke i tradicionalne kuhinje. Među najčešće naručivanim jelima je brza hrana poput gyrosa/donera koji zauzimaju prvo mjesto, a onda slijede klasici poput pizze i hamburgera.

Godina eksperimentiranja s jelima

Glovo podaci pokazuju da Bosanci i Hercegovci, iako ostaju vjerni provjerenim kulinarskim specijalitetima, iz godine u godinu rado eksperimentiraju i sa drugim kuhinjama. Korisnici Glovo aplikacije u Bosni i Hercegovini hrabro istražuju ukuse egzotičnih kuhinja. Tako je zabilježen porast od 600% za isporučena jela iz restorana indijske hrane. Najčešće birana jela uključuju opcije s piletinom: puter piletina, pileći curry i pileći tikka masala. Azijska kuhinja također postaje popularna među korisnicima Glova u Bosni i Hercegovini, s rastom od 175%. Tri najpopularnija jela iz azijske kuhinje su pileći rezanci, kisela/ljuta piletina ili svinjetina i pikantna piletina. Orijentalna kuhinja i jela iz kategorije zdrave hrane  bilježe rast više od 100%

Voda je na vrhu liste narudžbi iz supermarketa

Otkako je Glovo aplikacija postala dostupna u Bosni i Hercegovini, sve se više koristi za svakodnevne narudžbe hrane i različitih proizvoda iz supermarketa. Zbog značajne uštede vremena, Bosanci i Hercegovci sve više planiraju svoje narudžbe putem Glovo aplikacije. Subota je omiljeni dan za naručivanje kućnih potrepština i ove narudžbe obično se realizuju između 18:00 i 20:00 sati. Kada smo kod najčešće naručivanih artikala, lista ostaje nepromijenjena u odnosu na prethodnu godinu, pa je voda i dalje na prvom mjestu, a slijede je mlijeko i banane.

U drugim kategorijama koje nisu povezane s hranom, aplikacija bilježi porast za više od 270% u odnosu na 2022. godinu. Narudžbe iz specijaliziranih prodavnica, poput prodavnica za kućne ljubimce porasle su za 550% u odnosu na prethodnu godinu. Narudžbe iz cvjećara i prodavnica poklona također bilježe rast, dok su narudžbe elektronike doživjele spektakularan godišnji rast za gotovo 200%.

Rekordni korisnici dolaze iz Banje Luke

Jedan grad se ističe impresivnim brojevima i nevjerojatnim pričama potrošača. Banja Luka s ponosom može istaći svog lokalnog heroja, korisnika koji je postavio rekord s nevjerojatnih 668 narudžbi u 2023. godini, čija je ukupna vrijednost iznosila oko 10.000 KM. Ovaj korisnik ne samo da uživa u raznolikosti proizvoda na platformi Glovo i to gotovo dva puta dnevno, već i postavlja nove standarde potrošnje.

Ipak, vrhunac priče dolazi od korisnika koji je ostvario rekordnu narudžbu u Bosni i Hercegovini. Pogađate odakle dolazi? Iz Banje Luke. Ovaj Banjalučanin odlučio se počastiti iz potpuno opremljenog supermarketa. Njegova narudžba bila je najskuplja na Glovo aplikaciji u protekloj godini i iznosila je 845 KM. Narudžba je uključivala 95 artikala, čime je ne samo postavio novi standard za veličinu narudžbi putem ove platforme, već je i potvrdio Glovo kao ključnog igrača u osiguravanju dostupnosti i praktičnosti za potrošače.

Ove priče o korisnicima iz Banje Luke nisu samo statistike, već priče o životima obogaćenim raznolikošću Glovo mogućnosti. Ali šta je ova priča bez partnera i kurira sa žutim Glovo ruksacima. Kuriri koji vrše isporuku putem platforme Glovo su nevidljivi heroji koji čine naše svakodnevne živote bolje organiziranim. U središtu ove priče je kurir iz Sarajeva koji je u 2023. godini ostvario nevjerojatnih 8.468 narudžbi. Ali tu nije kraj priče. Sarajevo također ima kurira koji je prešao 18.575 kilometara protekle godine. Ukupan broj partnera na aplikaciji povećao se za preko 50% ove godine, a segment malih lokalnih preduzeća na platformi Glovo porastao je za 70% u odnosu na prethodnu godinu.

Petak je najpopularniji dan za narudžbe

Još nekoliko činjenica koje je Glovo aplikacija zabilježila u 2023. godini. Petak je dan s najvećom potrošnjom, dok je najaktivniji mjesec u pogledu broja narudžbi bio juli ove godine. Iako se distribucija narudžbi povećava linearno od podneva, vrhunac se postiže tokom ranije večere, obično nakon radnog vremena. Tako gotovo 30% narudžbi dolazi između 16:00 i 18:00 sati. Dan s najvećom potrošnjom bio je petak 8. decembar 2023. godine, dok je takozvana “zlatna minuta”, odnosno najprometnija minuta na Glovo aplikaciji bila 24. aprila 2023. godine u 17:37 sati, sa gotovo 240 isporučenih proizvoda istovremeno.

I u konačnici, Sarajevo, Banja Luka i Tuzla su bili najaktivniji gradovi u pogledu broja dostavljenih narudžbi. Međutim i drugi gradovi u Bosni i Hercegovini su zabilježili značajan rast narudžbi u 2023. godini. U Tuzli i Biljeljini je povećan broj dostavljenih narudžbi za više od 40% u odnosu na 2022. godinu.. 

Ovi podaci jasno ukazuju na to da je Glovo postao sinonim za brzu, jednostavnu i raznoliku uslugu dostave, čineći živote korisnika lakšim i praktičnijim.

O Glovo

Glovo je pionirska aplikacija za više kategorija koja povezuje korisnike sa preduzećima i kuririma, nudeći usluge na zahtjev iz restorana, prodavnica i supermarketa, apoteka i maloprodajnih objekata. Glovo vizija je da svima omogući lak pristup svemu u svom gradu kako bi korisnici mogli uživati ​​u onome što žele, kada žele i gdje žele. Kompanija je osnovana 2015. godine u Barseloni i posluje u 25 zemalja Evrope, Centralne Azije i Afrike.