Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nova pravila

U BiH će biti skupo uvesti auto, ali će se “uštedjeti na majstoru”

autopijaca

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH  je potvrđeno da je u protekla dva mjeseca u BiH uvezeno 11.265 automobila, od čega 9.841 polovno. Od 2010. do 2018, gotovo svake godine, uvoz automobila u BiH je rastao.

Odluka da se od 1. maja uvoz polovnih automobila u BiH ograniči na Euro 5 standard neće biti preveliki udar na budžete bh. građana, jer novije vozilo uglavnom znači i rjeđe odlaske kod majstora, ali i manju potrošnju goriva.

Stav je to stručnjaka, koji ističu da će ovo pravilo unaprijediti i bezbjednost na putevima u državi s jednim od najstarijih voznih parkova u Evropi.

U praksi, ova odluka znači da vozila starija od desetak godina više nećemo moći dovoziti iz inostranstva i registrovati u BiH.

“Na prvi pogled deluje da će građani morati da skuplje plaćaju automobile nego što je sada slučaj. Međutim, s druge strane, dugoročno gledano, imaće manji trošak održavanja, tako da to nije toliki udar na budžet građana kako se na prvi pogled čini”, rekao je za Nezavisne novine Rade Šegrt, urednik portala Udruženja ekonomista Republike Srpske Swot.ba.

U suštini, kako Šegrt dodaje, ogromne svote izdvajamo na uvoz auto-dijelova, pa bi taj trošak ubuduće mogao biti smanjen, a ova odluka je, ocjenjuje, pozitivna i s ekološkog aspekta.

“Još jedan pozitivan efekat je i očekivana povećana bezbednost na putevima. Nije dobro da imamo jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, niti da budemo deponija starih vozila iz evropskih država”, istakao je Šegrt.

Njegovo mišljenje dijeli i Gordana Bulić, dugogodišnji borac za zaštitu potrošača, koja takođe vidi brojne pozitivne strane u odluci po kojoj će se uvoz polovnih automobila u BiH ograničiti na Euro 5 standard.

“Bolji vozni park znači i manja izdvajanja na auto-dijelove i servise, kao i manje troškove za gorivo, pošto noviji automobili imaju manju potrošnju od ishabanih”, navela je Bulićeva, inače predsjednica Udruženja potrošača “Klub potrošača” TK Tuzla. Kako dodaje, očekuje se i manje saobraćajnih nezgoda, koje često bivaju prouzrokovane dotrajalošću automobila.

“Mi stoga podržavamo takvu odluku. Ona je pozitivna s aspekta sigurnosti u vožnji, potrošnje goriva i zaštite životne sredine. Međutim, ovom odlukom najviše će biti pogođeni siromašniji slojevi građana”, istakla je Bulićeva.

Trgovci automobilima takođe podržavaju ovu odluku jer će, kako kažu, biti manje kvarova na vozilima.

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH  je potvrđeno da je u protekla dva mjeseca u BiH uvezeno 11.265 automobila, od čega 9.841 polovno. Od 2010. do 2018, gotovo svake godine, uvoz automobila u BiH je rastao.