Karin Mimica

Za poboljšanje gastronomskog brendiranja potrebno je ispričati priču “jela na tanjiru”

FENA Gastronaut

Tvrdi i da svaka destinacija u Bosni i Hercegovini ima nešto čime se može istaknuti, s tim da je potrebno stručno sagledati gdje se nalazi u odnosu na tržište, koji su njeni potencijali te na koji način te potencijale može implementirati u ponudu

Svaka destinacija na svijetu može ispričati svoju priču kroz restorane od čega mogu profitirati skoro svi stanovnici, lokalni proizvođači, ugostitelji te turistički centri. Za poboljšanje gastronomskog brendiranja, između ostalog, potrebno je ispričati priču “jela na tanjiru” – kazala je u razgovoru za Fenu vodeća stručnjakinja za gastronomsko brendiranje destinacija u Hrvatskoj Karin Mimica.

Mimica, koja je ujedno i voditeljica projekta Restaurant Croatica i Gastronaut, najstarijih brendova poticanja kvalitete u ugostiteljstvu u Hrvatskoj te urednica prestižnog izdanja “100 vodećih hrvatskih restorana – Restaurant Croatica” u razgovoru za Fenu je govorila o svom radu, razvoju turizma kroz gastronomiju te važnosti edukacije i angažmana za razvoj gastronomije.

Tvrdi i da svaka destinacija u Bosni i Hercegovini ima nešto čime se može istaknuti, s tim da je potrebno stručno sagledati gdje se nalazi u odnosu na tržište, koji su njeni potencijali te na koji način te potencijale može implementirati u ponudu.

Mimica kaže da je Svjetska turistička organizacije još 2016. godine provela istraživanje o gastronomskom turizmu u kojem se navodi da turisti jednu trećinu novca potroše na gastronomiju, da 88 posto turista smatra da je gastronomija bitna za izbor destinacija, a da više od 50 posto turista traži gastronomsko iskustvo.

– Ono što je važno za gosta danas je da mu se uz jelo i piće, kroz priču, servira i povijest te destinacije te da mu se na taj način obogati ponuda. Vrlo je bitno da ugostitelji znaju ispričati te priče, cijeniti namirnice koje serviraju, da znaju odakle su, što im omogućava i malo veći cjenovni rang, a gosti će tu priču nadalje prenositi kada se vrate kući – pojasnila je Mimica.

Istakla je da su projekti Restaurant Croatica i Gastronaut, koji su najstariji brendovi poticanja kvalitete u ugostiteljstvu Hrvatskoj, nedavno proslavili 26. godišnjicu. Projekt je, dodala je, započela 1995. godine s Hrvatskim gospodarskim forumom s ciljem da provjere koji od restorana najviše cijene kvalitetu te koji imaju najveće ambicije za daljnju edukaciju.

– Tako se podiže natjecateljski duh i ljestvica kvalitete, pa smo te godine imali 700 restorana koje smo obuhvatili istraživanjem. U anketi smo pitali različita pitanja kao što je ponuda vina, detalje koliko imaju stolica u restoranu i koliki je omjer sanitarnog čvora te sve ono što bi nam dalo uvid u kvalitetu, a da ne moramo posjetiti restoran. Na taj način smo izabrali 100 restorana koji su vodeći – kazala je Mimica.

Nakon 26 godina, istakla je, godišnje u istraživanju obuhvate oko 2.400 restorana.

Pojasnila je da se prvi dio izbora odvija na portalu Gastronaut.hr, gdje gosti mogu navesti oko deset objekata koje žele istaknuti, ocjenjuju kvalitetu ponude, usluge i ambijent.

U drugom dijelu, dodala je, glasaju ugostitelji koji su na neki način doprinijeli struci, ali da konačnu riječ daje Časni odbor koji je svake godine, pa i ove, proglasio listu vodećih restorana, prezentiranih u knjizi i vodiču “Restaurant Croatica: 100 vodećih hrvatskih restorana i njihovi recepti 2021/22”.

Da bi se zadržali vrijednost publikacija, naglasila je da se restorani u vodiču prezentiraju tako da podijele recepte specijaliteta kojeg služe.

– Tokom 26 godina projekta ‘Restaurant Croatica’ uvršteno je ukupno 497 restorana, a titulu je svih 26 godina obranilo šest restorana – kazala je.

Mimica je naglasila da je 100 vodećih hrvatskih restorana dobilo i plakete i naljepnice Restaurant Croatica s QR kodom koji vodi na on-line izdanje knjige na hrvatskom i engleskom jeziku.

– Kada se vrednuju restorani, mišljenje gostiju je veoma važno i kada istražujete, u prvi red dolaze restorani koji su osvojili povjerenje gostiju. Treba paziti i šta struka misli o tome i koji su prema njihovom izboru najbolji. Upravo smo ta dva segmenta spojili u naš vodič – kazala je Mimica.

Govoreći o restoranima koji su u konkurenciji, Mimica je istakla da svake godine podižu ljestvicu.

– Oni koji su dobili titulu nastoje je i zadržati, a oni koji nisu, rade više na podizanju kvalitete i edukaciji osoblja te kvalitetnijoj interpretaciji onoga što oni nude – pojasnila je.

Mimica je sa 100 vodećih, koji su se nadalje htjeli angažirati, pokrenula Klub Gastronauti, gdje četiri do šest puta godišnje organizira skupove na koje dovedi vodeće ugostitelje, reprezentativne proizvođače hrane i pića, ali svaku put na drugoj destinaciji.

– Uvijek pričamo o povijesti te destinacije, gastronomskim navikama, prirodnim resursima, a sve te priče se nalaze u našim tanjirima – kazala je.

Tokom godina su, dodala je, održali više od 120 tematskih skupova koji su bili posvećeni povijesti, starim načinima pripreme hrane te oživljavanjima legendi kroz gastronomiju.

U svojoj bogatoj karijeri, Mimica je pokrenula i portal Gastronaut.hr, najveći portal o hrvatskoj gastronomiji gdje se predstavilo više od 5.600 hrvatskih restorana i na kojem ima više od 2.000 recepata.