Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

BMW X5 koji se puni kablom s kućne utičnice

BMW X5 xDrive40e Plug-In

BMW je započeo predstavljanje modela čiji će pogonski sklop činiti sinergija konvencionalnog benzinskog turbomotora i elektromotora i čije će se pogonske baterije napajati kablom s kućne utičnice od 220V. Prvi u nizu je X5, prototip serije 3 s hibridnim pogonom u završnoj je fazi testiranja, a u skorijoj budućnosti će baš svaki bavarski model imati i hibridnu izvedbu.

Takvi će modeli nositi oznaku “e”. No, kako je BMW jedna od rijetkih preostalih marki koje još uvijek drže do toga kako se automobil vozi, ne čudi što su u odnosu na neke druge proizvođače tako dugo čekali s uvođenjem hibridne tehnologije. Sistem su ispeglali do savršenstva, tako da kada su vozne odlike i performanse u pitanju, kompromisa nije bilo.

BMW X5 xDrive40e Plug-In  2

I s hibridnim pogonom BMW je rasna vozačka mašina. To potvrđuju i performanse – 6,7 sekundi od 0 do100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine. Sve to iz dvolitarskoga turbobenzinskog motora snage 245 KS, te elektromotora sq 113 KS, sveukupne nominalne snage 313 KS. Hibridni sistem uparen je s osmostepenim mjenjačem i pogonom na sve kotače.

Vozač može odabrati tri moda – auto eDrive, Max eDrive i Save Battery. Maksimalni doseg samo s elektromotorom je 31 kilometar, koliko navodi proizvođač, a njegova maksimalna brzina na elektropogon iznosi 120 km/h. Sve to moguće je kombinirati uz BMW-ov sistem podešavanja šasije u tri različite postavke – Sport, Comfort i EcoPro.

Vizuelno se hibridni X5 ne razlikuje od konvencionalnog, osim po ponekom detalju i dakako poklopcu s utičnicom. U odnosu na dizel ili benzinsku verziju, nedostaci hibridnoga X5 su veća masa, manji prtljažnik zbog smještaja litij-ionskih baterija, kompleksni sistem i na kraju krajeva – cijena. No, bez obzira na to, sve strože zakonske regulative pritišću proizvođače da požure s hibridnim izvedbama.

BMW X5 xDrive40e Plug-In; Cijena u Njemačkoj: 74.200 eura

TEHNIČKI PODACI

MOTOR: 4 cilindra, turbo benzinski

OBUJAM: 1997 ccm

MOTOR: 180 kW/245 KS pri 5000-6500/min

ELEKTROMOTOR: 83 kW/113 KS

UKUPNA NOMINALNA SNAGA: 230 kW/313 KS

MJENJAČ: automatski, osam stepeni

MAKS. BRZINA: 210 km/h

UBRZANJE: 6,7 s

POTROŠNJA: 3,3 l/100 km

EMISIJA CO2: 77 g/km

DIMENZIJE: 4886/1938/1762 mm

PRTLJAŽNIK: 550/1720 litara

MASA: 2230 kg

GARANCIJA: 2 godine